Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Sinds kort hebben wij een uitwisselingsstudent in ons studentenhuis wonen die alleen moeizaam Engels spreek of zijn eigen taal (Indonesisch).
Om hem toch zo veel mogelijk bij alles te betrekken doen we geregeld gezelschapsspelletjes en kijken samen TV.. maar daar snapt hij niet zo veel van. Alles is in het Nederlands of Engels met NL ondertiteling.
Ik kan wel een DVD opzetten met Engelse ondertiteling, maar zo goed beheerst hij die taal nog niet, zodoende dat ik mij het volgende afvraag:
Bestaat er een mogelijk om 2 ondertitels tegelijk weer te geven bij een DVD film ? Nederlands en Indonesisch in mijn geval ?
Zo ja, in welke hoek zou ik moeten zoeken ?

Bvd !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 15:22
Snel op google dit gevonden:

http://download.cnet.com/MV2Player/3000-2139_4-10136790.html

Spreekt wel meer over Divx etc dan werkelijk DVD maar je kan het altijd uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:01
Is het dan niet zo dat je 2 srt bestanden moet mergen?

Toevallig zag ik laatst in de bios van Antwerpen dat het wel mogelijk moet zijn (film met FR en NL ondertitel). Misschien eens bij de zuider buren kijken, lijkt me daar common practice?

Het is trouwens wel barstens vervelend om 2 ondertitels te hebben, misschien lag het ook aan het feit dat ik zowel engels frans en nederlands spreek. Je hebt per zin nl minder "display" tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Bedankt voor de replies
Yohsoog schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:28:
Snel op google dit gevonden:

http://download.cnet.com/MV2Player/3000-2139_4-10136790.html

Spreekt wel meer over Divx etc dan werkelijk DVD maar je kan het altijd uitproberen.
Ik zou de film graag met twee ondertitels willen afspelen op onze DVD speler, niet op de laptop.
significant schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:43:
Is het dan niet zo dat je 2 srt bestanden moet mergen?

Toevallig zag ik laatst in de bios van Antwerpen dat het wel mogelijk moet zijn (film met FR en NL ondertitel). Misschien eens bij de zuider buren kijken, lijkt me daar common practice?

Het is trouwens wel barstens vervelend om 2 ondertitels te hebben, misschien lag het ook aan het feit dat ik zowel engels frans en nederlands spreek. Je hebt per zin nl minder "display" tijd
Dat principe zoek ik inderdaad.

Dat je dan minder display tijd hebt klopt, maar ik heb dat nooit een struikelblok gevonden

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:05

Spotter

Lichtnicht

significant schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:43:
Wat ze in Zwitserland in de bioscoop deden (jaren terug iig) was een engelse film zowel duits als frans ondertitelen. Niet achter elkaar, maar boven elkaar, dus in totaal 4 regels tekst. Een absoluut drama als je alleen NL ondertitels gewend bent en dus onbewust alles gaat zitten lezen, terwijl het originele engels toch echt het beste te begrijpen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Freekers schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:21:
Zo ja, in welke hoek zou ik moeten zoeken ?
Je zou het moet en zoeken in de hoek van de taalcursussen, en dan specifiek Nederlands. Ik zie geen enkele reden waarom hij niet wat moeite zou doen om Nederlands te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
tinnef schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 00:29:
[...]

Je zou het moet en zoeken in de hoek van de taalcursussen, en dan specifiek Nederlands. Ik zie geen enkele reden waarom hij niet wat moeite zou doen om Nederlands te leren.
Je kan iemand die amper 2 weken in Nederland is toch niet kwalijk nemen dat hij/zij nog geen vloeiend Nederlands spreekt ?
Hij volgt momenteel al een cursus Nederlands en is erg willend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zou je dan niet misschien een concessie doen dat je niet de NL ondertitels er bij zet? Ik neem aan dat jullie toch wel redelijk Engels kunnen zodat je geen subs nodig hebt?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
LuNaTiC schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:22:
Zou je dan niet misschien een concessie doen dat je niet de NL ondertitels er bij zet? Ik neem aan dat jullie toch wel redelijk Engels kunnen zodat je geen subs nodig hebt?
lijkt mij idd ook de beste oplossing. Wie weet als hij zijn Engels ook nog wat bijspijkert dat je helemaal geen subs meer nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
[...]

haha, wie zegt dan dat hij daar geen moeite voor wil doen. :P (*je stemt Wilders zeker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

[...]

lol, uitwisselingsstudent die hier waarschijnlijk maximaal 2 jaar is moet van jouw dus gewoon nederlands leren op een niveau dat een engelse film goed te volgen is? LOL, ben jij even helemaal de weg kwijt.. na 2 jaar mag hij blij zijn als hij een biertje kan bestellen...

blup

Pagina: 1