Ik probeer mijn domein (vergelijkboodschappen.nl) binnen afzienbare tijd om te zetten naar een situatie waarbij ik thuis de site & de mail host. Ik heb hiervoor Server 2008 R2, icm Exchange 2010 geïnstalleerd. Alle updates zijn uitgevoerd.
DNS aangemaakt voor webmail.vergelijkboodschappen.nl (met mijn huidige IP adres), instellingen zijn aangepast voor de MX record (webmail.XXX, ipv mail.XXX). Ontvangen van e-mail gaat zonder problemen.
Onder "Organization Configuration":
Send Connecter is als volgt ingesteld:
General
Naam: Mail
Protocol logging: None
FQDN: webmail.vergelijkboodschappen.nl
Address Space:
Type: SMTP, Address: *, Cost: 1
Network:
Route mail through the following smart hosts: smtp.telfort.nl (geen gebruikersnaam/wachtwoord)
Use external...: is niet geselecteerd
Source Server:
de lokale (en enige) Exchange
Accepted Domains is als volgt ingesteld:

Onder "Server Configuration"
Hub Transport de Default Receive connecter aangepast door "Anonymous" aan te vinken in "Permission Groups"
Het ontvangen van internet & externe mail gaat perfect. Interne mail versturen werkt ook. Mailen naar externe adressen (bijvoorbeeld naar hotmail) werkt niet. Wanneer dit geprobeerd word, komt de onderstaande foutmelding:
"550 5.7.1 Relay not permitted"

Af en toe krijg ik ook de melding:
"550 5.7.1 Unable to relay"
Zowel het @vergelijkboodschappen, als het @hotmail adres werken 100% correct buiten de exchange om. Aangezien het geteste @vergelijkboodschappen een actief account is, heb ik de MX-record in mijn DNS weer teruggezet naar "mail.XXX"
Onderzoeksresultaten:
DNS aangemaakt voor webmail.vergelijkboodschappen.nl (met mijn huidige IP adres), instellingen zijn aangepast voor de MX record (webmail.XXX, ipv mail.XXX). Ontvangen van e-mail gaat zonder problemen.
Onder "Organization Configuration":
Send Connecter is als volgt ingesteld:
General
Naam: Mail
Protocol logging: None
FQDN: webmail.vergelijkboodschappen.nl
Address Space:
Type: SMTP, Address: *, Cost: 1
Network:
Route mail through the following smart hosts: smtp.telfort.nl (geen gebruikersnaam/wachtwoord)
Use external...: is niet geselecteerd
Source Server:
de lokale (en enige) Exchange
Accepted Domains is als volgt ingesteld:

Onder "Server Configuration"
Hub Transport de Default Receive connecter aangepast door "Anonymous" aan te vinken in "Permission Groups"
Het ontvangen van internet & externe mail gaat perfect. Interne mail versturen werkt ook. Mailen naar externe adressen (bijvoorbeeld naar hotmail) werkt niet. Wanneer dit geprobeerd word, komt de onderstaande foutmelding:
"550 5.7.1 Relay not permitted"

Af en toe krijg ik ook de melding:
"550 5.7.1 Unable to relay"
Zowel het @vergelijkboodschappen, als het @hotmail adres werken 100% correct buiten de exchange om. Aangezien het geteste @vergelijkboodschappen een actief account is, heb ik de MX-record in mijn DNS weer teruggezet naar "mail.XXX"
Onderzoeksresultaten:
- Exchange geïnstalleerd via de Trainsignal lessen
- Uiteraard Google veelvuldig geraadpleegd naar de diverse foutmelding. Het enige wat mij hier duidelijk werd, is dat het niet aan Exchange zou moeten liggen volgens Microsoft.
- smtp.telfortmail.nl geprobeerd, nav dit topic (dit weer teruggezet naar smtp.telfort.nl)
- Op GoT gezocht, maar niets gevonden
- Test van MxToolBox uitgevoerd; resultaat:
code:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
220 MC-Server.mc-domain.local Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Fri, 3 Sep 2010 17:11:10 +0200 Not an open relay. 0 seconds - Good on Connection time 5.881 seconds - Warning on Transaction time OK - XXX.XXX.XXX.XXX resolves to XXX-XXX-XXX-XXX.ip.telfort.nl Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner Session Transcript: HELO please-read-policy.mxtoolbox.com 250 MC-Server.mc-domain.local Hello [64.20.227.133] [140 ms] MAIL FROM: <supertool@mxtoolbox.com> 250 2.1.0 Sender OK [140 ms] RCPT TO: <test@example.com> 550 5.7.1 Unable to relay [5164 ms] QUIT 221 2.0.0 Service closing transmission channel [140 ms]