Win 7 Bsod opgelost?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twkrs,

Sinds kerst 09 heb ik vaak last van bsods, reden ervan is niet duidelijk!
Ik hbe hier al een topic over geopend maar er word niet meer op gereageerd. Vorig topic
Ik heb nu een bios-update gedaan van versie 1802 naar 2607.
Maar gelijk de eerste keer na de bios update kreeg ik bij het opstarten van het bureaublad een bsod.

Wat kan hiervoor de oplossing zijn om dit dus te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Neem deze eens door, bsod's duiden in veel gevallen op hardware problemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voltage op het geheugen te laag? En anders misschien gare geheugenlatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat zegt die BSOD precies? Daaruit kan je al veel afleiding wat nu precies de BSOD veroorzaakt.

Brakke drivers, foutjes in geheugen/schijf, daar zou je eerst moeten gaan zoeken als de BSOD's pas later zijn gekomen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:15:
En wat zegt die BSOD precies? Daaruit kan je al veel afleiding wat nu precies de BSOD veroorzaakt.

Brakke drivers, foutjes in geheugen/schijf, daar zou je eerst moeten gaan zoeken als de BSOD's pas later zijn gekomen.
Ok,

Zodra ik weer een bsod heb zal ik de foutmelding opschrijven.

En ik heb niks met de voltage gedaan(hele bios is standaard op versie 2607)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:11:
Sinds kerst 09 heb ik vaak last van bsods, reden ervan is niet duidelijk!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:22:
Zodra ik weer een bsod heb zal ik de foutmelding opschrijven.
Het is belangrijk dat we die reden eerst duidelijk maken, misschien heeft je hardware er wel niets mee te maken.
Aangezien je computer al meermaals is vastgelopen kan je de BSOD vermelding terug vinden in de logboeken...

Ook is er een MEMORY.DMP in C:\Windows of zijn er .DMP bestanden in C:\Windows\Minidumps. Deze kan je met WhoCrashed openen, indien die niet te groot zijn kan je het eventueel compresseren en uploaden zodat we die met WinDBG kunnen bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter gekomen dat een dmp bestand of minidump ofzoiets ene veroorzaker is hoe kan ik jullie deze bestanden sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dump files zijn geen veroorzaker, maar een gevolg. Daarin wordt de inhoud van je geheugensessie weggeschreven op moment van crashen zodat je die kan analyseren en de fout op kan sporen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
@RaVeRZ: Eerst compresseren in een zip file en dan uploaden naar een site zoals http://2shared.com/
Pagina: 1