Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 20:05
Nou is de titel niet een daverend succes, maar laat het me uitleggen :p

Ik ben al tijden op zoek naar een nieuwe mediaspeler. Dat houdt voor mij in muziek, video en wellicht wifi internet.
Even mijn eisen op een rij:

- GEEN IPOD JKWHDKAW. Nee even serieus, ik wil eens wat anders :)
- Veel opslag, dus gelijk aan of groter dan 32GB. Met SD uitbreidbaar is een pro, maar geen voorwaarde.
- Brede videocodec/format ondersteuning. Veel dingen die 'plots' op de computer zijn 'verschenen' zijn in .mkv formaat inclusief subtitles ;) Het zou natuurlijk fijn zijn als ik die zonder converteren er op kan zetten.
- Draagbaar, en passend in een broekzak. Onder de 5 inch?
- Geen telefoon oid. Ik ben van de ouwe lading, dus gewoon een dedicated apparaat voor de muziek en video.
- Flinke schermresolutie (>320x240, ik ben een Zune gewend). touchscreen is optioneel.

Nu zijn er enkele producten die hieraan voldoen, maar het nèt niet zijn.
De Zune HD is een mooi apparaat, heeft voldoende opslag (64GB) en heeft wifi en Xvid ondersteuning.
Nadeel is dat hij amper te verkrijgen is, eventuele reparatie is een bitch en hij is voor mij net te klein, ook qua resolutie.

iPod touch is het voor mij ook niet, hij is nogal duur, ik betaal voor opties waar ik niets mee ga doen en iedereen heeft hem. Niet dat ik iets tegen een goed product heb, maar geef mij maar een ander/uniek apparaat.

De SmartQ V5 lijkt me een waardige tegenhanger, maar ik ben nog niet overtuigd van de bouwkwaliteit, en van de codec-ondersteuning weet ik niets. Daarentegen full HD-output, SD kaart, Wifi en 4,3" met een flinke resolutie. Over dit apparaat ben ik het meest enthousiast, want het heeft praktisch alles.

Doel van dit topic? Probeer me over te halen naar een van deze apparaten, of kom graag met een alternatief!
Ik sta open voor alles! En als ik iets verkeerds doe hier, laat het me dan weten ;)

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Ga eens bijvoorbeeld op http://www.mp4nation.net kijken en dan met name o.a. naar PMP's van Ainol. Daar zitten vast apparaatjes tussen die aan jouw eisen voldoen. En zeer betaalbaar.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vraag me af of je dan niet beter een goedkope androidtablet kunt nemen. Heb ook pas zitten kijken maar er zijn vrij weinig nieuwe pmp-topics. Waarschijnlijk door de tablets en smartphones (maar in sommige situaties mag een telefoon niet).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:42
arsimo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 17:24:
Ga eens bijvoorbeeld op http://www.mp4nation.net kijken en dan met name o.a. naar PMP's van Ainol. Daar zitten vast apparaatjes tussen die aan jouw eisen voldoen. En zeer betaalbaar.
Inderdaad, en dan vooral de Ainol V9000HDA > http://www.houseofdap.com...dmi-sc9800-hd-player.html

Ainol is op dit moment een van de betere PMP makers. Goede bouwkwaliteit, regelmatige firmware updates en deze chipset speelt werkelijk bijna alles af. Gewoon kopieren/plakken, ideaal!

• HotFix
Kijk, dat is een prachtig apparaat :D
En ik neem aan dat je geen gezeik krijgt als je on-the-fly de SD kaart eruit trekt om bijvoorbeeld de SD kaart met films erop erin te douwen?

• chim0
HotFix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:00:
Kijk, dat is een prachtig apparaat :D
En ik neem aan dat je geen gezeik krijgt als je on-the-fly de SD kaart eruit trekt om bijvoorbeeld de SD kaart met films erop erin te douwen?
Nope, kan gewoon. In de browser zie je hem dan gewoon verdwijnen en als je hem erin doet, komt ie weer tevoorschijn, ideaal!

Ik heb al diverse chinese PMP's gehad en het werkt echt perfect. De interface is geen ipod maar dat verwacht ik ook niet voor die prijs. Als het je puur om gebruiksgemak en het afspelen van alle mogelijke bestanden gaat, kan je met een chinese PMP echt niet stuk. Maar dan wel een degelijk merk nemen, zoals Ainol, Ramos of Teclast. Maar liefst de Ainol, zijn echt de beste op dit moment. :P

Enige jammere is dat de zwarte niet in 16GB verkrijgbaar is, alleen de witte. Maar misschien kan je HOD een mailtje sturen. Je krijgt snel antwoord en misschien kan ie een zwarte 16GB los voor je bestellen. De service is er ook uitstekend. Ik had een Teclast T51 besteld en die had een dode pixel. Teruggestuurd en tegelijkertijd stuurden zij de nieuwe alvorens de mijne binnen te hebben zodat ik niet zonder speler zou zitten. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 04-09-2010 09:05 ]

• HotFix
Paar vraagjes nog:
Bedoelen ze met 'microSD Slot (max 32GB) - Supports SDHC' dat er ook normale size SD kaarten in passen?
Daarnaast, zijn ze allemaal zo dik? Of lijkt dat zo en passen ze makkelijk in je broekzak/vest? In principe is het namelijk voor onderweg/op school, aangezien een nokia geen fatsoenlijke mp3-speler is :P

Prachtig apparaat :D
http://www.houseofdap.com/ainol-v6000hdv-16gb-black.html
$112 dollar is geen geld voor deze dingen. Dus sowieso wordt het een van de chinese PMP's :)

• chim0
HotFix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:55:
Paar vraagjes nog:
Bedoelen ze met 'microSD Slot (max 32GB) - Supports SDHC' dat er ook normale size SD kaarten in passen?
Daarnaast, zijn ze allemaal zo dik? Of lijkt dat zo en passen ze makkelijk in je broekzak/vest? In principe is het namelijk voor onderweg/op school, aangezien een nokia geen fatsoenlijke mp3-speler is :P
Tja, het is maar wat je dik vindt. Hier staan de afmetingen > http://www.ainol.com/plug...&action=info&productid=14

Persoonlijk vind ik 4.3" perfect en zo'n beetje de max voor een PMP. Vanaf 5" wordt het te groot.
Prachtig apparaat :D
http://www.houseofdap.com/ainol-v6000hdv-16gb-black.html
$112 dollar is geen geld voor deze dingen. Dus sowieso wordt het een van de chinese PMP's :)
Die heeft een mindere processor en drukknoppen. Persoonlijk vind ik de 9000HDA beter vanwege de snellere processor en touch-screen maar het is maar waar je voorkeur ligt. Overigens zal je het verschil in processor hoogstwaarschijnlijk merken bij echt heel hoge high-res HD films.

Edit: Ik zie dat Mp4nation een aanbieding heeft > http://mp4nation.net/cata...cPath=1_2&products_id=397

Zelfde als de HDA maar dan 5".

[ Voor 6% gewijzigd door chim0 op 04-09-2010 12:49 ]

• HotFix
Anderhalf centimeter? Dat is niet dik nee, past gewoon in mijn broekzak dus :)
Ze hebben het trouwens over 1280P, wat moet ik me daar bij voorstellen? Méér dan 1080P? Of een andere manier van meten?

Maar hoe dan ook, de V9000HDA is perfect. Ik kan misschien nog gaan voor de HDG, die iets groter is en daadwerkelijk goedkoper, maar 5 inch is misschien net iets te veel voor een draagbare muziek en filmspeler. Then again, film kijken doe ik niet tijdens het fietsen, alleen muziek en dan kan ik hem wellicht in mijn tas gooien.

EN, ultra belangrijk: Embedded MKV subtitles kan hij afspelen :D :D :D

(Overigens, de slogan van de indexpagina van Ainol vind ik een beetje... dubieus. 'Enjoy life Enjoy Ainol' :+ )

• arsimo
HotFix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 09:55:
Nee, het is of microSD (bij veruit de meeste Chinese PMPs tegenwoordig) of SD kaarten (bij Ainol allleen in hun mega huge model de P810). Wel allemaal HC (high capacity) dus 16 en 32 GB kaartjes werken prima.

• HotFix
Dan heb ik denk ik mijn nieuwe aanwinst gevonden ;)
Of er moeten nog andere betere alternatieven zijn.

Weet iemand trouwens ook een plek waar je voor een fatsoenlijke prijs 32GB microSD kaarten kan halen? Laagste prijs hier is 96 euro...

• chim0
HotFix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:30:
Ze hebben het trouwens over 1280P, wat moet ik me daar bij voorstellen? Méér dan 1080P? Of een andere manier van meten?
Mja, dat schijnt een nieuwe resolutie te zijn maar volgens mij zegt dat meer over de output van de TV-OUT.
Maar hoe dan ook, de V9000HDA is perfect. Ik kan misschien nog gaan voor de HDG, die iets groter is en daadwerkelijk goedkoper, maar 5 inch is misschien net iets te veel voor een draagbare muziek en filmspeler. Then again, film kijken doe ik niet tijdens het fietsen, alleen muziek en dan kan ik hem wellicht in mijn tas gooien.

EN, ultra belangrijk: Embedded MKV subtitles kan hij afspelen :D :D :D
Daarom, je moet gewoon gaan voor het formaat welk jij het fijnst vindt. Ik heb een Onda 4.3" speler gehad maar voor mij was dat te groot. 3.7" zou perfect zijn (net als die Samsung telefoons). Sowieso doe je met geen van beide een miskoop, denk ik. :)
(Overigens, de slogan van de indexpagina van Ainol vind ik een beetje... dubieus. 'Enjoy life Enjoy Ainol' :+ )
Mja, die naam pakt me nog steeds elke keer *hihihi* :+
HotFix schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:38:

Weet iemand trouwens ook een plek waar je voor een fatsoenlijke prijs 32GB microSD kaarten kan halen? Laagste prijs hier is 96 euro...
Voor zover ik weet zijn die krengen vrij schaars en stervensduur. Ik denk dat je het best gewoon een 16GB speler en een 16GB kaartje kan pakken, anders is je kaart nog duurder dan de speler.

[ Voor 14% gewijzigd door chim0 op 05-09-2010 18:42 ]

• arsimo
HotFix schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:30:
De gebruikte decoderchip/cpu/etc kan een videostream tot 1280 progressive lijnen decoderen.Dat noemen ze in hun aanprijzingen als lokkertje maar dit is volslagen oninteressante en onbelangrijke gimmick. 1080p en minder is wat-ie moet kunnen en dat kan die uitstekend. De chip (SoChip 9600 soms ook F16 genoemd) is een heel krachtig en zeker voor wat het kan een heel zuinig ding en kan alle bekende videoformaten en audioformaten aan.

Het zwakke punt van al die Chinese PMPs is de software (firmware). Verwacht geen gelikte en soepele touchinterfaces zoals die bij Apple. Gelukkig is de kwaliteit en stabiliteit beter dan een paar jaar terug en de betere (lees: succesvollere) merken komen geregeld met updates uit als er problemen zijn.

De Ainol spelers bijvoorbeeld hebben een simpele maar afdoende goeie user interface. Als je films/series er mee wil kijken en bij muziek gewoon de tracks normaal (zeg maar zoals op de orginele CD) wil spelen zonder allerlei fancy en vlugge manipulaties dan werkt het allemaal prima. De user interface is in Engelse instelbaar gelukkig al zitten daar soms wat schrijffoutjes in. Maar het is duidelijk en bruikbaar en als je onverhoopt toch een vraag hebt dan kom je met de info op met name het forum van mp4nation.net (het beste forum die ken op dit moment t.a.v. Chinese PMP's) er snel uit.

• HotFix
Inderdaad, ik las dat die 1280P gewoon een show-off iets was :)
Overigens blijf ik erbij, die speler wordt het gewoon! AllPMP heeft trouwens wel lagere prijzen, maar heeft iemand ervaring met bestellen en garantie bij hun?

De 16GB Black (die nu niet op voorraad is helaas) kost daar maar 109 dollar incl. de accessory pack. Verzenden kost zeg maar 20 dollar, dus ben ik iets goedkoper uit (die accesoires zijn gewoon mooi meegenomen + de afstandsbediening en hoes lijkt me zeer handig)

• chim0
Die Onda VX535, waar ik het over had, heb ik bij Allpmp besteld, ook een prima shop. Geen ervaring met service want ik heb hem vrij snel verkocht. Maar Mp4nation, Houseofdap en Allpmp zijn zo'n beetje de beste shops voor chinese PMP's dus met geen van allen doe je een miskoop. Mp4nation is wel de langzaamste omdat het de grootste is (althans, grootste community, niet het grootste assortiment). Veel horrorverhalen op het forum maar dat komt omdat Raz het in z'n eentje doet en alles handmatig gaat. Lees het forum maar door, verhalen van 6 tot 8 maanden op RMA's zijn geen uitzondering. Ikzelf heb nooit met hun service te maken gehad, alleen bij Houseofdap dus.

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:08
Kijk ook is naar de Cowon S9 of de nieuwe J3. Zeer mooie spelers.

• arsimo
chim0 schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:41:
Die Onda VX535, waar ik het over had, heb ik bij Allpmp besteld, ook een prima shop. Geen ervaring met service want ik heb hem vrij snel verkocht. Maar Mp4nation, Houseofdap en Allpmp zijn zo'n beetje de beste shops voor chinese PMP's dus met geen van allen doe je een miskoop. Mp4nation is wel de langzaamste omdat het de grootste is (althans, grootste community, niet het grootste assortiment). Veel horrorverhalen op het forum maar dat komt omdat Raz het in z'n eentje doet en alles handmatig gaat. Lees het forum maar door, verhalen van 6 tot 8 maanden op RMA's zijn geen uitzondering. Ikzelf heb nooit met hun service te maken gehad, alleen bij Houseofdap dus.
Over MP4Nation's RMA's kan ik niet oordelen want ik heb nog nooit iets terug hoeven sturen, maar ik heb er dit jaar 4x maal iets besteld en zonder haperen of problemen werden de spullen afgeleverd. Zowel met de snellere verzending (ietsje bijbetalen, het is er dan in 1 a 2 weken) en de gratis langzame (3 a 4 weken).

Houseofdap en Allpmp zijn naar weten inderdaad ook prima, MP4Nation's community is (lijkt?) alleen flink groter en aktiever wat een plus is.

• chim0
arsimo schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:49:
[...]

Over MP4Nation's RMA's kan ik niet oordelen want ik heb nog nooit iets terug hoeven sturen, maar ik heb er dit jaar 4x maal iets besteld en zonder haperen of problemen werden de spullen afgeleverd. Zowel met de snellere verzending (ietsje bijbetalen, het is er dan in 1 a 2 weken) en de gratis langzame (3 a 4 weken).
Zelfde hier maar dan moet het op voorraad zijn. Maar Raz rebrand spelers voor z'n eigen Nationite concept en dan koopt ie in per batches. Dan moet ie minimale afnames bestellen en dan pas gaat de fabriek ze maken en dat kan ontzettend lang duren.
Houseofdap en Allpmp zijn naar weten inderdaad ook prima, MP4Nation's community is (lijkt?) alleen flink groter en aktiever wat een plus is.
Ik ben daar één van de meest actieve leden, echt een geweldige community, veel vrienden gemaakt, tot ik gebanned werd omdat ik Raz een keer beledigde op het forum over zijn beleid (niet handig, i know). Ik zei iets in een opwelling wat niet zo netjes was (heb ik wel vaker last van *kuch* BBG topics *kuch* :P) maar heb daarna netjes een mailtje gestuurd en mijn excuses aangeboden waarop ie tot de dag van vandaag nog steeds niet op gereageerd heeft en dat vind ik toch jammer want, al zeg ik het zelf, ik heb veel bijgedragen aan die community qua technische ondersteuning, spelers testen, testbestanden uploaden etc. Jammer dat het zo moest lopen. Ieder mens maakt toch weleens een uitschieter? :$

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:09
Is het eigenlijk mogelijk om een USB harde schijf aan te sluiten op een Ainol of Ramos etc? Ik zoek naar een PMP die alles met ondertiteling af kan spelen, HDMI(mini)-out heeft en een scherm van meer dan 4 inch heeft. Ik heb een kleine harde schijf hier liggen, en die wil ik dan graag op dat ding aansluiten als ik het meeneem naar andere plekken(filmavonden). Is dat mogelijk?

• HotFix
Yes! Ik ben trouwens gegaan voor 2x een V9000HDA, wat een 4,3 inch mediaplayer is met ondersteuning voor praktisch alle videoformats waaronder MKV + embedded subtitles (dat zeggen ze, hopelijk komt ie over een paar dagen en en dan laat ik het zeker weten ;) ). Daarnaast zit er inderdaad een USB-poort op waarop je zowel usb-sticks kan aansluiten als externe harde schijven (waarschijnlijk wel met een externe voeding).

Mijn idee is dan ook onder andere om hem aan de TV te hangen met zijn mini-HDMI aansluiting, mijn externe schijf er op aan te sluiten en zowel de speler als de schijf aan de netstroom te hangen, zodat ik een zeer efficiënte mediaspeler heb! Dat is geweldig!
Voor zover ik weet zal die situatie moeten werken, maar ik laat het je zeker weten wanneer ik hem hier heb :D

*Edit
en voor je het zegt, die tweede speler is voor een vriend van mij :) + 2x de accessory pack trouwens.
Helaas waren er geen witte meer op voorraad, dus zijn het twee zwarte geworden. Jammer, ik had die witte waarschijnlijk net zo mooi gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door HotFix op 22-09-2010 17:16 ]

• chim0
Tharoy schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:37:
Is het eigenlijk mogelijk om een USB harde schijf aan te sluiten op een Ainol of Ramos etc? Ik zoek naar een PMP die alles met ondertiteling af kan spelen, HDMI(mini)-out heeft en een scherm van meer dan 4 inch heeft. Ik heb een kleine harde schijf hier liggen, en die wil ik dan graag op dat ding aansluiten als ik het meeneem naar andere plekken(filmavonden). Is dat mogelijk?
Ja, dat heet OTG (On The Go).
HotFix schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:14:
Yes! Ik ben trouwens gegaan voor 2x een V9000HDA, wat een 4,3 inch mediaplayer is met ondersteuning voor praktisch alle videoformats waaronder MKV + embedded subtitles (dat zeggen ze, hopelijk komt ie over een paar dagen en en dan laat ik het zeker weten ;) ). Daarnaast zit er inderdaad een USB-poort op waarop je zowel usb-sticks kan aansluiten als externe harde schijven (waarschijnlijk wel met een externe voeding).

Mijn idee is dan ook onder andere om hem aan de TV te hangen met zijn mini-HDMI aansluiting, mijn externe schijf er op aan te sluiten en zowel de speler als de schijf aan de netstroom te hangen, zodat ik een zeer efficiënte mediaspeler heb! Dat is geweldig!
Voor zover ik weet zal die situatie moeten werken, maar ik laat het je zeker weten wanneer ik hem hier heb :D

*Edit
en voor je het zegt, die tweede speler is voor een vriend van mij :) + 2x de accessory pack trouwens.
Helaas waren er geen witte meer op voorraad, dus zijn het twee zwarte geworden. Jammer, ik had die witte waarschijnlijk net zo mooi gevonden.
Netjes! Laat maar weten hoe het uitpakt. :)

Welke heb je trouwens? De 16GB's?

• HotFix
yes, de 16GB's :)

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 15:09
Ik heb zelf ook de V9000HDA (en de OS-72hr) en ben er best tevreden mee. Enige nadeel vind ik het lage contrast van het scherm. Dat maakt donkere scene's praktisch onzichtbaar. De nieuwe V6000HDT is wat dat betreft een betere keuze, zelfde ding alleen met een ander paneeltype.

Trouwens, pas op dat je de remote van je Ainol niet kwijtraakt. Zonder die remote doet de tv-out het niet meer. Oh, en als ie ooit crashed, of niet meer aangaat, of morsdood lijkt, dan is hij weer relatief eenvoudig te herstellen. Ik heb hem zelf een keer bijna weggegooid totdat ik erachter kwam dat er een firmware-recovery mogelijk is. :)

@Chim0
Ben je gebanned? Mp4nation is soms net zoals Scientology; als je doet alsof alles perfect is zijn het je beste vrienden maar zodra je kritiek levert verdrinken ze je kat. Of hond. Of kanarie. *hoort plots een voetstap achter zich* AH RAZ SORRY I DIDN'T MEAN IT!! AAAAAaah... :)

too old, too cold

• numm!e
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:23

numm!e

ttl =< 0 ms

Ik ben zelf heel tevreden met de Cowon V5HD (32GB)
Is verkrijgbaar in 8, 16 en 32 gig intern flashgeheugen en verschillende kleuren.
SDHC kaartje van 16gig heb ik er ook in zitten.

officieel 1080p maar kan meer aan, speelt vrijwel alle formaten af, je gooit er gewoon VOB-bestanden op, converteren is nooit nodig, heel soms speelt een bluray rip niet door een exotische codec maar met de laatste firmware kan je zeer veel afspelen hoewel 2 dagen geleden nieuwe firmware is uitgekomen die zich vooral daar op richt.

4,8" scherm 800x480 goed helder LCD (wel een beetje spiegelend door het touchscreen, had ik met de Cowon A3 geen last van)

Met HDMI-kabel kan ik zo foto's en films op tv afspelen
Er zit gewoon windows op dus je kan gewoon solitaire spelen en foxit reader installeren (in de recente firmware zit eigenlijk al een PDF-reader)

Geen WiFi maar de allernieuwste V5W (nu alleen nog in Zuid-Korea) heeft ook dat incl. internetfaciliteiten.

\\reboot_the_planet

Pagina: 1