Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snidibap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 21:09
Goedendag!

Ik heb een vraagje. Is moederbord geschikt voor Windows 7? Ik kom er niet uit.

MSI K9VGM-V MS-7253 Motherboard

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:50
JA.

Elk moederbord kan gebruikt worden om een windows 7 systeem samen te stellen. Echter zal het onder andere ook van de andere componenten liggen of win 7 soepel gaat draaien of niet. Ik neem aan dat bij deze je vraag is beantwoord.

Nu een verzoekje van mijn kant uit. Zou je de volgende keer iets meer informatie willen verschaffen? Zoals je al ziet aan mijn antwoord is er een makkelijk antwoord op jouw vraag. Echter zijn er meerdere factoren die meespelen. Vermeld deze dan ook altijd in je topic start. Wat wil je ermee gaan doen? Wat moet je systeem allemaal kunnen? En zo kan ik nog wel een paar factoren verzinnen die een uitbreding van de vraag kunnen geven.

Zoek ook eens op gebruikerservaringen op het forum. Daar kan je ook zien wat die tweakers vonden van het moederbord. Misschien draait win 7 er perfect op maar heeft het moederbord niet alle aansluitingen die jij er op wil hebben.

pricewatch: MSI K9VGM-V
Je ziet dat het al een verouderd moederbord is. Wellicht is het verstandig om naar een nieuwere versie te gaan kijken.

[ Voor 166% gewijzigd door muppet99 op 03-09-2010 14:58 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hoe kun je niet aan uitkomen dan? Wat heb je gezocht?

Windows 7 draait zelfs meer dan prima op systemen van 6 jaar oud, als je maar 1 GB RAM hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snidibap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-01 21:09
Sorry ik zal volgende keer wat meer informatie geven. Ik ben niet zo thuis in dit gebied, dus wou ik het eens aan professionals vragen.

Ik ga het gewoon proberen:)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 16:55
Sowieso maakt het moederbord zelf eigenlijk niet bijzonder veel uit, gaat meer om de CPU/RAM die je erin hebt geprikt. Socket AM2 begint al wel redelijk verouderd te raken, dus wss ook de CPU die je erin steekt.

Anyway, ik weet niet of je dit mobo wil kopen, maar dan zou ik op z'n minst voor AM2+ gaan, dan kan je ook nog (vrijwel) elke AM3 CPU erop plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Het werkt goed om te zeggen ik draai ook op een heel oud systeem windows 7 gewoon om te testen en moet zeggen het werkte out of the box dus bij jou gaat het zeker

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MathijsR schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:05:
Sowieso maakt het moederbord zelf eigenlijk niet bijzonder veel uit, gaat meer om de CPU/RAM die je erin hebt geprikt. Socket AM2 begint al wel redelijk verouderd te raken, dus wss ook de CPU die je erin steekt.

Anyway, ik weet niet of je dit mobo wil kopen, maar dan zou ik op z'n minst voor AM2+ gaan, dan kan je ook nog (vrijwel) elke AM3 CPU erop plakken.
Ach, als het puur om het draaien van Windows 7 gaat: ik heb Windows 7 prima draaien op mijn ruim 4 jaar oude AMD X2 4400+ met 2GB geheugen. :P Draait zelfs beter dan Vista. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

NMe schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:07:
[...]

Draait zelfs beter dan Vista. :)
Dat is geen verrassing, daar W7 veel beter omspringt met de resources dan 7. In bijna alle gevallen zal 7 sneller zijn dan Vista, op welke hardware dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Windows 7 draait zelfs op pentium 2 processoren, dus dat komt wel goed. Misschien is er een driver niet, of gaat het niet zo snel als met Windows XP, maar werken doet het wel.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Pagina: 1