[Win 7 Pro] Geen automatische wifi verbinding na slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 20:22
Als ik mijn laptop opstart, wordt er automatisch verbinding gemaakt met mijn draadloze netwerk, zoals ik heb ingesteld. Als de laptop in slaapstand gaat en daarna weer ontwaakt maakt Windows niet automatisch opnieuw verbinding met mijn netwerk, ik moet die dan uit de lijst met beschikbare netwerken selecteren en op verbinden klikken. Dit is erg irritant aangezien ik de slaapstand heel vaak gebruik.

Ik heb bij Energiebeheer mijn wifi adapter op maximale prestaties gezet, ook heb in apparaatbeheer aangegeven dat Windows hier geen energie op mag besparen. Verder is Windows helemaal up-to-date en heb ik verschillende driver versies voor de wifi adapter geprobeerd, nu staat de nieuwste er op. Ik heb nergens mensen met eenzelfde probleem gevonden.

Laptop: HP 6830s
Wifi adapter: Intel(R) WiFi Link 5100 AGN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:56
Heb even rondgezocht via grote vriend Google en kwam daar wel wat topics tegen van gebruikers waarbij de connecite na een tijdje stopt of andere issues hebben. De kaart in kwestie lijkt dus wat issue's te geven.

link

Link 2

In de laatste link lijkt iemand een oplossing te hebben gevonden:

- DHCP aanzetten en Network troubleshooter draaien.
Dit laatste zou je kunnen doen als de laptop uit standby gekomen is.

Is dit een issue wat je al gelijk vanaf het begin hebt, dus ook met de standaard installatie van HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik doe het zelfde (veel slaapstand) en bij mij werkt het prima.
Ik heb en HP 6710s

Ik heb een Intel PRO Wireless 3945ABG wifi adapter.

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 20:22
Sorry voor mijn late reactie, ik ben een poosje weg geweest.

Het probleem is opgelost, ik heb de nieuwste Vista drivers geïnstalleerd en alles werkt nu perfect.