Toon posts:

Wifi bereik verbeteren met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk al gezocht op het forum en ook internet maar de oplossingen die geboden werden waren altijd met allerlei foefjes die je op je antenne van de router moet plaatsen...en mijn router (linksys) heeft helemaal geen antennes.

Vandaar dat ik dacht, wat nou als ik gewoon eerst een betere router koop met antennes en wat duurder dan de 45 euro die ik nu uitgegeven heb om mijn signaal ook op zolder te laten komen?

Is dat een gekke gedachte en kan ik beter andere versterkmiddelen aanschaffen, of is dit een goed idee.

Wat heb ik al gedaan:
kanaal aangepast naar een kanaal die niemand in de buurt gebruikt.

Wat kan ik nog doen:
Signaal n-only zetten en niet op auto (bg of n).

Wat wil ik niet doen:
accespoint (moet ik TOCH weer draad naar boven sluizen)

groet
maarten

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-02 10:57

RammY

Dát!

Je zou kunnen kijken of je dd-wrt kan flashen op je router en dan je vermogen aanpassen.
Zo draait mijn router op 200mW :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50

lier

MikroTik nerd

Voor WiFi heb je twee devices nodig, daarom is niet alleen je router beperkend maar ook de pc (of laptop) die je verbinding laat maken. Dus stel niet al te hoge verwachtingen van een nieuwe router.

Verder is het nog goed om te laten weten tegen welk probleem je aanloopt...is het signaal bijvoorbeeld niet voldoende of valt het af en toe weg ? Dat staat namelijk (nog) niet in je TS.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Er bestaan ook universal repeaters. Dit zijn WiFi accesspoints die in repeater mode kunnen werken, en die het originele signaal versterken zonder dat er een LAN kabel aangesloten hoeft te zijn. Een Draytek Vigor AP700 of AP800 is daar een voorbeeld van. Dit wordt veel gebruikt om één SSID over een groter gebied aan te kunnen bieden zonder kabels te hoeven leggen.

Verwijderd

Topicstarter
LeLo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:43:
Er bestaan ook universal repeaters. Dit zijn WiFi accesspoints die in repeater mode kunnen werken, en die het originele signaal versterken zonder dat er een LAN kabel aangesloten hoeft te zijn. Een Draytek Vigor AP700 of AP800 is daar een voorbeeld van. Dit wordt veel gebruikt om één SSID over een groter gebied aan te kunnen bieden zonder kabels te hoeven leggen.
Een repeater, ja daar had ik ook al van gehoord. Maar hoe zit het dan met het afzwakken van de snelheid van de verbinding? Daar was iets mee, maar begreep niet helemaal wat.

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:36:
Voor WiFi heb je twee devices nodig, daarom is niet alleen je router beperkend maar ook de pc (of laptop) die je verbinding laat maken. Dus stel niet al te hoge verwachtingen van een nieuwe router.

Verder is het nog goed om te laten weten tegen welk probleem je aanloopt...is het signaal bijvoorbeeld niet voldoende of valt het af en toe weg ? Dat staat namelijk (nog) niet in je TS.
Mijn signaal staat dus permanent op 66%. Mijn stiefkinderen hebben last dat ze soms een uur lang niet op internet kunnen, en dan ineens wel. Dan kom ik kijken wat er aan de hand is, maar ik verbinding en kijk is ze boos aan omdat ik in eerste instantie denk dat ze weer te dom zijn om zelf opnieuw verbinding te maken. ;) Maar zelf had ik ook 1 keer zoiets dat ik geen internetverbinding had en na 3x opnieuw te verbinding met het netwerk te maken het dan wel had.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50

lier

MikroTik nerd

Welke router heb je precies ?
Is er misschien een firmware upgrade beschikbaar ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:25:
Welke router heb je precies ?
Is er misschien een firmware upgrade beschikbaar ?
Oh ja, dat wou ik ook nog gaan bekijken ja.

Dus ik ga doen:

1. Firmware upgrade
2. n-only mode
3. dd-wrt flash (wanneer mogelijk)
4. Overwegen een repeater aan te schaffen

Verwijderd

snelheid halveert bij repeater...
omdat die toestellen "half duplex" werken...
Sending/receiving gebeurd niet gelijktijdig...

Verwijderd

Topicstarter
Deels succes!

Een dd-wrt flash kan niet met een WRT110 type router, zo las ik op internet. Jammer. Of kan het wel?

Wat ik wel heb gedaan is die n-only verbinding aangezet en de firmware geupdate. Nu heb ik op mijn computer 20% winst gekregen in de signaalsterkte. Jottem!

Maar dan nu, op de computer van mijn stiefdochter op de 1e verdieping (dezelfde verdieping als ik) waar een goedkope netwerkkaart in zit, had ze vanmorgen weer geen internetverbinding. Toch raar, want toen ik het ding installeerde had ie (na gerommel met de installatie) gewoon gelijk verbinding. En goed ook. Geen hele trage ofzo.

Soms zegt ze wel internet te hebben...lijkt erop dat er soms wel soms geen verbinding is, terwijl de signaalsterkte bij haar wel boven de helft is. En vaak zelfs excellent (het woord wat de software gebruikt).

Misschien ligt het wel aan haar...ze is jong. En vrouw natuurlijk ;)

Maarten

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 06:01
Je meld dat ze geen internet heeft nadat je hem op N only hebt gezet. Watvoor NIC kaart zit daar dan in? Deze moet namelijk ook de N standaard ondersteunen anders kan deze niet meer connecten met jou netwerk.
Pagina: 1