Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultieme bedrade keyboard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik had eerder een nogal onhandig bureau waar door de lade waar het toetsenbord in lag een bedraad toetsenbord erg onhandig was (geen ruimte voor een kabel / kwam steeds vast te zitten).

Nu heb ik een ander bureau en door mijn nieuwe speakerpaar (zonder handige volumeknop) ben ik nu eigenlijk op zoek naar een toetsenbord met ingebouwde volumeregelaar, welke draait (zodat ik ook snel even het geluid zachter kan zetten ipv 30x op een knopje te moeten drukken).

Aangezien mijn toetsenbord nu ook bedraad mag zijn zou een ingebouwde USB hub ook erg fijn zijn en als het even kan verlichting! Nu voel je hem al aankomen, er is een hoop mogelijk maar zonder een ingebouwde (draaiende) volumeknop. De USB hub omdat mijn tower ver onder m'n bureau staat en dit het geklungel met verlengkabeltjes wat draaglijker maakt voor usb-sticks of als ik mijn telefoon eens wil aansluiten.

Een aantal toetsenborden die ik zoal heb gevonden:

Dell Enhanced Multimedia toetsenbord:
http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=580-14230
*erg kaal toetsenbord, niet erg sexy
*erg harde klik bij toetsaanslagen
+wel een ingebouwde usb hub (2 poorten)

Microsoft Sidewinder X6
http://www.microsoft.com/...ve_tab=systemRequirements
*raar numeriek pad; de vraag of dit prettig werkt
*extra macrotoetsen die voor mij totaal geen waarde hebben
*geen ingebouwde usbhub / poorten
+verlichting
+volumedraaiknop

Logitech Media keyboard 600
http://www.logitech.com/n...rds/keyboard/devices/2996
+volumetoets!
+prima layout, mooie FF/RWD toetsen voor mediaspeler
+strakke layout
-geen verlichting
-geen usb hub

Conceptronic Multimedia Keyboard:
http://www.conceptronic.n...d=40&gid=4060&pid=CKBMMUS
+volumetoets
+layout is ok
+goedkoop
-geen usb hub

Weten jullie nog "ultieme" toetsenborden die ik heb gemist, mogelijk met alle functies? Zoals je ziet maakt het merk me niet zoveel meer uit, de featureset des te meer ;-)

Verwijderd

Doe luxe, doe een G19 ;) Je hoeft ook niet 30 keer op een knopje te drukken, ingedrukt houden is voldoende.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 14:09 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
mijn microsoft reclusa voldoet ook aan al jou eisen

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik koop zelf altijd gewoon de goedkoopste Logitech met de juiste layout (volume knop zit er ook op, alleen geen draaiknop.). Is nog nooit een miskoop geweest. De sexyheid intereseert me ook niet echt, alle toetsenborden zien er wel ok uit nu computeronderdelen niet meer grijs zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 03-09-2010 14:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik wil graag een reply geven op het feit dat je zegt 'zonder 30x te drukken'. Koop een toetsenbord die lekker typt (ik heb een mac-toetsenbord op mijn windowsmachine) en zet de toetsherhaalsnelheid iets hoger (dat is sowieso lekker, dan kan je ook sneller typen en voelt alles responsiever). Dan druk je de volume-down in, en hij gaat net zo lang als jij hem ingedrukt houdt ook naar beneden...

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:05
Een kleine kanttekening:

de toetsenborden met het knopje kun je normaal ingedrukt houden en hij loopt zachter..
en het gaat bijna altijd net zo snel als draaien

PSN: McMillan0984

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:24
De meeste toetsenborden met een volumeknopje, daar kan je het knopje gewoon inhouden en hoef je geen 30x te drukken. Maargoed ik heb zelf het Logitech Media keyboard 600, het is een fijn toetsenbord maar het ultieme keyboard? Nee, maar dat kan je ook niet verwachten voor die prijs.

(Offtopic ik zoek zelf een leuk clicket toetsenbord waar ook mediaknoppen opzitten, wel eens wat anders. Apple keyboard heeft geweldig design maar werkt dit lekker met windows?)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op de Logitech G110 zit ook een draaiknop voor volume, alsook een grote mute knop.

https://discord.com/invite/tweakers

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 14:15
Afbeeldingslocatie: http://www.compucanjes.com/prod_images/0000011534_1.jpg

microsoft natural keyboard pro.... tis ff wennen maar daarna ga je als de brandweer

[ Voor 31% gewijzigd door Blackwolf-nl op 03-09-2010 14:34 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:08:
Doe luxe, doe een G19 ;) Je hoeft ook niet 30 keer op een knopje te drukken, ingedrukt houden is voldoende.
Enkel dat moment is niet leverbaar in Nederland ;) Nee, dan zou ik eerder voor de G15v1 gaan, mocht je die nog kunnen vinden. De oude 'draaiknop' is iets fijner werken dan de 19 'rolknop' rechtsboven het numpad gedeelte.

Goed, USB hub van G15 is er matig, alternatief wordt de G110 of de G15v2.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Blackwolf-nl schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:30:
microsoft natural keyboard pro.... tis ff wennen maar daarna ga je als de brandweer
De microsoft heeft geen volumedraaiknop, noch usb hub volgens mij?
redfoxert schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:26:
Op de Logitech G110 zit ook een draaiknop voor volume, alsook een grote mute knop.
Die G110 ziet er idd goed uit!! Heb niet echt een functie voor de macro knoppen aan de linkerkant, maar feature-wise ziet hij er goed uit! Tikt ook lekker? (zal wel want het is een logitech)

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:30:
[...]

Enkel dat moment is niet leverbaar in Nederland ;) Nee, dan zou ik eerder voor de G15v1 gaan, mocht je die nog kunnen vinden. De oude 'draaiknop' is iets fijner werken dan de 19 'rolknop' rechtsboven het numpad gedeelte.

Goed, USB hub van G15 is er matig, alternatief wordt de G110 of de G15v2.
Hoezo niet leverbaar?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
G510 begint ook binnen te stromen alhoewel die geen USB hub heeft zo te zien.

Hoe werkt die volume knop eigenlijk? Regel je daarmee de stuff die je hebt aangesloten op het keyboard of het volume binnen Windows?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm zie net dat je voor de G19 nog een losse voedingsadapter nodig zou hebben, verder zie ik me dat LCD scherm niet zo vaak gebruiken (of past winamp daarbinnen? ;-)).

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Goed kijken, dat is de US layout namelijk niet ;) (ik zeg model).
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:36:
Hmm zie net dat je voor de G19 nog een losse voedingsadapter nodig zou hebben, verder zie ik me dat LCD scherm niet zo vaak gebruiken (of past winamp daarbinnen? ;-)).
Adapter is voor LCD en powered USB hub. Het is een 320x240 scherm, als je een goeie plugin kan vinden voor Winamp->G19, dan zou het wel moeten werken. (ik kijk er vaak youtube op).

De winamp plugin is een 'oude' G15 plugin, hij werkt wel maar is niet fullcolor.

[ Voor 48% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2010 14:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:36:
Wikipedia: Logitech G19
Ja dus.

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:50

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik zou ook de Reclusa van Microsoft aanraden. Als je snel bent krijg je er nog net één: http://www.mycom.nl/Products/View/151431.aspx.

Hoewel oorspronkelijk gepositioneerd als gaming toetsenbord, vind ik het een van de beste toetsenborden die ik ooit heb gehad, terwijl ik alleen maar gebruik maak van office, photoshop en premiere.

Verwijderd

Topicstarter
TomasH schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:43:
Ik zou ook de Reclusa van Microsoft aanraden. Als je snel bent krijg je er nog net één: http://www.mycom.nl/Products/View/151431.aspx.

Hoewel oorspronkelijk gepositioneerd als gaming toetsenbord, vind ik het een van de beste toetsenborden die ik ooit heb gehad, terwijl ik alleen maar gebruik maak van office, photoshop en premiere.
Enige minieme minpuntje daarbij is dan dat de poorten 1.1 zijn. Ziet er verder wel erg strak uit en het draaiwieltje voor volume ziet er ook prima uit!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:06:
Beste medetweakers,

Nu heb ik een ander bureau en door mijn nieuwe speakerpaar (zonder handige volumeknop) ben ik nu eigenlijk op zoek naar een toetsenbord met ingebouwde volumeregelaar, welke draait (zodat ik ook snel even het geluid zachter kan zetten ipv 30x op een knopje te moeten drukken).
Erhm 30x op de mute knop drukken is nog steeds muziek hoor :9
Waarom niet 1x op de mute drukken ;) die hebben de meeste toetsenborden ook nog wel.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 14:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Voor € 15,50 inclusief verzendkosten is dit wel een ultiem keyboard:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.44379

Sinds ik op deze Apple / Sony Vaio style toetsenborden werk, voelen "normale" toetsenborden lomp en onhandig aan. Je weet niet wat je mist, totdat je ze een keer hebt gebruikt :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 18:39

JaltaH

meh

Of anders de iets oudere Logitech G11? Verlicht, usb hub en een draaiknop voor het volume...

- Oh, ik zie net pas dat er geen usb 2.0 op zit. :X

[ Voor 23% gewijzigd door JaltaH op 03-09-2010 18:00 ]

Careful. We don't want to learn from this.

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 14:15
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:33:
[...]

De microsoft heeft geen volumedraaiknop, noch usb hub volgens mij?

[...]

)
@wessel

hij heeft 2 usb aansluitingen (achterzijden)
knoppen;
back/forward
stop/refresh/search/favo/home
mail
mute/vol + / vol - (oke oke geen draai knop maar zijn gewoon soort tip toetsen)
playpause/stop/prev/next
media

dit is toch een aardige hoop knopjes .....

[ Voor 6% gewijzigd door Blackwolf-nl op 03-09-2010 21:18 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 16:13

Sebazzz

3dp

Filco Majestouch? Clean en simple :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:13
Gewoon de G15 met oranje leds. Volume - knopje 2-3 seconden inhouden en je geluid staat uit, maar er zit ook een mute knop op.
Ook handig is het schuifknopje dat je Start toets blokkeert. En 15 macro toetsen zijn ook erg handig.

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het een G110 gaat worden. Mooie 2.0 hub, draaiknop (welliswaar wat onorthodox maar toch ;-) ) voor het volume en een koptelefoon aansluiting op het toetsenbord lijken me erg handig, kan ik nog eens gamen zonder weer allerlei kabels naar m'n pc te trekken voor een koptelefoontje ;-)

Ook mooi verlicht, dus ziet er goed uit.

Thanks for de tips iedereen!
Pagina: 1