[Telfort] Simlock-vrij maken na provider switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 19:17

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Op 20 augustus is mijn abonnement bij Telfort beëindigd en ben ik overgestapt naar Vodafone. Reden van de overstap was enerzijds het snellere mobiele internet bij VF en anderzijds de toenemende problemen van Telfort met hun facturatie. Ik had een contract met een looptijd van 18 maanden inclusief een SE C905.

Een paar dagen voor m'n overstap heb ik gebeld met de klantenservice om de code op te vragen waarmee ik de simlock van mijn toestel kan verwijderen. De medewerker heeft meerdere keren geprobeerd om de code te krijgen op basis van mijn IMEI nummer, maar steeds lukte dit niet. Na bijna 15 minuten (a 0,30 :() kwam hij tot de conclusie dat het waarschijnlijk pas mogelijk was nadat de einddatum van mijn contract verstreken zou zijn (zoiets behoor je toch te weten als call agent).

Goed, ik vorige week weer om m'n simlock te verwijderen. Gelukkig nu een medewerker die wat sneller van stof is, maar ook nu geen succes. Probleem wordt doorgezet naar de technische dienst o.i.d. die binnen 3 dagen de code aan me zouden mailen.

Inmiddels weer een week verder en helaas niks meer van Telfort vernomen. Dus net weer de klantenservice gebeld om te horen te krijgen dat ze op dit moment helemaal niks voor me kunnen doen omdat 'alles eruit ligt' ... Advies is om een andere keer maar weer terug te bellen :F WTF!

Baal hier echt enorm, want zit nu dus met een toestel dat ik graag wil verkopen nu het nog iets opbrengt maar met een simlock wordt dat natuurlijk een lastig verhaal.

Zijn er nog manieren om op een legale manier m'n simlock te verwijderen zonder afhankelijk te zijn van de dramatische service van telfort?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 18:11
Ruud2001 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 14:05:

Zijn er nog manieren om op een legale manier m'n simlock te verwijderen zonder afhankelijk te zijn van de dramatische service van telfort?
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Flink blijven zeuren bij Telfort. Jaren geleden een telefoontje van mijn vader, dat hij een paar jaar gebruikt had en nooit simlock vrij gemaakt, ingesteld voor mijn moeder (ivm slechtziend en dit was nog zo'n model met grote duidelijke knoppen).

Telfort beweerde na een paar jaar de unlockcode niet meer te kunnen leveren ("verjaard"). Enige mogelijkheid zou zijn het toestel aangetekend naar ze toe te zenden zodat zij 'm ter plekke konden unlocken.

Daar ben ik toen flink over gaan drammen, want dat is natuurlijk absurd. Dan moeten ze die dingen maar niet gelockt verkopen als ze er zelf zo'n probleem mee hebben, en daarvoor wil ik geen extra (verzend)kosten gaan maken.

Uiteindelijk bleek er toen op magische wijze wel een unlockcode gegeven te kunnen worden...en die werkte dus probleem was opgelost.