Hallo,
Ik heb een probeem met het volgende systeem:
P7P55D Deluxe /
i5 660 / 3333 Mhz
bios: laatste versie 1807
bios: sata: as Raid
2x 4 gig DDR3 1333-999 OCZ /
2 x WD Raptor in Raid
voedig: 600 Watt /
koeler: Scyte GrandKama Cross SCKC2000
Aangezien ik met een 3D tekenpakket ( Autodesk Inventor, gebruikt slechts 1 core voor het rekenwerk) ) werk heb ik gekozen voor de i5-660. Je leest dat deze vrij gemakkelijk op zo'n 4000 Mhz kan lopen.
Aanvankelijk heb ik TurboV EVO en EPU-6 Engine geinstalleerd. TurboV kwam niet verder dan + 2 %.
Zefs dat was een onstabiel situatie met om de haverklap Blue screens.
Daarna TurboV EVO en EPU-6 weer gedeinstalleerd. Bios teruggezet naar Default waardes.
Nu lijkt e.e.a weer stabiel.
Toch geeft Everest 530 aan dat de processor op 3500 MHz staat. ( ? )
Nu wil ik aan de hand van ' info voor dummies' in het Bios handmatig aan de slag.
Ik kan echter bij menu AI Tweaker niet alles zelf aanpassen.
Bij CPU Level up kan ik kiezen uit Auto ; i5-670-3.46G ; Crazy-3.59G en Crazy-3.70G
Wat ik ook kies en hoe ik ook speel met de andere keuzes ik kan bv. niet handmatig de CPU ratio Setting veranderen.
Onder het menu maar voor de DRAM sectie zie ik OC tuner welke staat op Turbo Profile.
( vlg. info rechterkant zou ik moeten kunnen kiezen tussen : Good performance / Better Performance
en Turbo Profle )
Helaas kan ik alleen Trubo Profile kiezen. Daaronder de optie start auto tuning.
Kennelijk is het gehele menu gefixed op auto tuning.
Dus heb ik de autotuning maar eens geprobeerd.
Ik had het idee terug te komen in het Bios maar de machine starte direct door.
In windows Everest opgestart. Wauw.... Ik zat toe op 4266 MHz ( 23 x 185)
Prime 95 gestart.
CPU True speed: 4639 Mhz
Real Temp GT: temp =57 - 62 gr. C
Na 5 minuten een blue screen.
Veel te heftig natuurlijk. Dit was niet mijn bedoeling!
Maar nu mijn probleem: Hoe moet kan nu in het Bios gewoon handmatig aan de slag zonder
al die auto tuning toestanden ?
Graag een hint !
Ik heb een probeem met het volgende systeem:
P7P55D Deluxe /
i5 660 / 3333 Mhz
bios: laatste versie 1807
bios: sata: as Raid
2x 4 gig DDR3 1333-999 OCZ /
2 x WD Raptor in Raid
voedig: 600 Watt /
koeler: Scyte GrandKama Cross SCKC2000
Aangezien ik met een 3D tekenpakket ( Autodesk Inventor, gebruikt slechts 1 core voor het rekenwerk) ) werk heb ik gekozen voor de i5-660. Je leest dat deze vrij gemakkelijk op zo'n 4000 Mhz kan lopen.
Aanvankelijk heb ik TurboV EVO en EPU-6 Engine geinstalleerd. TurboV kwam niet verder dan + 2 %.
Zefs dat was een onstabiel situatie met om de haverklap Blue screens.
Daarna TurboV EVO en EPU-6 weer gedeinstalleerd. Bios teruggezet naar Default waardes.
Nu lijkt e.e.a weer stabiel.
Toch geeft Everest 530 aan dat de processor op 3500 MHz staat. ( ? )
Nu wil ik aan de hand van ' info voor dummies' in het Bios handmatig aan de slag.
Ik kan echter bij menu AI Tweaker niet alles zelf aanpassen.
Bij CPU Level up kan ik kiezen uit Auto ; i5-670-3.46G ; Crazy-3.59G en Crazy-3.70G
Wat ik ook kies en hoe ik ook speel met de andere keuzes ik kan bv. niet handmatig de CPU ratio Setting veranderen.
Onder het menu maar voor de DRAM sectie zie ik OC tuner welke staat op Turbo Profile.
( vlg. info rechterkant zou ik moeten kunnen kiezen tussen : Good performance / Better Performance
en Turbo Profle )
Helaas kan ik alleen Trubo Profile kiezen. Daaronder de optie start auto tuning.
Kennelijk is het gehele menu gefixed op auto tuning.
Dus heb ik de autotuning maar eens geprobeerd.
Ik had het idee terug te komen in het Bios maar de machine starte direct door.
In windows Everest opgestart. Wauw.... Ik zat toe op 4266 MHz ( 23 x 185)
Prime 95 gestart.
CPU True speed: 4639 Mhz
Real Temp GT: temp =57 - 62 gr. C
Na 5 minuten een blue screen.
Veel te heftig natuurlijk. Dit was niet mijn bedoeling!
Maar nu mijn probleem: Hoe moet kan nu in het Bios gewoon handmatig aan de slag zonder
al die auto tuning toestanden ?
Graag een hint !