Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

W2K - llimited user - add hardware (usb stick)

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Ik heb (nog) een aantal Windows 2000 (SP4) clients staan, voor 'openbaar' gebruik. Deze voldoen (met Firefox) nog prima voor het beoogde doel (beetje surfen, licht office werk etc.).
Alleen had W2K nog de (nare) eigenschap dat je (zelfs) geen USB sticks/disks mocht toevoegen als limited user (beperkte gebruiker). Ik wil de (openbare) users geen administrator of power user maken, want dan kunnen ze ook weer andere dingen die ik niet wil (bijv. installeren/de-installeren etc.).

Nu komen het steeds vaker voor dat men iets op USB stick heeft, ik wil wel dat ze die kunnen gebruiken/lezen. Maar Windows 2000 staat dit niet toe voor dit type gebruiker.
Ik heb al aangepast:
*Local Security Policy > Local
Policies > User Rights Assignment > Load and Unload Device Drivers

*volledige rechten gegeven aan bestandjes: usbstor.inf & usbstor.PNF
hierna kwam ie in een soort install loop terecht met nog steeds toegang geweigerd.

*Daarna ook aan de system32/driver folder toegang gegeven (om std. drivers te kunnen lezen/kopiëren/installeren). Normaal komt W2K hierna ook nog met een waarschuwing over gesigneerde drivers. Maar ook daarna liep ie nog steeds niet door en installeert ie de std. drivers dus niet.

Iemand een work around voor deze issue?

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 16:39
Oplossing kan zijn om eenmalig met een beheeraccount de drivers te installeren mbv Devcon.exe

devcon install xx.inf "USB\VID_076B&PID_3021"

xx.inf moet je dan vervangen door het inf bestand en daarchter het betreffende USB . PID ID van de driver.
Deze installatiemethode kent de driver niet automatisch toe aan een specifieke USB poort.

Als de gebruiker dan de USB plaatst zou deze herkent moeten worden.

PID ID e.d. zijn te vinden op een systeem waar de USB stick al op is geinstalleerd.