• BOSMEISTER
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-02-2022
ik heb soms dat mijn pc zich zelf afsluit kan hem dan een kwartier niet opstarten daarna wel alsof er niets is gebeurt hoe kan ik dit verhelpen?

mijn specs
core i7 860
4 g dd3 geil
ati radeon hd 4650
msi p55-gd65
cooler master silent pro 600wat ATX2
Seagate 320 GB SAT2
draai windows 7 pro legaal

zit een box cooler op .
oude kast, ja een oud bak beest;)

de cpu zit ook in de 50 graden

[ Voor 5% gewijzigd door BOSMEISTER op 03-09-2010 14:49 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en eigen inzet voor nodig: ga testen dus. Maar met je bericht nu kan niemand wat, dus ga eerst zelf aan de slag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

50 graden valt nog behoorllijk mee hoor, mijn is nu 55 graden :D

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoe kan je dat verhelpen? Dat kan alleen door eerst te testen waardoor het komt, niemand heeft een glazen bol helaas. Een goed beginpunt wat dat betreft is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Verder inderdaad temperaturen en voltages controleren en niet alleen die van CPU aangezien het een warmte probleem kan zijn inderdaad.

Als ik het zo lees dan zou ik in eerste instantie aan de voeding of een warmteprobleem denken als oorzaak. Maar nogmaals het is onmogelijk dat zeker te weten aan de hand van deze informatie.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:02

D4NG3R

kiwi

:)

BOSMEISTER schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:07:
graag z.s.m bericht wordt nu hele iritant
Haal dit eens even uit je startpost.. we zijn net een of andere zaak die "BINNEN 5 MINUTEN ANTWOORD GEEFT"

Ik zou toch je temps even nakijken, want 50c in idle is toch wat hoog.
En vergeet natuurlijk niet de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door te lezen

Edit: Spuit elf O-)

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 03-09-2010 12:14 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:36

Moortn

Hallo

Controleer of de fans wel draaien, en niet vol zitten met stof (zal nog wel niet) of een kabeltje die het blokkeert. Zorg ook dat de fan goed zit aangesloten, die van intel zijn soms een ramp om vast te maken.

En moet je 15 minuten wachten, of moet je de aan/uit knop 10x indrukken voordat ie wat doet? Het zal wel aan het moederbord of de voeding liggen.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• BOSMEISTER
Moortn schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:21:
Controleer of de fans wel draaien, en niet vol zitten met stof (zal nog wel niet) of een kabeltje die het blokkeert. Zorg ook dat de fan goed zit aangesloten, die van intel zijn soms een ramp om vast te maken.

En moet je 15 minuten wachten, of moet je de aan/uit knop 10x indrukken voordat ie wat doet? Het zal wel aan het moederbord of de voeding liggen.
de fans draaien wel en geen stof kabels goed niet in de weg .
heb een kleine fan bij gezet en is van tegen de 60 naar midden/eind 40 gegaan .
mischien nog een kleintje bijzetten?
ik kan het uit schakelen niet bewust oproepen.
en ik moet dan 15 min wachten op de aan knop drukken help dan niet .
maar afwachten tot hij wer uitschakeld kna wel een tijd duren weet niet hoe lang .

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

iichel

Gazoooo

Is je CPU ongebruik al 50 graden of onder belasting?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• BOSMEISTER
Pluisje89 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:15:
Is je CPU ongebruik al 50 graden of onder belasting?
on gebruikt

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-02 20:06
Check eens in je BIOS of de optie om automatisch af te sluiten bij een bepaalde temperatuur niet te laag staat (iets als 55-60 graden)
Pagina: 1