Toon posts:

Normale Temperatuur van mijn configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort nieuwe hardware gebouwd in de kast die ik al een tijdje gebruik.

Mijn setup:
  • Asus M4A88TD-M EVO/USB3 AM3
  • AMD Phenom II X4 955 Black Edition Rev.C 3.20 GHz
  • Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666
  • Scythe BigShuriken met Nexus 120mm Real Silent case fan 1000rpm Zwart Wit
  • Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
  • Cooler Master ExtremePower 460W
In de kast heb ik wat gaten gedremeld om 120mm fans te kunnen plaatsen, merk en type van de kast is bij mij onbekend. Deze heb ik ooit eens gekregen en heb dus geen idee. Het is een miditower met:
  • 1 x Nexus 120mm Real Silent case fan 1000rpm Zwart Wit in
  • 1 x Nexus 120mm Real Silent case fan 1000rpm Zwart Wit out
De temperaturen die ik heb idle zijn:
  • MoBo: 23 graden Celsius
  • Proc: 25 graden Celsius
  • GraKa: 32 graden Celsius
Deze temperaturen vond ik wel prima en zijn volgens mij wel ok.

De temperaturen die ik krijg onder load (Just Cause 2 om even wat te noemen) zijn:
  • MoBo: 30 graden Celsius
  • Proc: 48 graden Celsius
  • GraKa: 44 graden Celsius
Hiervan weet ik dus niet of het wel goed gaat en niet meer fans in me kast moet dremelen, dit antwoord zou ik dus graag van jullie horen :)

Ik zou dus zeggen schiet er op!! :D

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:41
Met die temps is er niks aan de hand.

Addicted to silent computing

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:51
Dit lijken mij prima temperaturen ;)

Echter zou ik de boel stressen met programma's zoals prime95, welke je cpu volledig belasten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok toppertje :D

Vanaf welke temperaturen zou ik me wel zorgen moeten gaan maken dan?

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-12-2025

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

60~70 is warm, en bij 90 gaan veel deeltjes stuk

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Probeer Furmark eens te draaien.. Just Cause 2 stelt niet veel voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ga vanavond eens even Furmark proberen dan :D

Ik had ook superPi geprobeerd en wat ASUS en AMD benchmarks maar die belasten de GPU volgens mij niet, Furmark wel lijkt me.

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-01 23:50
Wat jij load noemt heb ik idle. Behalve te proc die is rond de 40 graden bij mij. Ik zelf zou blij zijn met die temps en helemaal geen zorgen maken als dat echt load is.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01 22:41
die temps zijn meer dan prima. Het enige waar ik aan twijfel is je geluids productie. Als dat geen issue is vergeet dit advies, anderzijds zou ik misschien een betere kast aanschaffen. Deze temps heb ik bijvoorbeeld ook met een CM690 II Advanced en een Corsair H50
verdere hardware is een MSI P45 platinum, Q9400, RADEON HD5830, Cooler Master Realpower M620.
bij mij draait geen enkele fan op hoger dan 50% en zitten alleen de stock fans er in.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wat foto's gemaakt van mijn setup, let niet op de troep O-) .. zit midden in een halve casemod..

Afbeeldingslocatie: http://i947.photobucket.com/albums/ad319/Rick_Mettes/th_03092010260.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i947.photobucket.com/albums/ad319/Rick_Mettes/th_03092010262.jpg

@Razwer: Geluid is absoluut geen probleem :) Ik had daar best wel problemen mee toen ik 80 mm fans had maar heb nu de boel met 120 mm gemaakt. En de resultaten zijn dus ook wel ok :)

Furmark gaat morgen draaien. De resultaten daarvan komen dan ook hieronder te staan.

Op het moment heb ik continu een processor load van 14% voor een lange tijd en de temperaturen zijn:
  • MoBo: 25graden Celsius
  • Proc: 30 graden Celsius
  • GraKa: 37graden Celsius
Iets hoger dan idle dus :)

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06-2025
Scheelt toch niets met zo'n temps, ben er zelf jaloers op :). Heb ook de 955 BE. Onder volledige load met prime95 ging deze heel makkelijk over de 60°C op stock clock.
Pagina: 1