Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:02
Beste tweakers,

Werk nu remote via een SSH tunnel naar het werk. Omdat ik alles via een IDE doe, ben ik genoodzaakt mijn java progsels via Netbeans te draaien. Heb eerst via Freenx gewerkt maar dat geeft zo'n ontzettende lag, daar ben ik snel vanaf gestapt. Op dit moment draai ik Netbeans remote via:
Xming @ client
en Putty die X windows doorgeeft.
Dit werkt al beter dan de Freenx oplossing. Echter, valt er nog wat tweaken, of zijn er misschien betere alternatieven? Mijn internet lijn is 8/1 en de ping naar het bedrijf is wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind het eerlijk gezegd maar een vreemd verhaal, mijn ervaringen zijn namelijk precies omgekeerd, namelijk dat NX via internet een stuk beter werkt dan zelf X via SSH draaien. Ik vraag me dus af of er iets mis is gegaan.

Persoonlijk zou ik m'n IDE niet remote willen draaien maar lokaal installeren, maar dat is een andere discussie.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 20:45
Ik zou mij remote filesystem mounten dmv sshfs en dan m'n IDE lekker lokaal draaien. Dan moet je lokaal wel linux draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:26:
Ik vind het eerlijk gezegd maar een vreemd verhaal, mijn ervaringen zijn namelijk precies omgekeerd, namelijk dat NX via internet een stuk beter werkt dan zelf X via SSH draaien. Ik vraag me dus af of er iets mis is gegaan.
Persoonlijk zou ik m'n IDE niet remote willen draaien maar lokaal installeren, maar dat is een andere discussie.
Pcies, ik had gedacht dat het met NX beter zou gaan omdat die de grafische data zou comprimeren ipv raw over een lijn te sturen. Maar het werkt echt voor geen meter. M.b.t. IDE lokaal, zie hieronder:
Sir Isaac schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:05:
Ik zou mij remote filesystem mounten dmv sshfs en dan m'n IDE lekker lokaal draaien. Dan moet je lokaal wel linux draaien.
Mmm ja, op zich een prima idee ware het niet dat ik vaak de aangebrachte veranderingen gelijk in de praktijk breng en dus op de server @ work wil draaien. Mijn Linux server thuis heeft bij lange niet genoeg resources om e.e.a. lekker te laten draaien. Ga wel eens kijken naar sshfs, dat lijkt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gaat overduidelijk iets mis. Want niets kan tippen aan FreeNX. Het is sneller dan VNC en RDP. Het is bijna alsof ik lokaal aan het werk ben. Misschien is het handig om dit te gaan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:34:
Er gaat overduidelijk iets mis. Want niets kan tippen aan FreeNX. Het is sneller dan VNC en RDP. Het is bijna alsof ik lokaal aan het werk ben. Misschien is het handig om dit te gaan onderzoeken.
X applicaties via een ssh tunnel is wel wat anders dan een remote desktop.

Red devil, heb je al met de compressie van ssh gespeeld?

>.< >.< >.< >.<

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Red devil schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:48:
Mmm ja, op zich een prima idee ware het niet dat ik vaak de aangebrachte veranderingen gelijk in de praktijk breng en dus op de server @ work wil draaien. Mijn Linux server thuis heeft bij lange niet genoeg resources om e.e.a. lekker te laten draaien. Ga wel eens kijken naar sshfs, dat lijkt leuk.
Of als je onder windows wil werken: http://www.expandrive.com/windows

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Red devil
daft_dutch schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:58:
[...]

X applicaties via een ssh tunnel is wel wat anders dan een remote desktop.

Red devil, heb je al met de compressie van ssh gespeeld?
Nee, kan ik die instellen? Het zou ook juist wel eens de compressie van SSH kunnen zijn? Want als ik bijv met Netbeans werk via NX, dan is het scrollen ontzettend vervelend. Hij laat allemaal oude regeltjes zien enzo.
Thanks voor de tip! Even kijken.
Pagina: 1