MBP - Accu levensduur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er sterk over te denken om een Macbook Pro aan te schaffen. Nu ben ik verschillende keren in de Mac-store geweest om eens te kijken. Gisteren ook eens even navraag gedaan bij een van de medewerkers en daar kregen we ’t op een gegeven moment over de accu(duur). Allemaal halleluja natuurlijk. Maar er werd ook het volgende beweert en ik ben benieuwd of iemand kan aangeven of dat klopt:

Wanneer de accu volledig is opgeladen en je laat je MBP aan de voeding zitten dan wordt de accu gepasseerd. Dus i.p.v. dat de stroom door de accu blijft stromen om de laptop van voeding te voorzien. Is dat daadwerkelijk het geval en is de MBP hier uniek in? Of heeft een willekeurige Dell/HP/ASUS/etc. dezelfde oplossing?

Verder heb ik begrepen dat door Apple garantie wordt gegeven op de accu tot 279 oplaadcycli (en nee, geen 280 cycli ;) )

Mocht deze techniek inderdaad kloppen dan kan ik mij zo voorstellen dat het ten goede komt van de levensduur van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Ik dacht dat tegenwoordig 1000 cycli de norm was?
Verder heeft dat ik weet Apple wel een slim energiebeheer ja...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb 99% van de tijd mijn macbook op de stroom aangesloten. Iedere maand doe ik een keer een drain van de accu, dat zijn dan ook bijna de enige momenten waarop er een cycle bij komt. Ik heb de laptop nu bijna een jaar en zit rond de 30 cycles. In dat opzicht zou ik in dit tempo nog zo'n 9 jaar garantie hebben op de accu :P

Mag toch hopen dat ik tegen die tijd wel weer een nieuwe mbp heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Het is toch 1000 cycle of 3 jaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Elke moderne laptop passeert de accu zodra deze volledig opgeladen is dus de MAC is daar absoluut niet uniek in. Overigens ook als de accu nog 98% is bijvoorbeeld zal de laptop deze niet bij gaan laden. Dit gebeurt pas als de accu onder een x percentage komt.

En inderdaad dit is goed voor de levensduur maar is dus absoluut niet uniek voor een mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:38:
...
Wanneer de accu volledig is opgeladen en je laat je MBP aan de voeding zitten dan wordt de accu gepasseerd. Dus i.p.v. dat de stroom door de accu blijft stromen om de laptop van voeding te voorzien. Is dat daadwerkelijk het geval en is de MBP hier uniek in? Of heeft een willekeurige Dell/HP/ASUS/etc. dezelfde oplossing?
...
Nee, toevallig hier een ASUS laptop staan die hetzelfde doet. Die zelfs een paar jaar oud. Maar misschien doen niet alle ASUS laptops dit. Per laptop dus even uitzoeken.

Met mijn eigen laptop (MBP) kan ik zo'n 8 uur muziek draaien (waarvan schermgebruik ongeveer 4 uren, de rest van de tijd met zwart scherm). Ga je echter wat intenser te werk (video, flash, spelletje) dan loopt de accutijd al gauw terug tot tussen de 2 en 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Er mag een slotje op wat mij betreft.

Overigens; ik ben nog in dubio voor een MBP 15Inch... maar 't enorme aanschafbedrag stuit me toch nog altijd tegen de borst. Ik heb al genoeg discussies op internet gelezen en ook de voordelen van een Mac heb ik uiteraard bekeken. Maar toch... ik blijf €1749,- een hoop geld vinden. Maar dat valt verder buiten dit topic. Dus... slotje mag :)
Pagina: 1