There is no sadder sight than a young pessimist.
multiplier staat op auto maar de bus op 220. kan nergens in mn bios vinden waar ik dat kan aanpassen wel de multiplier en die hebk op 14 gezet zodat hij op 3,08 ghz loopt . kwil het graag opgelost hebben want kan zo mn garantie kwijtraken
Och garantie ben je niet zomaar kwijt... 
Maar je bus staat op 220, die hoort op 200MHz te staan. Dat is het probleem dat je zoekt.
Heb je iets in je BIOS veranderd, of heb je software die automatisch overclockt?
Iets op 220MHz gezet of +10% ingesteld?
Maar je bus staat op 220, die hoort op 200MHz te staan. Dat is het probleem dat je zoekt.
Heb je iets in je BIOS veranderd, of heb je software die automatisch overclockt?
Iets op 220MHz gezet of +10% ingesteld?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
nee alles is standaard dat is juist het gekke
Heb je niet per ongeluk met een knopje op het moederbord de fsb omhoog gezet? MSI heeft van die dingen, heet dan Easy OC ofzo. Het is nl. wel toevallig dat het precies 10% hoger is
Zet de bus handmatig op 200 inplaats van auto lijkt me. Mogelijk kan je het probleem ook oplossen door je bios naar de laaste versie te flashen, zodat je cpu correct wordt herkend en de auto-settings kloppen. Je garantie raak je echt nooit kwijt bij het probleem wat je nu hebt.
Wat voor moederbord gebruik je? Ik ken moederborden met een handmatige FSB clock switch, zoals de MSI 770 G45. Als je die bij de installatie per ongeluk om hebt gezet kijk je inderdaad tegen een FSB verhoging van 10% of meer aan.
Ik zou me ook niet druk maken om de garantie, de overclock waar we het hier over hebben stelt bijna niets voor. Het is bovendien niet terug te zien of een CPU is overgeklokt of niet, en er geen voltages verhoogd dus is de kans dat er uberhaupt schade ontstaat, is verwaarloosbaar.
Als het verder werkt op 3,3Ghz zou ik hem gewoon zo laten lopen
de meeste phenoms klokken toch wel 400-500Mhz over zonder dat je zelfs maar aan het voltage hoeft te tweaken, dit is gratis extra prestatie.
Ik zou me ook niet druk maken om de garantie, de overclock waar we het hier over hebben stelt bijna niets voor. Het is bovendien niet terug te zien of een CPU is overgeklokt of niet, en er geen voltages verhoogd dus is de kans dat er uberhaupt schade ontstaat, is verwaarloosbaar.
Als het verder werkt op 3,3Ghz zou ik hem gewoon zo laten lopen
Pagina: 1