Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Sinds enige tijd ben ik in bezit van een Sony Ericsson X10 Mini Pro met Android 1.6.
De update naar 2.1 komt als het goed is eind deze maand en misschien dat deze mijn problemen oplost, maar ik kan er niks over vinden.

Probleembeschrijving:
Mijn werk heeft een Exchange Server staan, waar ik (o.a.) mijn kalender en contacts via sync naar de X10.
Uiteraard heb ik ook een GMail, waar ik ook contacts in heb en de Calendar van gebruik. De sync van contacts naar X10 staat uit, de sync van kalendar staat aan.
Ook heb ik een Outlook client, die met de Exchange synt en ook nog eens via Google Calendar Sync (GCS) de kalendar met Google Calendar synct.
Om het even grafisch weer te geven:

Exchange <==Con+Cal==> X10 <==(Con+)Cal==> GMail
||...........................................................................||
===Cal (2way)=====> Outlook ===Cal (1way)==>==

Waar ik naar op zoek ben: Weg met de link tussen Outlook en GCS. Dus een directe sync van Exchange naar X10 naar GMail.
Alles (Calender/Contacts) wat ik in Exchange toevoeg komt dan via de X10 ook in Gmail, alles van Gmail in de X10 en Exchange en alles van de X10 in Exchange en GMail.

Vraag:
Op dit moment heb ik RoadSync voor Exchange (zat bij de X10), maar die doet dit niet. Ook Moxier en Touchdown lijken deze functionaliteit niet te ondersteunen.
Voor zover ik heb kunnen vinden, kan het native ook niet met Android 2.1 (maar correct me if I'm wrong).
Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:32
Bump.
Niemand die hier ook mee zit?

Blog

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Heb nagenoeg dezelfde vraag. De volgende situatie:
Exchange (werk) <-> Android (HTC Desire) <-> Outlook (thuis) (evt via Gmail Calendar)

Synchronisatie tussen Exchange en Android is geen probleem, maar krijg het niet voor elkaar om vervolgens android te laten synchroniseren met stand-alone outlook thuis. Iemand die hier een oplossing voor weet?

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HenkieNL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:15:
Heb nagenoeg dezelfde vraag. De volgende situatie:
Exchange (werk) <-> Android (HTC Desire) <-> Outlook (thuis) (evt via Gmail Calendar)

Synchronisatie tussen Exchange en Android is geen probleem, maar krijg het niet voor elkaar om vervolgens android te laten synchroniseren met stand-alone outlook thuis. Iemand die hier een oplossing voor weet?
HenkieNL,

graag had ik jouw visie eens gehoord.
ikzelf zou ook een htc desire kopen, maar twijfel nog omwille van android
ik ben in elk geval fan van de mogelijkheden, maar vraag me alleen af of het inderdaad makkelijk te syncen is met outlook.
zit met juist dezelfde situatie:
exchange (werk) - adroid (desire) - gewoon outlook thuis
kan je me even kort uitleggen hoe alles juist in elkaar zit (meegeleverde software of aan te kopen?) en of het eenvoudig te installeren is, want ik ben geen zo'n heel grote techneut...

alvast bedankt!

fado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij lost het een hoop op als je thuis Gmail gebruikt. Je kan ook je normale mail laten poppen door gmail of doorsturen naar gmail en outlook die mail weer laten poppen. Voordeel is dat alles dan ook op een server staat als backup (je mail, je adressen en je kalender) en syncen met Android natuurlijk geen probleem is.

Of als je een eigen domein hebt gmail van Google Apps.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 20:11
Is het voor jullie niet mogelijk Outlook met deze exchange server te synchroniseren?

Anders moet het lukken door de android te synchroniseren met google calendar en contacts om dat uiteindelijk te synchroniseren met outlook middels google calendar sync en iets als GO Contact Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou liever geen gmail gebruiken omdat ik vandaag al een telenet-adres heb
anders wordt het voor mij iets te onoverzichtelijk
feit is wel dat telenet ook een webmailversie (zimbra) aanbiedt met agenda
moest ik die kunnen syncen, zou het misschien heeeel ideaal zijn...

ik wil in elk geval té veel tussenstappen vermijden. van telenet naar gmail naar htc lijkt me iets van het goede te veel

(voor alle duidelijkheid, ik tast maar de mogelijkheden en eventuele problemen af, ik weet totaal niet hoe zo'n synchroniseerproces naar outlook of exchange op vandaag verloopt...)

grtz

edit: vooral het onderdeel agenda is voor mij van belang
ik wil immers dat mijn vrouw makkelijk kennis kan nemen van mijn werkagenda..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 14:03 ]

Pagina: 1