[IIS7 / COM+] Migreren website van win2k naar 2k8 probleem

Pagina: 1
Acties:

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 12:50
Alvast sorry als het verhaal een beetje aan de lange kant is, ik wil graag de achtergrond van het verhaal goed schetsen.

Op werk hebben wij twee omgevingen. Een legacy omgeving en een nieuwe windows 2008 omgeving. Nu is het doel dat de oude legacy omgeving voor het einde van dit jaar uit gaat en om dat doel te bereiken worden momenteel veel applicaties gemigreerd naar de nieuwe omgeving.

Dit weekend is een database van onze blackberry servers (die zelf wel al in de 2008 omgeving staan) gemigreerd van legacy naar 2008. Op het gebied van de BES servers is dit geen probleem, die functioneren nu naar behoren.
Het probleem zit echter in een website die gebruikt wordt door de helpdesk om de blackberries te beheren (de BES software die wij gebruiken heeft daar nog geen goede eigen interface voor zoals die in BES 5+ zit).

Deze website draaide nog in het legacy domein toen de database werd gemigreerd. Omdat het legacy domein geen gebruik kan maken van accounts in het nieuwe domein moest deze website ineens met spoed gemigreerd worden naar 2008. (De mensen die de database gemigreerd hebben wisten niet dat deze website de BES database gebruikte).

Deze website zit als volgt in elkaar:

ASP website --> com+ object --> applicatie eigen database (logging)
                            --> BES database
                            --> BESUserAdminClient.exe

Het com+ object is een inhouse ontwikkelde dll, maar de developper van deze dll (en website) werkt hier niet meer.

Het benaderen van beide databases gaat goed. Er kan zowel gelezen als geschreven worden. Het probleem zit hem echter in het aanroepen van de BESUserAdminClient. Dit gaat op een of andere manier fout. In procmon zien we wel dat het programma wordt aangeroepen en we zien ook nergens een access denied. We zien in de eventvwr echter wel de volgende melding:
Faulting application BESUserAdminClient.exe, version 4.1.7.1, time stamp 0x4ad27581, faulting module kernel32.dll, version 6.0.6002.18005, time stamp 0x49e03824, exception code 0xc0000142, fault offset 0x0006f04e, process id 0x1d4c, application start time 0x01cb4b345ea12a14.
Even wat extra informatie:
- Het com+ object draait onder een speciaal technisch account die toegang heeft tot zowel de databases als de applicatie
- Het testen met een andere applicatie (cmd) geeft exact dezelfde foutmelding als hierboven.
- Exception code 0xc0000142 lijkt een rechtenissue te zijn, maar ik ben kwijt waar dat dan zou moeten zitten
- het technisch account is o.a. local admin geweest.
- het technisch account kan de besuseradminclient gewoon uitvoeren en dan werkt de applicatie naar behoren.

Kortom het gaat alleen mis als deze website de aanroep doet...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om de bovenstaande foutmelding op te lossen en deze website weer in de lucht te krijgen.

PS. overigens is van hogerhand besloten dat terugdraaien van de database move geen optie is.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -