Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelHeeswijk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 15:47
Ik wil mogelijk mijn processor vervangen door een goedkoper type, in de hoop mijn huidige te kunnen verkopen nu hij nog wat waard is.

Het betreft een XXODD laptop met een desktop i7 processor, een 975 extreme edition.
Aangezien de (GF 285m) videokaart relatief matig is (die is wel echt voor laptops gemaakt), lijkt de huidige processor me totaal niet aan het systeem besteed Een 930 presteert volgens mij nog altijd beter dan elke laptopprocessor op dit moment, dus die leek me ruim voldoende om de videokaart te overleven.

Nu is mijn vraag natuurlijk of het mogelijk is deze zomaar 1 op 1 te vervangen EN of de processor die er uit komt vervolgens zomaar in een desktop past.
Of misschien met een desktop die juist wil upgraden van een 930? (omdat hij bijvoorbeeld een desktopvideokaart heeft waarbij dat wel ergens op slaat...)

Heeft iemand een idee of dit op enige manier goed kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Een i7 975 is en blijft een i7 975, al komt hij uit een laptop.
Dus het zou geen enkel probleem moeten zijn om deze processor in een desktop te zetten.
En een i7 930 in jou laptop zetten zou dus ook geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Als het echt een desktop i7 is moet het gaan, check wel de socket, die moet s1366 zijn.
Is het echter een mobiele versie gaat het niet lukken, daar die een andere socket heeft (de laptopvariant heeft s998).

Wist niet eens dat er desktop cpu's in laptop zaten en al helemaal niet zo'n grootverbruiker :P

@hieronder:
Ja heb even lopen googlen en zag dat ze zelfs al de 980X in een laptop gevrot hebben 8)7

[ Voor 204% gewijzigd door DaLoona op 03-09-2010 10:04 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zitten wel degelijk desktopprocessors in notebooks, je komt ze alleen niet veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Je vergooit alleen je garantie door een mindere processor erin te zetten. Er zal ook wel wat koeling op zitten, wat vervangen ook lastig maakt.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelHeeswijk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 15:47
Ja, het is vooral de koeling waarvan ik twijfel of die:
-ofwel vervangen kan worden
-ofwel laptop-specifiek is, maar wel kan blijven zitten (en dan moet ik dus een koper vinden die een processor zonder bijhorende koeling wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is dat een probleem?

de koeling laat je gewoon zitten, die gebruik je immers voor je volgende processor.
en de koper die dan geen koeler krijgt, alof je een processor van €900 wil met een stock cooler :P dan koop je echt wel een muggen erbij voor die paar centen.

that said, de koeler is vrijwel zeker laptopspecefiek.
Pagina: 1