Windows 7 USB Poorten Probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:27
Beste,

Sinds de laatste paar dagen werkt niks meer wat ik aansluit op m'n computer.
De muis, toetsenbord en netwerkkaart werken wel gewoon.

Als ik een usb stick/externe hdd (met eigen voeding) aansluit, wordt ieder proces vertraagd en krijg ik alleen een deuntje te horen. De massaopslag verschijnt niet in explorer. Als ik de usb/hdd weer loskoppen, voert hij alle processen die je hebt aangeklikt direct weer uit. Het ligt niet aan de USB-Apparaten want alles werkt gewoon op iedere andere pc in huis.

Ik heb een MSI P43 Neo moederboard, een Intel Pentium Dual E5200, 4GB Ram @ 800 mhz, en draai Windows 7 64 bit. Het probleem ligt niet bij Windows zelf, want ook bij linux heb ik exact hetzelfde.

Wat heb ik al gedaan/geprobeerd:
- Harde schijf geformatteerd
- Windows/Linux opnieuw geinstalleerd
- BIOS Update uitgevoerd
- BIOS reset gedaan
- Aanvullende drivers gezocht (heeft niet geholpen)

Heeft iemand dit probleem ook, een tip, of dé oplossing?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien domme vraag, maar heb je al eens gewoon een andere USB poort geprobeerd? En dan moet name een USB poort aan de achterkant van je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Geen domme vraag, eerder dom dat ik dat er niet bij heb gezet. Maar nee, helaas maakt het niet uit welke poort ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Goh, als ik kijk naar wat je al geprobeerd hebt, kan het al bijna niet anders of het is een hardwarematig probleem. Het is dan wel erg gek dat het probleem zich situeert op alle poorten.

Je hebt toevallig geen USB2 PCI kaart liggen ofzo? Hiermee kan je alvast je moederbord uitsluiten zou ik zo zeggen. Het zou ook nog een spanningsprobleem van je voeding kunnen zijn. Welk merk en model is deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Ik heb de Chieftec gps-550ab a.
Ik heb een frontpanel en backpanel met usb poorten, bijde doen het niet.
Software drivers hebben echter nog niks opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 11:22
Tsja, je zou eens kunnen booten van een Ubuntu Live CD of iets dergelijks en kijken of je muis het dan doen en anders concluderen dat je USB controller naar zn grootje is?

Een losse USB kaart zou interessant zijn als eventuele workaround..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Werkt geen enkel USB Device meer? Of alleen 1 enkel ding. Want misschien is dat dingetje wel kapot :P

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Ubuntu of een ander besturingssyteem installeren/draaien lost het probleem niet op. Werkt dus gewoon echt niet, dus het is zoiezo een hardware probleem. Ik heb maar een USB kaart besteld, om te kijken of het daarmee op te lossen is. Tot die tijd gebruik ik online synchronisatie via m'n windows server.

Geen enkel Plug & Play device (denk aan: externe hdd, usb stick, enz) werkt. Draadloze muis, toetsenbord, en me usb netwerkkaart werken echter wel. Het maakt geen verschil als ik voor het opstarten al een usb stick, of externe hardeschijf heb aangesloten.

Ik zal (als het met de usb kaart wel lukt) de oplossing in dit topic posten. Of als jullie alsnog een oplossing vinden, alvast bedankt voor het posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Die netwerkkaart, is dat een ouwetje? Oftewel, is het mogelijk dat alleen USB1.1 devices nog werken? In dat geval zouden de externe schijven nog kunnen werken als je ze via een 1.1 hub aansluit. (Niet dat dat erg nuttig is met een TiB schijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Je kan denk ik volgens mij wel met enige zekerheid zeggen dat de controller op het mobo kapot is, je zou een losse kaart kunnen kopen maar ik heb het vermoeden dat dit maar een korte termijn oplossing is. Ik heb het zelf al eens meegemaakt met een mobo waarvan de controller voor usb kapot ging, heb toen ook een losse kaart gekocht maar na een aantal weken ging het systeem weer raar doen. P-ata poorten werkten af en toe niet meer, reageerden slecht etc, na een tijdje begon ook s-ata vreemd te doen. Een collega van mij welke nogal een elektro-freak is vertelde mij toen dat het een vrij normaal verschijnsel is. Zodra die chip kapot is zal deze meestal ook niet meer de 'aandacht' vragen als voorheen, of vraagt juist ineens veel meer, of zal zelfs helemaal niet meer werken. Daardoor krijg je (lichte) veranderingen in de voltages welke andere circuits niet lekker vinden die dan onder- of overbelast kunnen raken. Kortom de boel gaat langzaam kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
@Mijzelf

De usb 1.1 oplossing werkt ook niet, helaas. Wel goed bedacht trouwens.

@MicGlou

Ok, fijn. Enig idee hoe lang dat gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

sdevos13 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:28:
Geen enkel Plug & Play device (denk aan: externe hdd, usb stick, enz) werkt. Draadloze muis, toetsenbord, en me usb netwerkkaart werken echter wel. Het maakt geen verschil als ik voor het opstarten al een usb stick, of externe hardeschijf heb aangesloten.
Als ik dit lees doet mij het er sterk aan denken dat hij alleen legacy (USB 1.1) devices accepteerd. Heb je de bios al eens grondig door gezocht? En dan voornamelijk de USB Settings.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2010 08:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Tja, als hij al een grondige BIOS reset heeft uitgevoerd, zal het daar ook niet aan liggen. Bedenk wel dat de benaming van snelheden nogal verwarrend is. USB 1.1 wordt aangeduid als hi-speed, en USB 2.0 vaak als full speed. Maar zelfs een USB poort in 1.1 modus zou 2.0 apparaten moeten accepteren.

• sdevos13
Aan de BIOS zal het niet liggen. Maar voor de zekerheid toch maar gerest, helaas zonder resultaat. Jammer van dit probleem, heb het moederboard pas sinds september 2008. Had toch wel gehoopt dat alles wat langer zou meegaan.

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Tja, bij mij lag (lees: dus niet meer) het probleem bij alle Plug & Play apparaten.
Echter kwam ik gister op het idee om m'n complete pc opnieuw te bouwen.
Dus heb ik alles eruit gehaald, grondig schoongemaakt, en toen weer terug geplaatst met de hoop dat alles dan weer goed zou zijn.

Ik denk dus dat ergens stof tussen gezeten heeft of zo, want nu doet alles het weer!
Dus voor de mensen met hetzelfde probleem, maak de boel goed schoon...

Bedankt voor al jullie hulp! Ik hoop dat deze oplossing blijven is, zo niet, dan zal ik helaas weer een reactie moeten plaatsen...
Pagina: 1