offtopic:
Om te beginnen: deze vraag is al miljoen keer gesteld op internet, maar ik begrijp het technisch Engels niet zo goed, en kom ook steeds tegenstrijdige 'feiten' (lees: meningen) tegen waar ik niets mee kan.

TODO: Ik moet een database veld maken in MySQL dat teksten moet kunnen opslaan die groter kunnen zijn dan 255 karakters. De teksten worden (als het goed is) in UTF-8 opgeslagen.
Q: Nu zoek ik dus het correcte veldtype om die teksten in op te kunnen slaan. Op internet kom ik regelmatig tegen dat een VARCHAR veel meer dan 255 karakters kan opslaan.
(Zoals de topictitel suggereert wil ik een keus maken tussen VARCHAR en TEXT.)
Ik kan alleen geen keuze maken tussen deze twee. Qua performance liggen ze niet ver uit elkaar heb ik een keer of 5 gelezen op internet.http://dev.mysql.com/doc/...tring-type-overview.html:
VARCHAR: The effective maximum length of a VARCHAR is subject to the maximum row size (65,535 bytes, which is shared among all columns) and the character set used. For example, utf8 characters can require up to three bytes per character, so a VARCHAR column that uses the utf8 character set can be declared to be a maximum of 21,844 characters.
TEXT: A TEXT column with a maximum length of 65,535 (216 – 1) characters. The effective maximum length is less if the value contains multi-byte characters. Each TEXT value is stored using a two-byte length prefix that indicates the number of bytes in the value.
Dus welke plussen en minnen zijn er dan te bedenken?
- doorzoekbaarheid (graag case insensitive)
- whitespace geintjes (aka spaties die worden toegevoegd of newlines die kapotgaan na het opslaan ofzo?)
- Overige? Geef aub je reactie in dit topic.
offtopic:
Ik weet het ook allemaal niet, maar hier komt vast wel eens iemand met bruikbare ervaringen.
disclaimer: Sorry dat dit nogal dom overkomt met miljoenen Google-hits op dit onderwerp, maar ik zie van de bomen het bos niet meer. Ik heb echt een uur gezocht met allerlei searchfrases. Ook op GoT!
Ik weet het ook allemaal niet, maar hier komt vast wel eens iemand met bruikbare ervaringen.
disclaimer: Sorry dat dit nogal dom overkomt met miljoenen Google-hits op dit onderwerp, maar ik zie van de bomen het bos niet meer. Ik heb echt een uur gezocht met allerlei searchfrases. Ook op GoT!
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?