• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 12:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Alweer een poos geleden dat ik een tech-request post heb gemaakt...

Ik heb gister mijn nieuwe PC in elkaar gezet en vandaag alles geinstalleerd etc, vandaag bij de MediaMarkt een goede headset gehaald, een Creative Fatal1ty - niet USB.

Headset werkt prima, alleen heb ik geen microfoongeluid. Ik heb eerst de geluidsdrivers van MSI afgehaald en later de drivers die op de CD stonden geinstalleerd maar beide resulteren in hetzelfde resultaat. Mijn microfoon zend geen geluid uit.

In mijn Realtek HD audio manager (gedeelte van de driver) merkt het systeem wel op dat ik "iets" in de Mic In plaats dus qua hardware zou het prima moeten zijn. De microfoon doet het op de laptop overigens wel dus die doet het ook. En ik heb de correcte drivers geinstalleerd, dus ik "gok" dat het probleem in Windows zit.

Als ik naar Control Panel\Hardware and Sound > Record ga zie ik daar "Microphone - Realtek High Definition Audio" staat als default maar daar komt geen geluid uit. Als ik de microfoon er uit trek dan gaat die op "Not plugged in" (maakt overigens niet uit of de geluidsstekker of de microfoonstekker er in doe).

Wel slaat de meter uit wanneer ik iets in de microfoon ingang stop. Maar er komt geen geluid door. Iemand een suggestie?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

De ingangen goed geconfigureerd in Realtek manager in configuratiescherm? (Dus niet naar sound gaan maar naar Realtek in config. scherm).
Zodra je je mic inplugt, bij mij in roze, kun je op die poort/ingang klikken en aangeven wat erin zit.
Ik had nl. iets soortgelijks met mijn subwoofer en moest eerst aangeven in Realtek devicemanager wat er in zat, hierna werkte ie gewoon.

[ Voor 27% gewijzigd door DaLoona op 03-09-2010 10:05 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 20:24
Ik kan met 90% zekerheid zeggen dat die manager het probleem is.
Ik had er zelf ook last van. Er komt een mooie pop-up welke meldt dat je iets aangesloten hebt en als je die vervolgens wegklikt werkt het niet.

Mijn oplossing is geweest:
Plug mic erin, vink in het pop-up schermpje aan dat hij niet moet autodetecteren. Vervolgens mic eruit, dan weer erin en in de manager alle settings handmatig instellen (zoals hierboven ook vermeld). Vervolgens geen problemen meer gehad.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
DaLoona schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:57:
De ingangen goed geconfigureerd in Realtek manager in configuratiescherm? (Dus niet naar sound gaan maar naar Realtek in config. scherm).
Zodra je je mic inplugt, bij mij in roze, kun je op die poort/ingang klikken en aangeven wat erin zit.
Ik had nl. iets soortgelijks met mijn subwoofer en moest eerst aangeven in Realtek devicemanager wat er in zat, hierna werkte ie gewoon.
Dat gaat wel goed, manager zegt dat er in de roze ingang een "mic-in" is gevonden.
Gytax schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:03:
Ik kan met 90% zekerheid zeggen dat die manager het probleem is.
Ik had er zelf ook last van. Er komt een mooie pop-up welke meldt dat je iets aangesloten hebt en als je die vervolgens wegklikt werkt het niet.

Mijn oplossing is geweest:
Plug mic erin, vink in het pop-up schermpje aan dat hij niet moet autodetecteren. Vervolgens mic eruit, dan weer erin en in de manager alle settings handmatig instellen (zoals hierboven ook vermeld). Vervolgens geen problemen meer gehad.
Hm, ik heb ook alle drivers er afgehaald zodat die manager er niet meer op stond en toen via control panel > sound > microphone maar toen kwam er nog geen geluid door.

Als ik een test gesprek met Skype doe en klik de microfoon aan/uit dan hoor daar wel "feedback" van, dus een soort klik. Dus het reageert allemaal wel.

Ik zal kijken of ik autodetectie kan uitzetten en handmatig proberen in te stellen :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 20:24
Hmm, alleen feedback?
Is het misschien een typisch mic-boost probleempje?
Ik weet de precieze kliks niet maar ergens in je opneem settings kan je je microfoon boosten.

Ga er eens heel hard in blazen en check of je dat wel hoort? :+

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Alles staat op max, er komt absoluut geen geluid uit. Ik zal eens kijken of ik ergens een oude geluidskaart heb liggen misschien dat dat wel werkt. Ondertussen even MSI mailen, kan bijna niet anders zijn dat dat die mic-in ingang gewoon stuk is :/

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Los daarvan, heb je ergens een vinkje "Mic Boost" of "+20 dB Boost" of "Microfoonversterking" in het Geluid-scherm in Windows.

Yes, but no.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dat bedoelde ik. Ik heb een usb geluidskaart (ding van 5 euro). Als ik mijn headset/microfoon via die aansluit op de laptop dan werkt alles wel. Maar sluit ik die usb geluidskaart op de PC aan dan doet de microfoon het nog steeds niet terwijl er wel een optie bijkomt in de sound device. "C-Meida USB Audio Device" dus... probleem ligt aan windows. Ik trek wel ergens een andere install vandaan oid. Onzin.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Een andere windows geinstalleerd, zonder drivers geen geluid, met drivers geen geluid... Ik zal maar even contact opnemen met MSI.

Als ik de headset op de laptop aansluit is doet die het wel meteen.

Pagina: 1