Hulp bij het opzetten van een netwerk (router WL-308)

Pagina: 1
Acties:

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-02 20:49
Beste tweakers,
Ik heb hulp nodig bij het opzetten van een netwerk zoals de topictitel al suggereert, want in mijn eentje wil het niet lukken.
Laat ik eerst mijn situatie beschrijven.
Ik heb een UPC modem en deze zit in de meterkast, omdat al mijn verbindingen (telefoonlijn en kabel) hier beginnen en zodat de ethernetkabel via een buizenstel vanuit mijn meterkast naar mijn kamer op de 2e verdieping kan. Mijn probleem begint hier. De kabel lijkt een knik te maken waardoor signaalverlies optreedt. Hierdoor kan ik slechts 1.1MB/s down halen ipv de volle 3.5MB/s.
Dit besloot ik op te lossen dmv een router. We hadden er toch een nodig, omdat we in het gezin meerdere pc's en smartphones in bezit hebben.
Mijn keuze viel op WL-308. De reviews waren positief: betrouwbare en sterke signaal, zelfs op afstand en de stream engine weet de bandbreedte goed in te delen. Prima voor onze huis met meerdere verdiepingen en drukke internetverkeer.
Goed. Vandaag kreeg ik mijn router binnen en na het aansluiten was het even schrikken. Totaal geen signaal in mijn kamer. Ik weet dat een meterkast geen goede plek is, maar het enige wat de router en mijn kamer van elkaar scheiden zijn de deur van de meterkast en 2 open trappen. Mijn kamer heeft geen deur (zolderkamer)
Kwaliteitsverlies was te verwachten maar dit was toch even slikken.

Ik weet nu niet meer hoe ik verder moet. Ik wil toch echt die 3.5MB/s op mijn kamer.

Ik zit nu te denken aan een signaalversterker/repeater, sterkere antennes, maar dit zijn dure oplossingen.
Kan iemand mij verder helpen? Ik sta overal open voor.

Update 1:Kanaalkeuze heb ik op automatich gezet. Was kanaal 11.
Update 2:Ik heb mijn Galaxy S bij de trap naar mijn kamer gezet. Volgens mijn router heb ik daar 44% signaalsterkte en 13mbps download. Loodrecht 2.20m naar boven en dan 2 meter verder staat mijn pc... Raar dat het signaal zo snel verloren gaat.
Heb mijn Galaxy S net ook buiten de gesloten deur van mijn meterkast gezet. Signaalsterkte is 90%

btw. Ik heb nog geen draadloze netwerk adapter. Ik test mijn signaalsterkte ed. met mijn smartphone: Galaxy S.

PS
Mijn router is standaard onbeveiligd. Als ik WPA als beveiliging wil inschakelen krijg ik bij : Name (SSID): de volgende error. "Sitecom732659: Incorrect key length, should be 8 to 63 characters long."
Weet iemand (met een WL-308) wat ik hier verkeerd doe?

Opgelost. Was vergeten mijn WPA key in te voeren.

[ Voor 13% gewijzigd door yur400 op 02-09-2010 23:57 ]

Verwijderd

Als je je pc direct op je modem aansluit haal je dan wel 3,5MB?

Het kan zijn dat je antenne een bepaalde signaal vorm uitzend. Je kan nog even proberen je antenne's anders te zetten om je sterkte te verbeteren.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kijk toch even of je router automatisch wel het juiste kanaal kiest. Op je Galaxy S zou je 'Wifi Analyzer' kunnen installeren en daarna een rondje door je huis lopen om te kijken welk kanaal gemiddeld het beste is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik zou toch met een wireless netwerk adapter testten, ik zag dat de WL-308 over wireless N beschikt, zorg ervoor dat je netwerk adapter dit ook ondersteund, het is denk ik ook verstandig om een adapter van hetzelfde merk te kopen, ik geloof niet dat je telefoon ideaal is om je draadloos signaal mee te testten.

Verwijderd

Soms is het trouwens beter om hem op G te zetten als er wat probleemen zijn met het bereik heb ik gehoord.

• yur400
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-02 20:49
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:29:
Als je je pc direct op je modem aansluit haal je dan wel 3,5MB?

Het kan zijn dat je antenne een bepaalde signaal vorm uitzend. Je kan nog even proberen je antenne's anders te zetten om je sterkte te verbeteren.
Ik kan 3.5MB halen bekabeld met router en met modem. probleem is dat mijn ethernetkabel een flinke knik lijkt te maken achter mijn muren, waardoor dataverlies optreedt.
Vandaar dat ik nu draadloos probeer.
Gizz schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:32:
Kijk toch even of je router automatisch wel het juiste kanaal kiest. Op je Galaxy S zou je 'Wifi Analyzer' kunnen installeren en daarna een rondje door je huis lopen om te kijken welk kanaal gemiddeld het beste is.
Dit heb ik al gedaan. Mijn probleem is dat ik 0 signaal heb bij mijn pc.
vinniel83 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:32:
Ik zou toch met een wireless netwerk adapter testten, ik zag dat de WL-308 over wireless N beschikt, zorg ervoor dat je netwerk adapter dit ook ondersteund, het is denk ik ook verstandig om een adapter van hetzelfde merk te kopen, ik geloof niet dat je telefoon ideaal is om je draadloos signaal mee te testten.
De adapter van WL-308 kost zo ongeveer 40 euro. Flinke uitgave als ik 0 signaal heb in mijn kamer.

Ik zal morgen proberen alle kanalen een voor een uit testen en G proberen. Misschien dat ik mijn router uit de meterkast kan krijgen.
Pagina: 1