Windows 7 x64 Gadgets Glitch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Hey,

ik ben nu al ettele dagen op zoek naar een oplossing voor onderstaand probleem.. Echter ben ik nog steeds niet verder geraakt en begin ik het wel een beetje beu te worden.. Dus dacht ik maar eens hier mijn probleem neer te poten :)

Probleem

IMO, uit het niets kreeg ik ineens te maken met een soort glitch bij mij gadgets. Deze versprongen steeds van uiterlijk. Iets later kreeg de rest van 'Windows' er dan ook last van, in de zin dat bij het verschijnen van nieuwe vensters, tooltips, menu's, deze verandering van weergave ook veranderd.

Hieronder kan je er een paar voorbeelden van bekijken:

De Gadgets zelf:
Afbeeldingslocatie: http://bezerkdesigns.be/Temp/win7glitch/Untitled-2.jpg

Menu in Photoshop
Afbeeldingslocatie: http://bezerkdesigns.be/Temp/win7glitch/Untitled-3.jpg

Eigenschappen van de gadget
Afbeeldingslocatie: http://bezerkdesigns.be/Temp/win7glitch/Untitled-4.jpg

Preview van de taakbalk in Win7
Afbeeldingslocatie: http://bezerkdesigns.be/Temp/win7glitch/Untitled-5.jpg

Wat heb ik er zelf aan gedaan
  • Drivers voor de graka opnieuw geïnstalleerd/geüpdatet
  • Gadgets opnieuw geïnstalleerd/geüpdatet
  • Google afgespeurd naar andere oplossingen
  • Opnieuw opgestart 8)7
Wat denk ik er zelf van?
Dat uit het niets verschijnen van dit probleem mag je dan met een korrel zout nemen als het volgende waar zou zijn. Het is namelijk begonnen nadat ik tijdens het spelen van StarCraft2 er steeds uitvloog en mijn schermen/grafische kaart gek begonnen doen. Ze vertoonde gekke kleuren, zwartwit beeld, of alles door elkaar.

Dus ik dacht wel eens dat de graka te warm is geworden. Na het opnieuw opstarten was alles in orde. Ik ben er toen ook achter gekomen dat StarCraft er een foutje in had zitten dat ook de graka zou kunnen doen warmstoken/opfikken.

Hier heb ik dan ook maatregelen voor genomen(patch geinstalleerd, extra ventilatiefan op mijn (open)case gericht. Dit bleek te helpen, hoewel het buiten ook al weer wat frisser was..

Hierdoor heb ik starcraft normaal kunnen blijven spelen en had ik verder geen problemen.
Maar de 'glitches' bij mijn gadgets is gebleven.

Ik steek nu ook alles op de gadgets, want daar gebeurt het constant, en als het bij andere dingen gebeurt dan zie je er altijd de gadgets in terug.

Dus, hieruit zou ik misschien kunnen maken dat mijn grafische kaart net dat ietsje te warm is geworden waardoor ik nu dit probleem krijg..

Achtergrond Informatie
Win7 x64 Ultimate (legaal)
SAPPHIRE VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E met als driver AMD Catalyst 10.8
(gadget) Gmail counter
(gadget) All cpu meter 3.2 (maar toont 3.1)
(gadget) Network meter 6.3
Als ik nog iets vergeten ben dat van belang kan zijn..

Alvast bedankt!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Kun je je videokaart eens onderclocken? Of een andere kaart proberen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Dit klinkt gewoon als Artifacts van je Vidkaart... Laat hem eens een goed uurtje stresstesten met bijv Furmark:

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/ Als je hierin ook "Rare kleurtjes" enz krijgt, is je vidkaart kaduuk.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> VB
Dit heeft alle tekenen in zich van een oververhitte GFX kaart en daar heeft het OS niks mee van doen helaas ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

dat lijkt mij toch een grafische kaart probleem.

ik heb ook zoiets gehad met een laptop, na het installeren van de gpu drivers was het opgelost, het leek alsof delen van het scherm "gemirrord" waren over pixels naar rechts en naar onderen.

kan je testen met een andere kaart? een onbaord ding bijvoorbeeld.

spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 22:47 ]

• Wouter06
Ik vind het zo gek om aan te nemen dat het aan de grafische kaart ligt.

Want dit heb ik alleen aan de hand met mijn gadgets, verder heb ik nergens last van. Ook niet meer tijdens het spelen van StarCraft..

Maar ik zal hem eens stresstesten en de resultaten posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Wel...

Na een uur (lijkt kort, maar ik kreeg al die problemen te zien na het opstarten van mijn pc, dus lijkt het mij niet nodig dit enkele uren te doen) te stresstesten met FurMark heb ik geen enkel probleem gehad..

De temp was mooit gestegen van 63° naar 83°, de fps zaten goed laag (hij heeft t moeilijk gehad ;)) en alles zag er goed uit, als ik kwam kijken :)

Dus ik denk echt niet dat het aan de kaart zelf ligt, maar eerder een softwarefout.
Om dit te onderbouwen:
- Geen problemen met andere soft, spelen van spelletjes gaat vloeiend en zonder problemen.
- Enkel de gadgets vertonen dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:26

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Wouter06 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 02:18:
Wel...

Na een uur (lijkt kort, maar ik kreeg al die problemen te zien na het opstarten van mijn pc, dus lijkt het mij niet nodig dit enkele uren te doen) te stresstesten met FurMark heb ik geen enkel probleem gehad..

De temp was mooit gestegen van 63° naar 83°, de fps zaten goed laag (hij heeft t moeilijk gehad ;)) en alles zag er goed uit, als ik kwam kijken :)

Dus ik denk echt niet dat het aan de kaart zelf ligt, maar eerder een softwarefout.
Om dit te onderbouwen:
- Geen problemen met andere soft, spelen van spelletjes gaat vloeiend en zonder problemen.
- Enkel de gadgets vertonen dit probleem.
Ik denk toch dat jij je grafische kaart eens moet vervangen, kijken of het toch je huidige GPU niet is die roet in het eten gooit.
Trouwens, sinds wanneer (datum en tijd) heb je dit probleem? Misschien kan je eventueel een systeemherstel raadplegen voor die datum en kijken of dat misschien soelaas bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Werkgeheugen al eens getest met MemTest86+? Minimaal 8 passes met 0 errors voor een redelijk betrouwbare indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 14:14
Ik denk toch dat het een hitteprobleem is.
Sommige symptomen die je beschrijft heb ik zelf ook gehad met mijn oude (weliswaar nVidia) kaart.

Probeer eens je fans op 100% te zetten en hem zoveel mogelijk te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een hitteprobleem? in idle? :')

het RAM, of iets wat met de 2d berekeningen te maken heeft is stuk/mis.

when in dubt, ga testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad. Bij mij was het de videokaart.

Na 2 dagen zoeken wat het was nokte de hele kaart ermee en had alleen een zwart scherm. Oude kaart erin gedaan en alles werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is niet per se een hitteprobleem, maar het kan bijvoorbeeld zijn dat je videokaartgeheugen beschadigd is (al dan niet door hitte tijdens het spelen van een spel bijvoorbeeld). Dan krijg je ook wel zo'n artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
Wel, ik wil het ook heel graag op een hitteprobleem steken :)
Dan weet ik tenminste wat het is :p

Om toch de nadruk te leggen op dat het ENKEL de gadgets zijn, verder toont mijn pc/OS geen problemen..

Maar om de andere mogelijkheden toch even te overwegen..

Werkgeheugen zal het niet zijn, dan had ik al lang een BSOD gehad.
Bij het stresstesten, waar ie aannoemelijk warmer wordt dan in idle, heeft ie het perfect gedaan!

Ik zal eens van kaart wisselen en jullie op de hoogte houden :)

(Maar stiekem geloof ik niet dat dat gaat helpen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, andere kaart in deze pc of deze kaart in een andere pc, en dan weet je al zo goed als zeker of het aan de kaart ligt of aan iets anders. Dat is wel de gemakkelijkste aanpak.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wouter06 schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:42:
Om toch de nadruk te leggen op dat het ENKEL de gadgets zijn, verder toont mijn pc/OS geen problemen..

Maar om de andere mogelijkheden toch even te overwegen..

Werkgeheugen zal het niet zijn, dan had ik al lang een BSOD gehad.
Bij het stresstesten, waar ie aannoemelijk warmer wordt dan in idle, heeft ie het perfect gedaan!
Tja, maar Starcraft vertoonde eerder ook problemen. En ook de menu's in Windows hebben er last van zeg je. Dan is het probleem niet beperkt tot de gadgets alleen.

Bovendien kan je videokaartgeheugen wel degelijk ergens niet goed werken, maar heb je simpelweg het "geluk" dat het defecte deel niet gebruikt wordt in een spel.
Pagina: 1