Toshiba Satellite A300D - 135 scherm kapot?

Pagina: 1
Acties:

• jaapb13
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-08 22:06
Hallo,

Toen ik onlangs terug kwam van vakantie en mijn laptop aan zette die gewoon thuis had gelegen bleek het moederbord ineens kapot te zijn. Ik heb hem toen opgestuurd want het was een week of twee nadat de garantie verlopen was. Uiteindelijk zonder al teveel gedoe coulance gekregen en een nieuw moederbord erin laten zetten. Maar twee dagen nadat ik hem terug had zette ik hem 's avonds uit en 's ochtends wou ik hem weer aan zetten maar toen deed het scherm niks meer. Ik heb toen 's middags is naar de connectors enz. gekeken maar niks opvallendst. Windows boot nog Ubuntu ook extern scherm werkt alles werkt alleen het scherm niet. Toen zat ik net nog een keer te proberen voor ik morgen het bedrijf dat de reparatie had uitgevoerd wou gaan bellen. En toen nadat ik hem uit stand-by haalde sprong de backlight ineens aan. terwijl deze voorheen tijdens het booten en nu nog steeds tijdens het booten uit blijft alleen nadat hij uit stand-by komt gaat hij aan.

Het draait om een Toshiba Satellite A300D - 135, heeft iemand nog ideeën?

Verwijderd

als je met een sterke lamp op het scherm schijnt, zie je dan iets?

zo ja, dan is de blacklight kapot.
anders zit er waarschijnlijk een kabeltje los ergens.

• jaapb13
Ik heb met een zaklamp op het scherm geschenen maar je ziet op dat moment niks. Maar het vreemde blijft voor mij dat als je hem uit stand-by haalt de backlight wel aangaat. De connector op het mobo ziet er goed uit heb ng niet achter het scherm gekeken, dat doe ik van middag dan wel even.

Als hij uit stand-by komt registreert Windows twee beeldscherm ipv een, dus dan ziet hij mijn externe monitor en mijn laptop scherm. Alleen nog steeds niks behalve het branden van de backlight.

[ Voor 25% gewijzigd door jaapb13 op 03-09-2010 07:40 ]

• jaapb13
Ik kwam vanmiddag thuis en tada ineens werkt mijn scherm weer. Maar dan nog wel de vraag hoe kan dat?