Ik heb laatst via Marktplaats een 'defecte' Lenovo 3000 N100 gekocht.
Was iets mis met het stroomcircuit ofzo volgens de verkoper, njaa zal wel, hij werkt tot nu toe prima.
Omschrijving van de verkoper:
Zodra je de stekker eruit trekt = *poef* laptop uit. Hij wil ook niet aan zonder adapter.
Ik had er eerst geen OS op staan dus heb ff met een Ubuntu 10.04 CDtje geboot, en toen

Er zit dus nog wel capaciteit in de accu.
Ik ging toen eens Google'n op dit probleem, en toen bleek dat de N100 hier berucht om is, en dat de accu (PABAS024) een baggerding is. FRU nummer van de accu is 92P1186
Ik vraag me alleen af, hoe krijg ik dat ding weer werkend?
Ik heb wel eens eerder een laptopaccu ge-refurbished, maar het is zo'n klotewerk om de battery casing netjes open te maken zodat hij later weer dicht kan.
Iemand een idee?
Was iets mis met het stroomcircuit ofzo volgens de verkoper, njaa zal wel, hij werkt tot nu toe prima.
Omschrijving van de verkoper:
Alleen de accu doet het niethet probleem zit in de stroomvoorziening, hij is er meermalen opeens mee uitgescheden, de ene keer na een halve minuut oid en de volgende keer na een paar minuten. Mensen die ik erover hebben gesproken zeggen dat bij dit type de adapterstroom ook via de accu loopt, maw als de accu defect is kun je ook op netstroom niet werken. Dat is mogelijk dus de issue.
Zodra je de stekker eruit trekt = *poef* laptop uit. Hij wil ook niet aan zonder adapter.
Ik had er eerst geen OS op staan dus heb ff met een Ubuntu 10.04 CDtje geboot, en toen
code:
gedaan, en die zei dit:1
| cat /proc/acpi/battery/BAT1/info |

Er zit dus nog wel capaciteit in de accu.
Ik ging toen eens Google'n op dit probleem, en toen bleek dat de N100 hier berucht om is, en dat de accu (PABAS024) een baggerding is. FRU nummer van de accu is 92P1186
Ik vraag me alleen af, hoe krijg ik dat ding weer werkend?
Ik heb wel eens eerder een laptopaccu ge-refurbished, maar het is zo'n klotewerk om de battery casing netjes open te maken zodat hij later weer dicht kan.
Iemand een idee?
[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 02-09-2010 22:34 ]