Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:54
Beste Tweakers,

Ik zou graag het volgende willen. Ik heb een server in het netwerk staan die ik voor verschillende dingen wil gaan gebruiken. Nu zou ik graag willen dat als ik bijvoorbeeld naar www.google.be surf dat ik automatisch geredirect wordt naar tweakers.net of iets dergelijks. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Ik kan dit oplossen door middel van DNS maar welke software zou ik dan kunnen gebruiken onder windows ? Of zijn er betere manieren.

Alvast bedankt,
Groetjes,
Dietger

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11 19:19
Waarom wil je DNS daar niet voor gebruiken ?
Anders in je HOSTS file een vermelding plaatsen ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat heb je zelf al gevonden, en waarom werkt het niet voor jou :?

PNS is bedoeld voor de wat ingewikkeldere zaken met betrekking tot Servers en Netwerken. Een simpele redirect heeft daar dus niets mee van doen.

Ik ga het topic verplaatsen naar Serversoftware en Windows Servers maar ik verwacht wel dat je wat meer inzet toont voor je eigen probleem.

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:54
Ik heb al heel wat opgezocht om dit op te lossen met dns.

Een mogelijkheid is via opendns maar om deze feature tot mijn beschikking te krijgen moet ik 2000€/jaar fzo betalen en dat is niet de bedoeling.

De HOST file aanpassen is geen mogelijkheid omdat ik een webpagina op de iPad wil redirecten en niet op een Windows computer.

Ik heb verder ook al geprobeerd om een dns server op te stellen met maraDNS maar dit krijg ik niet ingesteld gelijk ik dat wil.

Verder vraag ik dus of iemand software weet waarmee je op een redelijk simpele manier ( liefst met GUI) een dns server kan opstarten.

Alvast bedankt,
Groetjes,
Dietger

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 11:32
DNS is een standaard onderdeel van de Windows server OS (Windows 2008 R2) Hier kan je dat heel eenvoudig instellen. Het zal ongetwijfelt ook op ieder ander platform werken (Linux, Unix, etc)

DNS verbind simpelweg een naam aan een IP adres. Zo moeilijk kan het dus niet zijn.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom zou je dat doen met Google.be? Maar je kan dat in je hosts file instellen als het maar om een pc gaat. Mac OS zelf is gebaseerd op Linux en dat heeft ook een hosts file. Het lijkt me vrij sterk dat een Ipad het niet heeft al zal het misschien wel afgeschermd zijn voor een gebruiker van het ding. Met dns kan het inderdaad ook.

[ Voor 50% gewijzigd door Marzman op 03-09-2010 17:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
DNS oplossing is toch makkelijk te omzeilen :) een user kan een andere DNS server invullen (ok je kan dat weer afvangen door dat te blocken) en de user kan eventueel de hosts file aanpassen.

Ik denk dat je beter af bent met een product als ISA server ofzo. Daar kun je ook url's redirecten zonder dat het te omzeilen is :) en nog targetten naar specifieke objects (deze user wel, dit device niet, etc)

[ Voor 9% gewijzigd door Razwer op 03-09-2010 17:52 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1