Aight, binnekort wordt het toch maar eens tijd om de oude meuk te verwijderen en een geheel nieuw systeem in te slaan. Met een budget van €1100 leek me wel wat te bereiken dus heb ik zelf ook een opstelling gemaakt.
(Note: HDD/SSD, Fans, CD/DVD/BluRayspeler zijn niet nodig. Al aanwezig.)
(Note2: De keuze is gevallen op een AMD/ATI combinatie aangezien het een vrij beperkt budget is en deze combinatie de beste prijs/kwaliteit schijnt te geven :3 )
CPU: AMD Black Edition 965 @3.6 GHz (stock)
GPU: 2x Club 3D 5850 in Crossfire
Case: Cooler Master Storm Scout
Mobo: Asus ROG Crosshair III AM3
RAM: OCZ AMD edition 4GB Black edition RAM (@1600 MHz stock)
CPU koeler: Corsair H50 Water cooling / Scythe Mugen Rev 2 Air cooling.
Probleem is alleen het vinden van een goede Voeding, aangezien ik geen idee heb hoeveel 2 gecrossfirede videokaarten vreten in combinatie met de rest.
Dus als er enige suggesties, tips verbeteringen meningen etc etc etc zijn, be my guest
EDIT: Misschien nog een 30GB SSD voor Windows 7 op te zetten. 8 seconden opstart tijd ftw. D:
EDIT2: De Case is een LAN gaming case, en daarmee vrij klein. De 5850 is zonder meer de grootste kaart die erin past. Bij de 5870/970 is het al noodzakelijk om de Drivebays eruit te hakken. Het was in principe de bedoeling om een krachtige, maar kleine PC te maken, en die dan bij LAN gaming aan te sluiten op een laptop scherm. Klein compact en effectief
PS: Dit leek me de meest relevante sectie om het in te plaatsen
(Note: HDD/SSD, Fans, CD/DVD/BluRayspeler zijn niet nodig. Al aanwezig.)
(Note2: De keuze is gevallen op een AMD/ATI combinatie aangezien het een vrij beperkt budget is en deze combinatie de beste prijs/kwaliteit schijnt te geven :3 )
CPU: AMD Black Edition 965 @3.6 GHz (stock)
GPU: 2x Club 3D 5850 in Crossfire
Case: Cooler Master Storm Scout
Mobo: Asus ROG Crosshair III AM3
RAM: OCZ AMD edition 4GB Black edition RAM (@1600 MHz stock)
CPU koeler: Corsair H50 Water cooling / Scythe Mugen Rev 2 Air cooling.
Probleem is alleen het vinden van een goede Voeding, aangezien ik geen idee heb hoeveel 2 gecrossfirede videokaarten vreten in combinatie met de rest.
Dus als er enige suggesties, tips verbeteringen meningen etc etc etc zijn, be my guest
EDIT: Misschien nog een 30GB SSD voor Windows 7 op te zetten. 8 seconden opstart tijd ftw. D:
EDIT2: De Case is een LAN gaming case, en daarmee vrij klein. De 5850 is zonder meer de grootste kaart die erin past. Bij de 5870/970 is het al noodzakelijk om de Drivebays eruit te hakken. Het was in principe de bedoeling om een krachtige, maar kleine PC te maken, en die dan bij LAN gaming aan te sluiten op een laptop scherm. Klein compact en effectief
PS: Dit leek me de meest relevante sectie om het in te plaatsen