Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensjes :)

Ik heb even uw hulp nodig. Mijn oude mobiel is naar de knoppen en mijn mp3 ook. Nou wou ik een nieuwe mobiel halen en een iPod touch. Maar waren niet een iPhone 3GS 2ehands halen? Er zitten op de achterkant een paar krasjes en het scherm is nog heel. Hij is nog geen eens een jaar oud, omdat deze jongen hem van de verzekering heeft gekregen. (oude was stuk gegaan) Hij wil hiervoor €250,-

Is dit een goede deal?

Alvast bedankt tweakers.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:50
3GS voor 250euro? Zolang het geen scam is zeker doen zou ik zeggen? :) Veel te nette prijs.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen simkaart in, maar verder alles erop en eraan.

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 18:15
is een nette prijs, ik zou de mijn er niet voor wegdoen;)

• mouzetc
Een simkaart neem je vaak ook niet over :) Oplader / doosje / bon?
Ken je deze persoon? 250euro is namelijk erg goedkoop.. en dat is meestal geen goed teken.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken de persoon, hij is een vriend van me en zit in mijn klas. Hij wil hem graag kwijt, omdat hij momenteel de 4GS heeft en deze kwijt wilt. Ik heb hem zelf in mijn handen gehad en hij werkt prima. Alle apps doen het. Hoe kan ik aan een simkaart komen en wat kost dat mij?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:01:
Ik ken de persoon, hij is een vriend van me en zit in mijn klas. Hij wil hem graag kwijt, omdat hij momenteel de 4GS heeft en deze kwijt wilt. Ik heb hem zelf in mijn handen gehad en hij werkt prima. Alle apps doen het. Hoe kan ik aan een simkaart komen en wat kost dat mij?
Kijk eens in je oude mobiel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 16:15
Je weet niet hoe je aan een SIM kaart kan komen??? 8)7

Misschien eens kijken op de site van KPN, Vodafone, T-Mobile e.d.?

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zeker doen. Ik heb net mijn iPhone 3G verkocht voor 250 euro. Overigens bestaat de iPhone 4GS niet! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn oude mobiel een T-mobile simkaart. Kan ik die er gewoon inrossen? en ik bedoel natuurlijk iPhone 4G geen S.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 22:06 ]

• mouzetc
Nee, ik zou het voorzichtig doen..

Het is trouwens gewoon iPhone 4 :)

[ Voor 35% gewijzigd door mouzetc op 02-09-2010 22:07 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk doe ik het voorzichtig :P Maar die kan er gewoon in? Want dan ga ik hem zeker halen :)

• mouzetc
Yep, die kan er gewoon in.. even met het pinnetje indrukken, maar dat zal hij wel uitleggen.

Signature

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:22
Doos, factuur/bewijs van de verzekering, check serienummers. als er geen doos is met overeenkomend serienummer: Niet doen. Zo koop ik tenminste al mijn 2e hands mobieltjes.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Mistraller schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:11:
Doos, factuur/bewijs van de verzekering, check serienummers. als er geen doos is met overeenkomend serienummer: Niet doen. Zo koop ik tenminste al mijn 2e hands mobieltjes.
Bonnetje en doos zit erbij :) Ik zal even kijken. Bedankt :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welkom op GoT Delpiero1 :)

Zoals iisschots in "Computer wordt aangevallen door meerdere..." ook al aangaf verwachten we hier op Gathering of Tweakers wat eigen inzet voor je een topic opent. Het is hier geen helpdesk en je vraag plaatsen onder het mom van "Ik heb even uw hulp nodig." wordt niet echt op prijs gesteld. Wat dat betreft heb je geluk dat er toch nog een aantal mensen de moeite hebben genomen om behulpzaam te reageren.

Vertrouwen in de verkoper was in dit geval schijnbaar niet het probleem, want daar zou ik me nog wel van voor kunnen stellen dat je daar aan kan twijfelen. Je vraag was dus puur of het een goede prijs was, iets wat je prima zelf kan uitzoeken door op de verschillende tweedehands sites te kijken wat een beetje normale prijzen zijn voor dit soort apparatuur.

Ook je vragen over hoe je aan een sim-kaart kan komen en dergelijke had je zelf met een beetje moeite wel kunnen beantwoorden. Het is helemaal niet erg als je niet op elk gebied een expert bent, maar we zijn hier niet om jouw handje vast te houden bij alles wat je doet en om alles voor jou op te lossen. Door zelf eens wat uit te zoeken leer je doorgaans ook een stuk meer, dan door domweg je vraag ergens te dumpen en op antwoord te wachten.

Aangezien je wel zo'n beetje antwoord hebt op je vraag en dit topic verder weinig problemen oplevert laat ik het open, maar we verwachten wel dat je voortaan echt wat meer zelf probeert uit te zoeken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Oké Orion, sorry maar ik ben nooit echt zeker van mijn zaak. Ik heb graag zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Mistraller schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:11:
Toch nog een aanvulling :) : in principe moeten de IMEI (serie)-nummers op doos en toestel inderdaad overeenkomen, maar soms krijg je van de verzekering (of van de fabrikant bij vervanging van een defect toestel) alleen een nieuw toestel, zonder doos en toebehoren, omdat je die immers al hebt.
En dan zijn de IMEI-nummers op doos en toestel dus verschillend, terwijl het toch gewoon legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij aankoop even een 'aankoopbon' vraagt aan de verkoper met daarop beide namen, product, datum van verkoop en de prijs en het geheel voorziet van de benodigde handtekeningen dan ben je wel behoorlijk goed gedekt lijkt mij zo. Tegen de verkoper kun je zeggen dat dat nodig is om het apparaat te verzekeren. Mocht het toestel gestolen blijken te zijn, dan kun je vrij snel aantonen dat jij het toestel gekocht hebt te goeder trouw en ben je dus gevrijwaard van eventuele aanklachten van heling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:44:
Oké Orion, sorry maar ik ben nooit echt zeker van mijn zaak. Ik heb graag zekerheid.
Dat kan, maar dan kan je nog steeds aangeven wat je zelf uitgezocht hebt, wat je gevonden hebt en waar je precies over twijfelt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:14:
Als je bij aankoop even een 'aankoopbon' vraagt aan de verkoper met daarop beide namen, product, datum van verkoop en de prijs en het geheel voorziet van de benodigde handtekeningen dan ben je wel behoorlijk goed gedekt lijkt mij zo. Tegen de verkoper kun je zeggen dat dat nodig is om het apparaat te verzekeren. Mocht het toestel gestolen blijken te zijn, dan kun je vrij snel aantonen dat jij het toestel gekocht hebt te goeder trouw en ben je dus gevrijwaard van eventuele aanklachten van heling. ;)
Ik neem niet aan dat hij een apparaat van de verzekering krijgt dat gestolen is. Ik heb verzekeringsdocumenten gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Mensen die nog nooit van een SIM-kaart hebben gehoord en een iPhone kopen :|

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:14:
True...maar doorgaans stuurt men dan wel een begeleidend schrijven mee, waar in veel gevallen zelfs het serienummer van het vervangende toestel in staat.

Ik bedoel meer dat je nooit zomaar een los toestel helemaal zonder doos of paperassen moet aanschaffen omdat de kans op heling dan een behoorlijk stukje groter is.
Ik durf te betwijfelen of een briefje wel standhoud voor de rechter. Iedere dief zal ontkennen dat de spullen gestolen zijn. Ik bewaar al jaren de dozen van diefstalgevoelig spul, omdat het dan makkelijker verkoopt op marktplaats. (Camera's, telefoons, laptops, etc etc)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1