Toon posts:

CI+ cam = niet te installeren, samsung ue55c6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb de Samsung UE55C6000RWxxn ongeveer 2 maanden gekocht.
Led-TV was voor de WK nog niet gecertificeerd door Ziggo, maar is ondertussen wel gecertificeerd.
Dus nu eindelijk het digitale ontvangst installeren, maar helaas geen digitaal ontvangst maar foutmeldingen
De foutmelding;[CI+ error:toestel certificaat ]en daaronder [Ongeldig-verlopen-17] verschijnt.

Ik heb het volgende al geprobeert;
Stap 1:
Menu -> PNP(plug and play) de zenders laten zoeken zonder de Cam erin ( U krijgt eerst dat een melding dat U de pincode moet invullen, dit is standaard 0000).
Stap 2:
Kies als taal Nederlands en tevens Locatie Nederlands (deze twee vragen komen na elkaar!
Stap 3:
Kies voor Kabel (Cable)
Stap 4:
U krijgt de keuze digitale en/of digitale/analoge zenders zoeken
Stap 5:
Kies voor digitale zenders. Vervolgens gaat de tv de zenders opzoeken
Stap 6:
Wanneer het zoeken voltooid is, krijgt u Nederland 1 HD te zien.
Stap 7:
Schakel de TV uit.
Stap 8:
Plaats de Ziggo CI+ CAM module op juiste wijze in de televisie (smartcard met de chipzijde naar boven in de CAM Module schuiven, en de CAM Module met het etiket naar de achterzijde, dus zijde met barcode naar U toe gericht.) ZORG DAT DE SMARTCARD AL GEACTIVEERD IS! Dit doet u door naar Ziggo te bellen (0900 - 20 20 000)
Stap 9:
Schakel de TV in. U krijgt 5 stappen te zien over authenticatie. (Hierbij kan er een melding weergegeven worden dat de kanalen scrambled zijn, niet aan storen).
Stap 10:
Schakel de TV uit en schakel de TV na 15 seconden weer in. Nu hoort de CI+ CAM module te werken.
Geen resultaat Dus!! :( maar steeds opnieuw de error fout melding!
Indien ik alleen voor digitale zenders kies dan wordt er geen enkele zender gevonden? heb hierdoor gekozen voor digitaal/analoog zenders, er worden 30 analoge zenders gevonden.
Na stap 9 wederom de error melding :(

software opnieuw proberen te installeren!
gedownload via samsung.nl op USB stick = T-VAL6DEUC-1012.1
op de tv staat de versie T-VAL6DEUC-1008.1 datum 2010/26/5_000001
Indien ik via de software upgrade modus op de TV deze laatse versie probeer te installeren geeft deze aan dat er geen upgrade kan worden gevonden :(
Bij Ziggo wordt ook aangegeven dat de versie die nu op mijn TV staat zou moeten volstaan!

Tijdens de Plug&Play het volgende aangepast
frequentie verandert van 372.000 naar 356.000
netnummer verandert van 5555 naar 1111
Dit is mijn postcode gebied dus zou nu moeten werken.!
Hierna wederom de stappen uitgevoerd zoals beschreven in mijn eerste poging, maar strand steeds weer op de melding CI+ error ...... 8)7 8)7

De CI+ card gekocht bij BCC het is een ir.deto!
De card zou direct geactiveerd worden door BCC!?!

Heeft er iemand nog suggesties? Ik weet het niet meer :'(

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
maak van je net id eens 01111 dan heb je kans dat ie de zenders wel digitaal heeft gevonden!

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:51:
Heeft er iemand nog suggesties? Ik weet het niet meer :'(
Jawel, probeer eens de Samsung 'CI+ reset code' uit te voeren.
Hiermee zou het probleem mogelijk opgelost moeten zijn.
Samsung CI+ CAM reset code:
Voer met de afstandsbediening de volgende codes uit: MUTE 2 4 7 EXIT

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 19:02
Weet je zeker dat BCC de kaart geactiveerd heb? Het lijkt me het meest verstandig om Ziggo even te bellen om te checken of je kaart inderdaad geactiveerd is.
Al hoort de tv volgens mij sowieso de kanalen wel te vinden. Zit de tv aangesloten dichtbij waar de kabel je huis binnenkomt, of zit er een lang stuk coax tussen? Bij mijn LE40C650 vond de tv eerst ook geen digitale kanalen, toen heb ik de tv aangesloten direct bij de centrale en werden de kanalen wel opeens gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er zit wat beweging in!! d:)b Alles werkt nu!! *O* bedankt voor de snelle hulp!! _O-

Nadat ik de net id met 01111 heb ingevoerd (er worden wel maar 4 cijfers genoteerd 1111) uiteindelijk 174 digi en 30 analoge zenders gevonden.
Na uit/inschakelen van de tv werd de ci+ authenticatie WEL uitgevoerd!!

Even voor de zekerheid Ziggo opgebeld via 0900 2020000 hierin werd aangegeven dat de card WEL geactiveerd zou zijn. Maar kreeg hierna toch code E16-4 op het tv scherm.
Nu schijnt Ziggo de card wel actief te vermelden in hun systeem maar dat zij INDIEN je bijvoorbeeld 4 weken de card niet gebruikt dat Ziggo het signaal uitschakelt (in mijn geval dus de card niet meer gebruikt omdat de TV nog niet gecertificeerd was. LET op dus met lange vakanties)
Dus na een telefoontje 0900 1884 optie 3 de Card opnieuw ECHT laten inschakelen, alles werkte hierna.

Nogmaals bedankt, super forum :w

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Kijk, dat is nou goed om te horen! :) Dat nulletje wil vaak helpen dus vandaar! ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Pagina: 1