Nieuw voor mij, maar wel gedaan en gedurft! :-)
Mijn ati asus 4850 maakte irritant geluid, de standaardkoeler.
Nieuwe gekocht van zalman, ervaring mee op processors, all copper.
De originele kwam er niet af, ik deed voorzichtig.
Toen las ik dat koelpasta soms warm moet zijn 'om minder te plakken'
Dus even BF BC 2 gespeeld en ja met een kleine twist en amper weerstand kwam ie los.
MAAR, daarna alleen bij opstarten even 'DOS' beeld, en dan 'no signal' digital analog knipper icoon van scherm...
Op de platte kant die in dekast boven zit is een rood ledje dat eerder niet brande, nooit gezien althans.
Is onderstaande foto heel erg, of normaal? de donkergroen-grijze 'barst' is even groot als de koelpasta 'wand' op de koeler, maar is dit ook deel van de chip, is die stuk?
Of is het dat de kaart 'merkt dat er geen koeler op zit bij booten en dan uitgaat?

Zoals gezegd, mijn eerste keer voor graka koeler er af, nieuwe er op, hoe nu verder, do's and dont's ?
Mijn ati asus 4850 maakte irritant geluid, de standaardkoeler.
Nieuwe gekocht van zalman, ervaring mee op processors, all copper.
De originele kwam er niet af, ik deed voorzichtig.
Toen las ik dat koelpasta soms warm moet zijn 'om minder te plakken'
Dus even BF BC 2 gespeeld en ja met een kleine twist en amper weerstand kwam ie los.
MAAR, daarna alleen bij opstarten even 'DOS' beeld, en dan 'no signal' digital analog knipper icoon van scherm...
Op de platte kant die in dekast boven zit is een rood ledje dat eerder niet brande, nooit gezien althans.
Is onderstaande foto heel erg, of normaal? de donkergroen-grijze 'barst' is even groot als de koelpasta 'wand' op de koeler, maar is dit ook deel van de chip, is die stuk?
Of is het dat de kaart 'merkt dat er geen koeler op zit bij booten en dan uitgaat?

Zoals gezegd, mijn eerste keer voor graka koeler er af, nieuwe er op, hoe nu verder, do's and dont's ?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)