Hulp bij uitzoeken laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views

Onderwerpen

• Lipadoza
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-10-2023
Geachte lezers,

Na de zomervakantie is natuurlijk mijn school weer begonnen nadat ik 2 maanden van mijn snelle i7 930 overclocked heb kunnen genieten. En zodra ik dan weer op school was merkte ik gelijk keihard het verschil, ruim 5-10 minuten om in te loggen en op te starten en als je pech hebt ruim 15-20minuten. Dus ik denk er hard over na om een laptop te kopen, niets te geks natuurlijk want ik heb thuis al een sterke workstation staan.
Ik studeer momenteel animatie dus de doeleinden zijn video bewerking, after effects, 3d max en andere zware applicaties en evt rendering.

De gemiddelde specs die ik in gedachte heb zijn
i5 5xx - Geen AMD (Leuk voor gamen maar voor multi tasking heb ik toch wel gemerkt dat mijn voorkeur uitgaat naar intel)
4gb werkgeheugen
500GB HD 5400 of 7200 rpm
HD5470 of gelijkwaardig
15,6 inch scherm

Zoals boven genoemd word deze voor zware apps gebruikt dus het liefst zoek ik iets met een sterke batterij.
Ook wil ik geld besparen door simpelweg mijn eigen OS te instaleren ipv een extra 100+ euro weg te gooien aan winfail, alleen weet ik neit of dit mogelijk is. Ook ben ik niet op zoek naar iets zoals "extra licht in gewicht" of dergelijke.

Budget 700-800
referentie prijs/specs : pricewatch: MSI CX620-017NL

Alle hulp, tips en antwoorden worden zeer gewaardeerd.

Grtz,
Alain

[ Voor 5% gewijzigd door Lipadoza op 02-09-2010 20:12 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 11:27

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Met die specs kan je toch prima in de pricewatch filteren...

Daarnaast heet het Windows, en niet winfail... 8)7

Ey!! Macarena \o/

• Lipadoza
Ik ben niet zo bekend met tweakers dus forum is eigelijk mijn eerste optie en meestal ook wat persoonlijker bijv de vraag kan ik geld besparen door OS-loos aan te schaffen en is dit mogelijk.

En ik vind winfail toch veel beter klinkten ^^

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 11:27

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lipadoza schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:15:
Ik ben niet zo bekend met tweakers dus forum is eigelijk mijn eerste optie en meestal ook wat persoonlijker bijv de vraag kan ik geld besparen door OS-loos aan te schaffen en is dit mogelijk.

En ik vind winfail toch veel beter klinkten ^^
Alles komt zowat gratis met Windows (winfail, ook goed :+ )
Verder kan je dus mijn links volgen, even meer:
[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook Augustus 2010
[NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010
de rest had je al...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Lipadoza
F.West98 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:19:
[...]

Alles komt zowat gratis met Windows (winfail, ook goed :+ )
Verder kan je dus mijn links volgen, even meer:
[NBBG Aanschaf] Mainstreamnotebook Augustus 2010
[NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010
de rest had je al...
ik heb even pricewatch uitgeprobeerd best wel handig D:
en vond dit: pricewatch: MSI CX620-226NL
Ik heb even je links doorgekeken, en zie voornamelijk dat het workstations zijn als ik het correct heb met nja budgetten ver boven de mijne D: en zoals aangegeven heb ik thuis een workstation kaart. ook betreft de GPU deze workstation gpu's zijn leuk maar een Maya senior software trainer coach heeft mij verteld dat tenzei er gebruik word gemaakt van realtime viewport een "gaming" gpu beter is voor renderings kwa prijs verhoudingen

• Lipadoza
Ook heb ik gemerkt dat bij sommige laptops een flinke prijsstijging heeft plaatsgevonden door de fluxatie van de valuta's :(. Natuurlijk een enigsinds onmogelijke vraag maar ik stel m toch. Iemand een idee waneer dit zich weer enigsinds zal herstellen ook in acht genomen de veroudering van een model die prijsvermindering met zich meeneemt

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-07 13:26

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica