2 lanpoorten gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-12-2025

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
Goedenavond Heren en Dames,

Ik heb 2 ethernetpoorten op mijn moederbord zitten (Asus p6t Deluxe) nu gebruik ik er 1 voor het thuisnetwerk. De andere zou ik graag willen gebruiken om mijn xbox op aan te sluiten om daar heen te kunnen ftp-en. Is dit mogelijk? Ik heb gezocht op dit forum en daar word aangeraden om een switch ertussen te zetten. Alleen heb ik geen switch over, kost maar een paar euro en dat is het probleem ook niet.
Ik wil gewoon weten of dit mogelijk is..

Alvast bedankt!

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:54

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ja, ik doe dat met Lan naar draadloos. Je moet gewoon de LAN-verbinding naar internet delen, of een netwerkbrug opstellen tussen de twee Lan's, volgens mij deed ik het zo, anders is het: aansluiten, klaar. (zal ff opzoeken, ik denk de eerste...)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
Kijk aan, het is dus wel mogelijk.
Ik zal vanmiddag weer even gaan prutsen om het voor elkaar te krijgen!

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-02 17:28

Apache

amateur software devver

Hij wil geen internet verbinding delen, hij wil gewoon ftp'n naar zijn xbox, dus inet sharing niet nodig, gewoon je 2e NIC een ip/netmask geven en je xbox ook in dezelfde range en meer is niet nodig.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 09:46
(jarig!)
Je 2e nic een ipadres geven, dus niet auto DHCP. Hetzelfde op je XBOX. (Wel deze in de zelfde range plaatsen).
Daarna kan je ftpen naar elkaar. Wil je internet erbij, dan inet sharing aanzetten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dus als je op je normale netwerk bijv 192.168.0.x adres krijgt en een subnet van 255.255.255.0 dan verander je even het derde getal in iets anders e.g. 192.168.123.10 op je pc en 192.168.123.11 op je xbox allebei subnet 255.255.255.0
dat moet het doen

ik heb zelf de xbox gewoon in het normale lan gehangen, waarom niet weet je :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 03-09-2010 10:09 ]

Iperf

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, nu moet het wel goedkomen.
Ik heb hem ook liever in het gewone lan hangen maar het is ongeveer 40 meter naar de router.
Misschien is het nog wel een idee om gewoon een miniswitch op mijn kamer neer te zetten en daar de pc en xbox op aan te sluiten..

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

als je nu die twee netwerkkaarten in windows gewoon in Bridging zet (ze allebei selecteren, dan 'brug maken' kiezen) dan kan je xbox gewoon op de lan via je tweede netwerkkaart zonder dat er een extra switch nodig is...

en je pc blijft ook gewoon online...

40 meter naar de router maakt niets uit trouwens... het is 100'en kilometers als je online speelt ... :)

edit: in bridging mode krijgt je xbox dus gewoon een IP via dhcp toegewezen van je router, of je kan manueel een ip in de gebruikte range instellen als je met een vast ip wil werken (bv om poorten open te zetten)

[ Voor 22% gewijzigd door bogy op 03-09-2010 11:53 . Reden: moest nog iets toevoegen over dhcp/poorten ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
bogy schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:52:
als je nu die twee netwerkkaarten in windows gewoon in Bridging zet (ze allebei selecteren, dan 'brug maken' kiezen) dan kan je xbox gewoon op de lan via je tweede netwerkkaart zonder dat er een extra switch nodig is...

en je pc blijft ook gewoon online...

40 meter naar de router maakt niets uit trouwens... het is 100'en kilometers als je online speelt ... :)

edit: in bridging mode krijgt je xbox dus gewoon een IP via dhcp toegewezen van je router, of je kan manueel een ip in de gebruikte range instellen als je met een vast ip wil werken (bv om poorten open te zetten)
Ik zou dan toch eerder gaan voor een switch. Iets handiger als je bijvoorbeeld wilt streamen naar je XBOX vanaf een andere pc / server in huis dat dan je pc niet aan hoeft te staan.

En een simpele 5 port gigabit switch kost ook weinig meer tegenwoordig,

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
bogy schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:52:

Dat weet ik alleen moet ik de kabel dan door de woonkamer en dergelijke halen en dat vinden mijn ouders niet zo leuk. En een 2e voordeel van een switch is dat de pc niet aan hoef te hebben voor een netwerk verbinding op de xbox..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bartijn2 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:44:
Bedankt voor de reacties, nu moet het wel goedkomen.
Ik heb hem ook liever in het gewone lan hangen maar het is ongeveer 40 meter naar de router.
Misschien is het nog wel een idee om gewoon een miniswitch op mijn kamer neer te zetten en daar de pc en xbox op aan te sluiten..
Precies gewoon een klein switchje erbij in je kamer en je bent het heertje.
ben je mischien van plan een laptop te kopen in de toekomst? koop dan een draadloze router, dan heb je gelijk wireless in je kamer

Iperf

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
Fish, ik bedenk me net dat ik nog een draadloze heb liggen.
Helemaal top! lijkt mij de beste oplossing. Bedankt!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nog even één tip

Sluit hem niet op de normale manier aan,

Zorg dat je op router 2 dhcp uitzet en deze een ip adres krijgt in het subnet van router 1 aan de lankant.
sluit dan de lan poort van de router beneden aan op een lan van router2.

daarmee omzeil je de router die er instaat, kun je de lan poorten gewoon als hub gebruiken almede het wireless. dat scheelt je extra dubbel configureren

Iperf

Pagina: 1