Toon posts:

waarom heeft de mens slaap nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ja, waarom :)
heeft iemand hier een zinnige verklaring voor
en dan bedoel ik nie van, "ja een mens moet rusten" wat zou dan het verschil als je 8 uur met je ogen open op bed ligt te "rusten" of 8 uur "slaapt".
dus het verschil tussen bewust zijn en niet bewust zijn als je "rust"

Verwijderd

Tijdens je slaap kunnen je hersenen de vergaarde informatie ordenen en in perspectief zetten. Ook ontspannen al je spieren zich zodat ze goed kunnen herstellen. Als je normaal ligt spannen vaak sommige spieren zich nog aan.

De belangrijkste oorzaak is waarschijnlijk evolutionair om energieverbruik te verminderen. En 's nachts is er toch niet zoveel te zien.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 21:18
Ik ben er ook nog niet achter.. op kantoor slaap ik acht uur met mijn ogen open en s'nachts 8 uur met mijn ogen dicht en beide bevalt me wel eigenlijk.. :)

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Er zijn zelf proeven geweest met dieren die aantoonden dat je zelfs moet dromen om te overleven. Ik weet niet meer hoe lang het precies het was, maar als je zo lang niet meer hebt gedroomt dan overlijdt je. Ze hebben dit getest door er voor te zorgen dat die dieren gewoon niet konden dromen. Totdat ze overleden.

Verwijderd

Nou je netvlies bevat het eiwit Redopsine dat ervoor zorgt dat de netvlies cellen het licht kunnen opvangen. Zie je ze zijn licht repceptoren. Het belangrijkste bestanddeel van Redopsine is vit D. En 's nachts wordt de voorraad Redopsine weer aangevuld. Vandaar dat je als je niet hebt geslapen moeilijk wat kan zien.
Je hart heeft geen nachtrust gehad. Wat betekent een langere pause nemen. Je spieren zoals werd genoemd, moeten het melkzuur kwijt die in de verloop van de dag is aangemaakt. ENZ.

Verwijderd

Dit is om je lichaam tijd te geven om zich te herstellen. Als je ziek bent, en je veel slaapt, genees je sneller.
Daarbuiten zijn er veel stoffen die opnieuw aangemaakt moeten worden. Dus zeg maar dat je elke dag een paar uur "down" moet voor "onderhoud".

Dromen vindt ik nog steeds een vreemd verhaal en ik hecht er weinig waarden aan. Of het belangrijk is dat je droomt weet ik niet, ik onthou eigenlijk nooit een droom, dus ik weet ook niet of ik wel droom.

Verwijderd

Er zijn zelf proeven geweest met dieren die aantoonden dat je zelfs moet dromen om te overleven. Ik weet niet meer hoe lang het precies het was, maar als je zo lang niet meer hebt gedroomt dan overlijdt je. Ze hebben dit getest door er voor te zorgen dat die dieren gewoon niet konden dromen. Totdat ze overleden.
Volgens mij zijn het niet de dromen die belangrijk zijn, maar de REM slaap waarin je die dromen krijgt.
Het is wel aangetoond dat je die REM slaap zeker nodig hebt, exacte reden is me niet bekend.
Het schijnt dat je in die REMslaap alle gebeurtenissen van de dag opneemt en in de diepe slaap, die je ertussenin krijgt(meerdere golven van slaap) breng je de opgeslagen info met elkaar in verband.
Dus je zou kunnen zeggen dat je van REM- slim wordt en van die diepe slaap wijs.

Dit is ook de reden waarom je eigenlijk de dag voor je tentamen niet tot diep in de nacht door moet blokken en dan maar heel kort slapen, omdat je dan grote kans hebt dat je de dag erna minder over hebt van de kennis als je je 8 uur slaap had gehad.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:41

talin

ES-MA

zou het in computer termen ook wel rebooten willen noemen .

ik heb een weekje vrij genomen van et weerk om een aantal dingen te regelen .

en heb dus zondag uitgeslapen tot een uur of 1 smiddags en heb dus de nacht van zondag op maandag niet geslapen en het is nu ook alweer half 3 en ben nog niet echt moe .

niet dat ik helemaal nix gedaan heb ofzo maar echt zitten gapen heb ik nog niet .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1