Geen WIFI I'net wanneer 2e Router aan pc wordt gehangen.

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 16:56

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb op dit moment mijn USB stick met de Speedtouch modem beneden geconnect zodat ik op internet kan terwijl ik mijn Linksys Router aan de pc hang en voorzie van nieuwe firmware en even weer opnieuw instel zodat ik deze daarna weer achter de Speedtouch modem kan hangen om die te gebruiken als draadloze router.

Maar elke keer als ik de Linksys router aan 1 van mijn ethernet poorten hang dan krijg ik geen internet.. terwijl de verbinding met de speedtouch gewoon in orde is. Alsof hij dan de internetverbinding uit de router wil halen en de speedtouch verbinding buiten werking wordt gesteld.

Hoe kan ik dit aanpassen? Het is namelijk erg lastig als ik ff wat op wil zoeken over de router instellingen dan moet ik telkens router afkoppelen en weer opnieuw inloggen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0072/geen_i_net.jpg

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Alleen Speedtouch draadloos connected - WEL internet
Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/t/0367/geen_i_net.jpg

Linksys bijgeprikt in ethernet poort - Geen internet meer
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0560/wel_i_net.jpg

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Waarom zou je uberhaupt twee routers in je netwerk willen hebben? Zoals je ziet levert het alleen maar problemen op. Meer aansluitingen nodig? Koop een switch.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:09
Je hebt nu twee kapiteins op één schip. Jouw speedtouch is zeer waarschijnlijk modem/router in-één, dan zal je dus alles door moeten porten naar de Linksys. Wat je ook kan doen is de routerfunctie van de speedtouch uitschakelen en 'm dus alleen als modem gebruiken.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Of de Linksys als AP gebruiken.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ok laat ik mijzelf iets duidelijker maken.. Ik gebruikte de Linksys dus al als AP.. maar ik wilde gewoon even de laatste DD-WRT firmware flashen.. het probleem waar ik nu dan ook tegenaan loop is dan ook tijdelijk.. De router ligt nu boven naast mijn pc terwijl hij normaal beneden achter de Speedtouch Modem/Router hangt (waarvan ik dan het routergedeelte uitschakel en hem puur als modem gebruik).

Maar de screenshots maken waarschijnlijk wel duidelijk wat het probleem is..

Ik heb op dit moment internet vanaf de speedtouch.. draadloos.. maar als ik de router aan mijn pc hang om deze opnieuwe te configureren en te updaten dan knalt hij internet er gewoon uit.. dan wordt de router dominant op 1 of andere manier en wil hij geen i'net meer van de speedtouch pakken.. terwijl die gewoon weergeeft dat hij contact met i'net heeft..

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:54

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik ken dit fenomeen, de LAN-poort gaat in Windows altijd voor. Je moet gewoon eerst downloaden via bestaand internet, dan verbinden met LAN, en als je wat wil opzoeken op internet LAN weer verbreken, daarna weer LAN verbinden, idd een erg gedoe...
Ik heb ook een Speedtouch en Linksys...
(ik heb nog een handleiding liggen, voor speedtouch en speedtouch, maar komt op zelfde neer)

[ Voor 21% gewijzigd door F.West98 op 02-09-2010 20:29 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Nou ik heb het inmiddels op de hierboven beschreven manier afgehandeld.. maar ik vind dit toch behoorlijk omslachtig..

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je moet je PC gewoon even een vast IP geven op de LAN poort, en daarbij *geen gateway* opgeven. Je probleem wordt veroorzaakt doordat je LAN poort bij verbinden direct een IP adres krijgt via DHCP, en daarbij ook een gateway krijgt. De PC heeft dan dus twee routes naar het internet, waarbij een bedrade verbinding altijd wint. Alleen loopt de bedrade route wel dood.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Of de linksys op een aparte poort op de pc aansluiten. Die twee in een ander subnet hangen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1