Toon posts:

Is mijn videokaart het probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik zit er aan te denken om mijn videokaart te vervangen , dit omdat ik na lange tijd weer eens een wat nieuwer spel wou spelen (Mafia 2) en mijn pc deze niet eens met alles op low en AA uit kan draaien zonder lag (Zelfs op een 1024x... resolutie mijn monitor is 1440x900).
Nou betwijfel ik of de videokaart wel het echte probleem is omdat ik youtube veel mensen zie met dezelfde videokaart die gewoon een stabiele 40-50 fps halen bij Mafia 2 ook nog eens op redelijke mooie instellingen.
Ligt het misschien aan mijn RAM of CPU? Ik zelf heb er niet super veel verstand van en wist ook niet goed in welk subforum ik dit moesten posten.

Anyway , dit is mijn pc nu:

Intel Core2 6400 2.13 GHZ
2 GB OCZ RAM
Geforce GT 9600
ASUS SLI moederbord DDR2

Welke upgrade zou nodig zijn om wat beter alles te kunnen draaien (Hoeft geen AAx16 en alles op high maar gewoon een stabiele fps op medium en desnoods zonder AA)

bvd

• Djmaddox
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 20:30

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Ik denk zelf dat het meer door je CPU komt dan door je GPU. De GPU is goed genoeg voor het spel op medium maar de CPU houdt hem denk ik tegen. Je zou kunnen proberen de CPU te overclocken, maar daar moet je wel veel kennis over opdoen.

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-01 20:24
Heb je ook CUDA/PhysX op uit/low gezet in de options (van Mafia 2 dus)?

[ Voor 14% gewijzigd door Gytax op 02-09-2010 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik ook uit gezet. Het laggen is vooral bij autorijden en in drukke gebieden , best onregelmatig maar niet helemaal lekker.

Dus ik zou het beste kunnen kijken voor een CPU?