Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN7] Windows 7 kopen met studentenkorting (geen upgrade)

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09-2024
beste Tweakers,

ik ben bezig om een nieuwe pc samen te stellen en daar wil ik graag Windows 7 bij kopen.
Aangezien ik student ben zou ik die graag met studentenkorting willen kopen.

Echter, ik ben niet in het bezit van een (legale) Windows XP / Vista versie. Dit is een probleem want de sites die deze studentenkorting aanbieden (slim.nl en surfspot.nl) werken alleen maar met 'upgrades'. Aangezien ik geen (legale) versie heb om van te upgraden, gaat dat niet werken.

Dus mijn vraag is, heeft iemand een idee waar ik wel de 'Full' versie kan kopen?
Of hoe ik 'm op een andere (legale) goedkope manier op de kop kan tikken?

(bijv. een OEM-versie, of goedkope legale XP-versie + upgrade kopen bij surfspot.nl etc. etc.)

Ynst

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie, dit is al vaak langsgekomen. Zie bijvoorbeeld Windows 7 installatiemethodes waarin een methode staat aangegeven voor een full install met een upgrade licentie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet van vroeger dat die Surfspot-versies, ondanks de titel "Upgrade" op de DVD wel degelijk de full-versie is (heb daar mijn XP en Vista ook gekocht). Is dat met Windows 7 dan veranderd ofzo, dat het nu écht een upgrade is?

Anders kan je idd voor OEM gaan eventueel.

Virussen? Scan ze hier!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

wildhagen schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:55:
Ik weet van vroeger dat die Surfspot-versies, ondanks de titel "Upgrade" op de DVD wel degelijk de full-versie is (heb daar mijn XP en Vista ook gekocht). Is dat met Windows 7 dan veranderd ofzo, dat het nu écht een upgrade is?

Anders kan je idd voor OEM gaan eventueel.
Nee, ik heb mijn surfspot Windows 7 gewoon gebruikt voor schone installatie. Hier is genoeg info over te vinden.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09-2024
gambieter schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:54:
Ik zou zeggen: gebruik de zoekfunctie, dit is al vaak langsgekomen. Zie bijvoorbeeld Windows 7 installatiemethodes waarin een methode staat aangegeven voor een full install met een upgrade licentie.
interessant inderdaad. Maar geldt dat nog steeds? Berichten over dat het werkt, zijn al bijna een jaar oud...

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ynst2003 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:52:
beste Tweakers,

ik ben bezig om een nieuwe pc samen te stellen en daar wil ik graag Windows 7 bij kopen.
Aangezien ik student ben zou ik die graag met studentenkorting willen kopen.

Echter, ik ben niet in het bezit van een (legale) Windows XP / Vista versie. Dit is een probleem want de sites die deze studentenkorting aanbieden (slim.nl en surfspot.nl) werken alleen maar met 'upgrades'. Aangezien ik geen (legale) versie heb om van te upgraden, gaat dat niet werken.

Dus mijn vraag is, heeft iemand een idee waar ik wel de 'Full' versie kan kopen?
Of hoe ik 'm op een andere (legale) goedkope manier op de kop kan tikken?

(bijv. een OEM-versie, of goedkope legale XP-versie + upgrade kopen bij surfspot.nl etc. etc.)

Ynst
OEM-versie: pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 19:01
Gewoon de Surfspot kopen. Deze kan ook clean worden geïnstalleerd.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat is het nut om geld uit te geven aan een 'legale' licentie en die dan niet legaal gebruiken? Ja een upgrade kan je ook op een kaal systeem als een full install installeren, maar de licentie laat dit niet toe. Wat is dan het verschil om een niet legale versie te downloaden en die er op te zetten? Dat is nog goedkoper.

Wat ik gezien heb, is dat de windows 7 versies die je goedkoop via een msdnaa account/site kan aanschaffen altijd upgrade licenties zijn. Hiervoor heb je een legale Windows licentie nodig voor de pc waar je die upgrade licentie voor wilt aanschaffen.
Een gratis msdnaa licentie is geen geldige licentie voor deze upgrade volgens de mails die ik indertijd had met een medewerker van Signpost. Al gaf die aan dat een installatie op een lege hdd niet mogelijk was.
Geachte,

U heeft inderdaad eerst een versie nodig van XP, Vista of Windows 7.
Installatie op een lege harde schijf is met deze software niet mogelijk.
U kan deze niet upgraden vanaf een MSDNAA gedownloade software, gezien dit geen aangekochte versie is.

Met vriendelijke groeten,

Academic Download Support
De site waar ik wou downloaden was: academicdownload.com

Maar inderdaad, als je een pc aan het samenstellen bent kan je er een OEM licentie bij nemen. Een Windows home premium kost geen €100.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:52

F.West98

Alweer 16 jaar hier

kluyze schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:08:

Maar inderdaad, als je een pc aan het samenstellen bent kan je er een OEM licentie bij nemen. Een Windows home premium kost geen €100.
offtopic:
idd, 20 euro minder, 80. nog steeds veel

Idd, Surfspot kan je als Full installeren, is wel zo goedkoop, en als medewerker kan je het nog goedkoper krijgen, voor middelbare scholieren kan je ook hier terecht: slim.nl

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
F.West98 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:12:
[...]

offtopic:
idd, 20 euro minder, 80. nog steeds veel
Mijn punt is juist dat die surfspot upgrade gebruiken zonder een eerdere geldige licentie even legaal is als een versie van het net afhalen zonder te betalen. Dan is die surfspot versie ook veel te duur.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 19:01
kluyze schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:18:
[...]
Mijn punt is juist dat die surfspot upgrade gebruiken zonder een eerdere geldige licentie even legaal is als een versie van het net afhalen zonder te betalen. Dan is die surfspot versie ook veel te duur.
Wat legaal is of niet bepaalt de wet, en niet MS.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10

TheVMaster

Moderator WOS
Dit had je volgens mij toch wel kunnen vinden, met een beetje eigen inzet? Ik bedoel als je een nieuwe pc aan het samenstellen bent kun je natuurlijk hier vrij eenvoudig een OEM versie bij bestellen, natuurlijk is die wel iets duurder dan de Surfspot versies etc. Maar als jij geen Surfspot of soortgelijke versie kunt/mag downloaden, tja...weinig keus zou ik zeggen :+

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 02-09-2010 22:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.