[Q6600] Overclock probleem

Pagina: 1
Acties:

• Konyo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
Beste Tweakers,

Al meerdere malen heb ik geprobeerd op mijn CPU te overclocken, maar zonder succes. Mijn pc bestaat uit de volgende specs:

Intel Q6600 GO Stepping
Kingston hyperX 4GB 800MHz
MSI P45 Neo2-FR
Hitachi deskstar P7K500
Coolermaster 620W

Als ik m'n CPU naar bijv. 2.7GHZ clock, dan start ie nog prima op. Tot dat ik mijn pc afsluit en weer opnieuw opstart. Dan draait ie voor een seconde of 3-4, dan valt ie uit. Start ie weer op voor 3-4 sec, en dan weer uit. Zo gaat dat een tijdje door.
Als m'n pc dan eindelijk geboot is krijg ik een bios error waarin staat:

WARNING !!! The Previous Performance of Overclocking is failed and the system is restored to the defaults setting, press any key except "DEL" to enter Setup.

Na op een toets gedrukt te hebben, staan de settings weer naar default. In dit geval 2.4GHz.

Hoe kan ik dit verhelpen, en toch een mooie overclock naar zo'n 3.0 / 3.2 GHz maken?

Groeten,
Konyo

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:47
Wat is je fsb, en op welke snelheid loopt je ram?

Als je moederbord automatisch je geheugen detecteert en de verhouding fsb/ram daar op aanpast kan je bij overclocken snel tegen de limiet van je ram aanlopen.

hier al gekeken trouwens?http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268617/0

[ Voor 81% gewijzigd door haarbal op 02-09-2010 18:56 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28

Zenix

BOE!

Vergeet niet je geheugen heeft waarschijnlijk meer voltage dan standaard het moederbord geeft. Let daar ook op.
Zou me niet verbazen als dat geheugen 2.1v nodig heeft inplaats van de standaard 1.8. Ook zorgen dat je PCI-e op 100 draait. En welke vcore gebruik je bevoorbeeld? Ik zou er wat meer in verdiepen, want ik denk dat het niet aan de hardware ligt.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:42

iichel

Gazoooo

http://www.techzine.nl/tu...l-core-2-overklokken.html

Goeie tutorial :) Begin daar eens mee

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Konyo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
Het is me inmiddels gelukt, ik heb een jumper op het moederbord over gezet naar 333MHz, wat dus de cpu standaard op 3.0GHz zet.

Toch bedankt voor de reacties!

Verwijderd

ik had ook een moederbord p45 platinum, maar met jumper verzetten lukte het niet veel verder te komen dan ik het met een asus moederbord kon.
Oplossing was de laatste firmware te flashen.
Toen kon ik veel verder komen met de msi moederbord

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11-2025
Heb zelf ook een Q6600 die ik graag zou willen overclocken.
Beschik helaas over een Asrock mobo wat niet echt mee wil werken.
Ga er nu ook geen tijd en geld meer insteken omdat er volgend jaar toch een ander systeem komt.
Dus moet het nog even een tijdje uitzingen.
Pagina: 1