Wel internet, maar kan niet internetten.

Pagina: 1
Acties:

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 22:54
Ik zit dus echt met een heel vaag probleem. Ik start me computer op, en ga internetten. Werk prima, een google talk gesprekje met webcam me gmail geopend, msn aan. Verder een beetje op internet rondsurfen.
Maar dan ineens gebeurd het, me msn disconnect, en me browser blijft aangeven verbinding maken met host, maar die geeft na een minuut ofzo dat pagina niet bereikbaar is.
- Ik dacht eerst hee me router of internet ligt eruit, maar ik kan internetten op me laptop.
- Toen kwam ik erachter dat me webcam verbinding nog steeds werkte en ik in me gmail nog kon rondsnuffelen.
- Ik de browser weer gestart, maar kan niks openen, google.nl, tweakers.net niks, kan zelfs geen nieuwe pagina openen met gmail, maar wel nog steeds in me openstaande gmail werken.
- Ik heb geprobeerd naar pagina's die ik probeer te openen te pingen, en krijg een hele mooie ping van een aantal milliseconden.
- Ik me computer opnieuw gestart en kan gelijk weer internetten.

Het moge duidelijk zijn dat ik dit een zeer vaag probleem vind.

Ik gebruik windows 7, en om te browsen Chrome en Internet Explorer.
Iemand die hetzelfde probleem en/of een oplossing heeft?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

een scan op rootkits / malware / virussen zo ik in zo een geval zeker niet afraden :X

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Laatste drivers voor je netwerkkaart geinstalleerd? Gebruik je iets van firewall dat niet standaard is? Gebeurd het na een specifiek tijdsinterval?

[ Voor 48% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-09-2010 18:38 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 10:06
klinkt als spyware... even de demo van spyware docter draaien dus.

• Petervanakelyen
Spybot S&D + MBAM :Y) Moet je niet met demo's etc. liggen klooien.

• Brainiacs
hmm ik heb geen gemodificeerde software op me computer geinstalleerd, maar zal na het eten wel even een scan uitvoeren.

• Brainiacs
Petervanakelyen schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:40:
Spybot S&D + MBAM :Y) Moet je niet met demo's etc. liggen klooien.
Met beide programma's scans uitgevoerd, S&D vond alleen cookies en MBAM helemaal niks.
Er zit ook niet echt een tijdsbestek tussen het uitvallen. Ene keer heel snel en enkele keren per dag, andere keer hele dag niet.
Het enigste wat ik kan bedenk dat misschien ook wel relevant is om te weten is dat het wel lijkt dat als ik heel intensief bezig ben, bv. skype, msn, surfen en wat downloads dat het dan juist gebeurd.
Ook als ik bijvoorbeeld wat via een torrent download, als hij een tijdje aanstaat, dan kan ik nergens meer verbinding mee maken, maar utorrent gaat wel gewoon door met downloaden.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

zet je aantal connecties op utorrent dan eens wat minder, waarschijnlijk slurpt dat ding zo veel op dat je andere programma's niks meer overhouden.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

inderdaad, bij mij klapt de router er constant uit met utorrent aan.

that is, de dns service gaat plat, en al het andere doet het dan nog. Dat heeft mij zeker wat WTF's opgeleverd.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:09
Download je dan de maximale snelheid van de verbinding? Want dan wil hij er nog wel eens uit klappen, even iets terugschroeven en het werkt perfect.

• Petervanakelyen
Zelfs als hij niet aan zijn maximum snelheid download kan het perfect hoor. Het gaat meer over het aantal gemaakte verbindingen.

• Brainiacs
Zoals ik dus al zei, het gebeurd niet alleen met utorrent actief, en meestal heb ik als hij actief is maar 1 of 2 downloads aan. Die misschien max 1/5e van de 22Mbit gebruiken.
Als het alleen met utorrent aan is, dan had ik de oplossing ook wel geweten. Maar het gebeurd dus ook als ik niks aan het downloaden ben. Maar veel browserschermpjes open heb en een webcam chat heb open staan.
En als de dns server was die eruit klapt... (ikgebruik die van ziggo) dan zou me laptop ook niks meer kunnen bezoeken. En met niks kunnen bezoeken bedoel ik ook geen verbinding kunnen maken met het ip adres van de server bij mijn ouders thuis. Maar pingen gaat altijd wel.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-02 01:25
Dus je kan pingen naar websites terwijl je ze niet met een browser kan openen, en dat probleem onstaat soms uit het niets op de ene pc, en op je laptop niet?

Zeker weten een vaag probleem, ik heb dat nog nooit gehoord.

Is dat met zowel Internet explorer als Chrome?
WWW pagina's gaan via poort 80 meen ik me van lang terug te herinneren. Kan er iets zijn wat daarmee aan het kloten is? Sinds wanneer heb je dit probleem, en kan je je herinneren of je rond die tijd iets geinstalleerd hebt?

Let trouwens op met mutorrent: die kan je verbinding dichtgooien ook als jij niks aan het downloaden bent (nl door ongemerkt te seeden, mutorrent kan ook naar je systray verdwijnen als je op 't kruisje drukt dus let op dat groene icoontje), en bovendien is 2 torrents van 300kb/s each met volledige uploadsnelheid en heel veel connecties werkelijk genoeg om de boel te verstoppen.

Wat gebeurt er met jouw pingtijden op het moment dat websites onbereikbaar worden?
Je hebt in w7 toch ook ergens een netwerk traffic monitor: kijk anders 's of er geen grote traffic is ergens.

• Brainiacs
Znorkus schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:05:
Dus je kan pingen naar websites terwijl je ze niet met een browser kan openen, en dat probleem onstaat soms uit het niets op de ene pc, en op je laptop niet?

Zeker weten een vaag probleem, ik heb dat nog nooit gehoord.

Is dat met zowel Internet explorer als Chrome?
WWW pagina's gaan via poort 80 meen ik me van lang terug te herinneren. Kan er iets zijn wat daarmee aan het kloten is? Sinds wanneer heb je dit probleem, en kan je je herinneren of je rond die tijd iets geinstalleerd hebt?

Let trouwens op met mutorrent: die kan je verbinding dichtgooien ook als jij niks aan het downloaden bent (nl door ongemerkt te seeden, mutorrent kan ook naar je systray verdwijnen als je op 't kruisje drukt dus let op dat groene icoontje), en bovendien is 2 torrents van 300kb/s each met volledige uploadsnelheid en heel veel connecties werkelijk genoeg om de boel te verstoppen.

Wat gebeurt er met jouw pingtijden op het moment dat websites onbereikbaar worden?
Je hebt in w7 toch ook ergens een netwerk traffic monitor: kijk anders 's of er geen grote traffic is ergens.
Me pingtijden zitten rond de 30 a 40ms, ik weet zeker dt mutorrent uit staat, aangezien hij niet start als je computer start. En het is niet alleen poort 80 want msn connect niet meer, en ik kan ook niet meer ssh naar me server bij me ouders thuis.
Ik weet niet meer hoe vaak ik het heb gehad. En ook niet wanner het is gestart. Ik heb het al een aardige tijd iig.
Als firewall gebruik ik alleen de windows firewall en heb daar niks aan veranderd op het toegang verlenen van een aantal programmas na.

• Petervanakelyen
En dus mijn tip i.v.m. drivers en router firmware updates al geprobeerd?

• Brainiacs
Petervanakelyen schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:14:
En dus mijn tip i.v.m. drivers en router firmware updates al geprobeerd?
Driver geinstalleerd, done
Router geupdate.... zie daar de noodzaak niet van in aangezien ik het probleem al had met me linksys router en nu een Netgear router heb, en tevens heeft me laptop met windows 7 geen last.

• Petervanakelyen
...en?

Pagina: 1