Die helmet is leuk, maar het is lastig om een serieuze CoC build te maken met dit. Skills kunnen extreem snel getriggerd worden met een snel wapen, maar stel dat je 15 attacks per seconde doet. Dat is >1500 mana per seconde... En dat zorgt voor ongeveer 5 casts van je helmet. Dat is niet impressive.SMD007 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:30:
[...]
Ik vind dat er wel erg veel negatieve stats op zitten voor wat je er voor terug krijgt. Dat ding heeft geen life of resist en je krijgt 3 negatieve mods terug. Nee dit item zie ik mijzelf niet snel gebruiken.
Dan lijkt die nieuwe helm mij nog leuker. in combo met die spell crit gloves met 80% mana increase kan je er wel wat leuks van maken.
http://i.imgur.com/GY4uRDh.png
druk een curse in de helm en paar andere spells erbij en je hebt een lichte coc build.
Klopt het dat als de nieuwe league start de Prophecy league ophoudt te bestaan en al mijn characters in normal terecht gaan komen?
Ja.lauranvh schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:53:
Klopt het dat als de nieuwe league start de Prophecy league ophoudt te bestaan en al mijn characters in normal terecht gaan komen?
De prophecy league houdt al vannacht om 12 uur op.
[ Voor 6% gewijzigd door cfern op 29-08-2016 12:40 . Reden: AM/PM whatever ]
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE
Vandaar ook de light versieKaw schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:45:
[...]
Die helmet is leuk, maar het is lastig om een serieuze CoC build te maken met dit. Skills kunnen extreem snel getriggerd worden met een snel wapen, maar stel dat je 15 attacks per seconde doet. Dat is >1500 mana per seconde... En dat zorgt voor ongeveer 5 casts van je helmet. Dat is niet impressive.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Er was wel een goed idee op een stream die ik zag om de helmet te gebruiken met SRS om skelletons te casten. Er is een staff die je kunt gebruiken in combinatie met SRS en die een damage bonus geeft met het aantal active skelletons. Daarnaast geven die skelletons een mooie meat shield.SMD007 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 11:45:
[...]
Vandaar ook de light versieIk zie er echter zeker het nut van deze helm in en ga als ik deze vind of goedkoop kan kopen zeker even mee spelen. waar ik met die chest echt zo iets heb van wat moet ik er mee. Enige leuke dat ik kan bedenken is dat spells ook niet op je kunnen critten en je dus naast dikke armour ook wat redelijk spell resist opbouwt daarmee.
Life weg, maar wel 24% less damage taken (bij de basis 130% crit multi) op de momenten dat het er echt toe doet. Voor resist geldt min of meer hetzelfde, ware het niet dat met 8 EC je al erg je best moet doen NIET overcapped te zijnSMD007 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:30:
[...]
Ik vind dat er wel erg veel negatieve stats op zitten voor wat je er voor terug krijgt. Dat ding heeft geen life of resist en je krijgt 3 negatieve mods terug. Nee dit item zie ik mijzelf niet snel gebruiken.
Dan lijkt die nieuwe helm mij nog leuker. in combo met die spell crit gloves met 80% mana increase kan je er wel wat leuks van maken.
druk een curse in de helm en paar andere spells erbij en je hebt een lichte coc build.
Verder boeit block niet echt voor mij, aangezien ik toch 2h/dw ga, maar dat zal build afhankelijk zijn. Shock duration kun je opvangen met veruso's (welke zowiezo al een interessante basis is door hoge armor, AS, MS en generieke 'melee' damage component).
Blijft over een juggernaut die niets geeft om frozen/chill/shock/temp chains/crit/elemental weakness/stun en tot op zekere hoogte enfeeble (immers accuracy/crit penalty boeit niet)...
Hoop erg fijne dingen die niet direct zijn uit te drukken in '+life' waarde, maar menige magic of zelfs rare map zal geen verschil geven met een white map. Kost je 'slechts' 2 gear plekken aan uniques, en wat ascendency points. Wordt zo dan echt een tank.
Zie het een beetje als tegenhanger voor kaom's, maar dan wel 6L mogelijk.Ga er ook vanuit dat ze, met name in HC, zeker 5+ex gaan kosten.
'wtb gladiator plates and chance orbs'...
[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 29-08-2016 14:16 ]
is die skill global? Met andere woorden, mag de hoofd skill op andere gear zitten?SMD007 schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:30:
[...]
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
het werkt het zelfde als mjolner dus idd je main skill kan gewoon in je chest en alles in je headpiece kan gecast worden let wel je main skill moet echt mana verbruiken dus met BM of Soultaker werkt het niet.kevinl schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:19:
[...]
is die skill global? Met andere woorden, mag de hoofd skill op andere gear zitten?
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Volgens de bewoording wel. Let ook op 'skill', niet 'spell', dus op zich voor iedereen interessant. Zolang je maar 100 mana gebruikt maar het niet uit of het melee/ranged attack of spell is (dus geen blood magic, soul taker ofzo, want dan gebruik je geen mana).kevinl schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:19:
[...]
is die skill global? Met andere woorden, mag de hoofd skill op andere gear zitten?
[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 29-08-2016 16:46 ]
Wilde kijken wat een fevered mind nu kost. Maar begint al vanaf 1 exalted.
okkevinl schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:59:
Lol. Mana cost is geen downside, maar de bonus die men zoekt voor de Cast on Cast. Spelldamage zou nu eigenlijk opnieuw gebalanceerd moeten worden tot een 'reduced' component om die jewel weer in balans te krijgenkevinl schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:59:

Nice, heb nog een stuk of 5/6 van die dingen op een char zitten van perandus league..kevinl schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:59:
[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 30-08-2016 10:31 ]
Heeft er iemand een tip voor een build die ik kan spelen als de nieuwe league begint? Liever geen totems, dat heb ik al te vaak gespeeld.
http://www.buildofexile.com/latestjaihel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:33:
Heeft er iemand een tip voor een build die ik kan spelen als de nieuwe league begint? Liever geen totems, dat heb ik al te vaak gespeeld.
staan een zooi builds waar je uit kunt kiezen!
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Wat wil je zelf spelen? melee, ranged, caster, summoner, tank, glass cannon, etc. Als jij aangeeft wat je graag wilt kunnen we je beter helpen of idd wat johnny aangeeft check die link van hemjaihel schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:33:
Een caster build met templar lijkt me erg tof. Heb tot dusver tornado shot, dual fire totem, ed/contagion en bladefall totem gespeeld. Dat was tijdens talisman league. Templars heb ik nog nooit gespeeld, maar lijkt me wel heel leuk.SMD007 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Wat wil je zelf spelen? melee, ranged, caster, summoner, tank, glass cannon, etc. Als jij aangeeft wat je graag wilt kunnen we je beter helpen of idd wat johnny aangeeft check die link van hem
Rip projectile en/of COC builds denk ik. Jammer van mijn LA en COC discharge build
Want?? heb je al info over changes?kevinl schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:39:
Rip projectile en/of COC builds denk ik. Jammer van mijn LA en COC discharge build
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Het gonsde op reddit
en patch notes komen vandaag uit volgens mij.
[ Voor 11% gewijzigd door kevinl op 30-08-2016 17:29 ]
ah ok... maar zolang t geruchten zijn kan het nog alle kanten op. Ik ben van plan een oude build te reviven nog van voor ascendancy en denk dat ik wel weer voor een bow build ga. Blade fall traps waren erg leuk in prophecy maar nu weer wat anders.
Ja, men had de gecodeerde path notes van Chris Wilson geprobeerd te ontcijferen en zagen daarin dat additional projectiles generfed werden. Dat zou dan een global nerf zijn naar alle projectiles.JohnnyV76 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:50:
ah ok... maar zolang t geruchten zijn kan het nog alle kanten op. Ik ben van plan een oude build te reviven nog van voor ascendancy en denk dat ik wel weer voor een bow build ga. Blade fall traps waren erg leuk in prophecy maar nu weer wat anders.
Gelukkig zou dat geen issue moeten zijn voor mijn discharge juggernaut.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe leaguge, maar nog totaal geen idee wat te spelen. Dit seizoen een LA ranger gespeeld, maar lijkt me leuk om iets totaal nieuws te proberen.
Wat zijn leuke builds om mee te spelen (Of naar te kijken)?
Verwijderd
Blade vortex vind ik leuk.Neles7 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 21:04:
Ben wel benieuwd naar de nieuwe leaguge, maar nog totaal geen idee wat te spelen. Dit seizoen een LA ranger gespeeld, maar lijkt me leuk om iets totaal nieuws te proberen.
Ga misschien een ice crash build maken, ziet er leuk uit.
Na weer wat orbs of fusing gespaard te hebben weer een poging gedaan om carcass jack te 5-linken. En jahoor, bij de eerste meteen raak. Had ik even puur geluk.
Zit alleen nu te twijfelen wat ik als vijfde skill gem ga gebruiken met lacerate.
momenteel = faster attack + lacerate + melee ph damage + multistrike
Zat zelf te denken aan increased aoe zodat gebied waar slashes elkaar overlappen ook groter wordt.
Andere options add poison or increased crit strike change?
Na weer wat orbs of fusing gespaard te hebben weer een poging gedaan om carcass jack te 5-linken. En jahoor, bij de eerste meteen raak. Had ik even puur geluk.
Zit alleen nu te twijfelen wat ik als vijfde skill gem ga gebruiken met lacerate.
momenteel = faster attack + lacerate + melee ph damage + multistrike
Zat zelf te denken aan increased aoe zodat gebied waar slashes elkaar overlappen ook groter wordt.
Andere options add poison or increased crit strike change?
RIP MJOLNER BUILD
RIP COC DISCHARGE BUILD
Blijft over mijn Voltaxic Build.
Volgens mij hebben ze niks met projectiles gedaan.
Denk dat ik een Blade Vortex Build ga beginnen ipv COC Discharge. Blade Vortex also RIP?
Maar zie door de bomen en het bos de META nog niet.
Ik heb denk ik een fun build gevonden.
YouTube: Funpocalypse
edit again: multiboxing is allowed again
Wie heeft nog 5 accountjes? haha
RIP COC DISCHARGE BUILD
Blijft over mijn Voltaxic Build.
Volgens mij hebben ze niks met projectiles gedaan.
Denk dat ik een Blade Vortex Build ga beginnen ipv COC Discharge. Blade Vortex also RIP?
Maar zie door de bomen en het bos de META nog niet.
Ik heb denk ik een fun build gevonden.
edit again: multiboxing is allowed again
[ Voor 28% gewijzigd door kevinl op 31-08-2016 08:34 ]
Zo hey... GGG heeft het weer gedaan. 80ex door het putje gespoeld dankzij de nerfs.
Grappig die Funpocalypse build. Dat was precies wat ik van plan was te gaan doen nadat ik las dat fireball zo idioot gebuffed is.
Grappig die Funpocalypse build. Dat was precies wat ik van plan was te gaan doen nadat ik las dat fireball zo idioot gebuffed is.
Voidheart en reach of the council legacy! blij dat ik beide in de league gevonden/gemaakt heb
zie dat voidheart gisteren nog 3 ex koste maar zie er nu nog maar 1tje staan voor 2ex (vast iemand die patch notes niet gezien heeft) daarna worden ze al 5 en 10 ex
wel grappig dat ze melee een "buff" geven door alle melee meta skill de grond in te boren en de niet gebruikte skills een buff van 5 - 6% geven en vervolgens fireball gewoon even een 50% dmg increase geven. Zit te denken om een ele prolif fire ball build nu te maken in de league
auw daar gaat mijn bladevortex build zo te zien
van 50 stacks naar max 20 stacks. Naja minder cast speed en mana nodig om de casts up te houden dus wie weet dat ik daarmee nog meer dmg kan pakken.
zie dat voidheart gisteren nog 3 ex koste maar zie er nu nog maar 1tje staan voor 2ex (vast iemand die patch notes niet gezien heeft) daarna worden ze al 5 en 10 ex
wel grappig dat ze melee een "buff" geven door alle melee meta skill de grond in te boren en de niet gebruikte skills een buff van 5 - 6% geven en vervolgens fireball gewoon even een 50% dmg increase geven. Zit te denken om een ele prolif fire ball build nu te maken in de league
auw daar gaat mijn bladevortex build zo te zien

[ Voor 49% gewijzigd door SMD007 op 31-08-2016 09:50 ]
Fireball +50% damage en Ice Spear +70% damage... waarom iedereen fireball en niet Ice Spear?
Ik heb meerdere ice spear builds gehad en ice spear heeft een paar nadelen. De freeze is cool, maar zonder elemental proliferation (en die is een poos geleden enorm generfd) doet die niet zoveel. Boost je de damage teveel, dan shatterd de target en heb je helemaal geen proliferation. GMP is leuk, maar als maar 3/5 projectiles je groep raken en single target helemaal niet lekker gaat met GMP, dan...JohnnyV76 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:33:
Fireball +50% damage en Ice Spear +70% damage... waarom iedereen fireball en niet Ice Spear?
Zet daar fireball tegenover. Met de nieuwe jewels kun je de blast area boosten, waardoor een GMP fireball bij een single target met overlappende AOE damage ineens veel meer damage doet. In een groep gaat dat helemaal fijn. Verder is de burn damage van fire ook nog eens een DPS boost. In de praktijk werkt fireball gewoon lekkerder.
ice spear shire totem build? kan dat? en dan nog met die speciale league ring.Kaw schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:37:
[...]
Ik heb meerdere ice spear builds gehad en ice spear heeft een paar nadelen. De freeze is cool, maar zonder elemental proliferation (en die is een poos geleden enorm generfd) doet die niet zoveel. Boost je de damage teveel, dan shatterd de target en heb je helemaal geen proliferation. GMP is leuk, maar als maar 3/5 projectiles je groep raken en single target helemaal niet lekker gaat met GMP, dan...
Zet daar fireball tegenover. Met de nieuwe jewels kun je de blast area boosten, waardoor een GMP fireball bij een single target met overlappende AOE damage ineens veel meer damage doet. In een groep gaat dat helemaal fijn. Verder is de burn damage van fire ook nog eens een DPS boost. In de praktijk werkt fireball gewoon lekkerder.
Met jouw BV build kan je nog steeds heel makkelijk 100 worden. Zolang je geen bosses doet (en geen rare map mods).SMD007 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:38:
Voidheart en reach of the council legacy! blij dat ik beide in de league gevonden/gemaakt heb![]()
auw daar gaat mijn bladevortex build zo te zienvan 50 stacks naar max 20 stacks. Naja minder cast speed en mana nodig om de casts up te houden dus wie weet dat ik daarmee nog meer dmg kan pakken.
Ook gedaan. Best veilige build, maar de clearspeed is om te janken.kevinl schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:45:
[...]
ice spear shire totem build? kan dat? en dan nog met die speciale league ring.
Wat een patchnotes, wauw. De cast-when-stunned gem werkt nu dus met block.. een 78/78 build kan dus nu echt all-out reflect gaan.
Wat dingen als teemu's, anvil, reckoning, vengeance, riposte, tempest shield, en dan CWS setups. Brengt reflect omhoog naar een serieuze build optie en speelstijl.
Iets als dit: https://www.reddit.com/r/...ternative_to_block_aegis/ maar dan dat elke block je meerdere casts kunt hebben a-la oude CoC builds.
Wat dingen als teemu's, anvil, reckoning, vengeance, riposte, tempest shield, en dan CWS setups. Brengt reflect omhoog naar een serieuze build optie en speelstijl.
Iets als dit: https://www.reddit.com/r/...ternative_to_block_aegis/ maar dan dat elke block je meerdere casts kunt hebben a-la oude CoC builds.
[ Voor 23% gewijzigd door Xanaroth op 31-08-2016 11:58 ]
Alleen bij hits die kunnen stunnen.Xanaroth schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:55:
Wat een patchnotes, wauw. De cast-when-stunned gem werkt nu dus met block.. een 78/78 build kan dus nu echt all-out reflect gaan.
Echt funnyKaw schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:06:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1716455
Mijn gevoel met de patch notes.
Komop zeg, trap het lekker meteen de grond in voor melee builds... Geef ze een gevoel van hoop, want verder staat er weinig nuttigs in

Met dat gevoel eindig je inderdaad. De 1e keer dat je ze leest vindt ik deze veel toepasselijker: https://clips.twitch.tv/b...GrotesqueManateeShadyLuluKaw schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:06:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1716455
Mijn gevoel met de patch notes.
NIet alleen de mooie steun en zucht van bakedchicken, ook de comments die bij elke aanpassing/nerf sarcastisch roepen 'this is a buff'. Dat laatste zal ongetwijfeld een meme zijn danwel worden.
[ Voor 49% gewijzigd door Xanaroth op 31-08-2016 15:54 ]
Ik wacht rustig af met wat backedchicken komt. Hij is COC. Dus kijken of hij een workaround vindt. Meestal merk je dat na level 93 bij hemXanaroth schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:49:
[...]
Komop zeg, trap het lekker meteen de grond in voor melee builds... Geef ze een gevoel van hoop, want verder staat er weinig nuttigs in
[...]
Met dat gevoel eindig je inderdaad. De 1e keer dat je ze leest vindt ik deze veel toepasselijker: https://clips.twitch.tv/b...GrotesqueManateeShadyLulu
NIet alleen de mooie steun en zucht van bakedchicken, ook de comments die bij elke aanpassing/nerf sarcastisch roepen 'this is a buff'. Dat laatste zal ongetwijfeld een meme zijn danwel worden.
nog weer zitten rommelen met mn frost build denk dat het het ongeveer zo uit gaat zien:
nvm ben alweer met een build aan het rommelen
nvm ben alweer met een build aan het rommelen

[ Voor 68% gewijzigd door SMD007 op 31-08-2016 18:38 ]
Workarround is er al, het is nu immers 100% on crit. Dus je kunt met minder crit en wat AS al maximale uptime halen. Maar in plaats van damage puur vanuit veel crits -> spells spammen, doe je dan skill-coc-spell en 2-3 supports. Met waar mogelijk supports die beide skills effect hebben.kevinl schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:10:
[...]
Ik wacht rustig af met wat backedchicken komt. Hij is COC. Dus kijken of hij een workaround vindt. Meestal merk je dat na level 93 bij hemDan stop hij of hij gaat door.
Zie wel potentie in iets als cyclone, coc, physical spell zoals bladefall en dan supports als added chaos+poison. Moet je toch een aardig eind mee kunnen komen, als je vanuit zeg shadow gaat met al die generieke 'phys damage' en 'chaos damage' passive nodes.
[ Voor 3% gewijzigd door Xanaroth op 31-08-2016 18:37 ]
Snap die 100% on crit niet. Je cast toch altijd als je crit? Je moet altijd chance speccen. Max 95 crit chance.
Cast-on-crit was 50-69% chance on crit. Dus met 95% hits en 95% crit had je 90% van je aanvallen een crit, en daaruit dus 62% een cast-on-crit proc per linked gem.kevinl schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:53:
Snap die 100% on crit niet. Je cast toch altijd als je crit? Je moet altijd chance speccen. Max 95 crit chance.
Omdat je nu de cooldown hebt van 0,5 seconde, met een maximum van 1 proc per keer, is het genoeg om elke halve seconde 1x crit te hebben als optimum. Theoretisch benaderd gaat je coc dan elke keer af als de cooldown over is.
Dus met zeg 2 attacks/seconde en 50% crit, of 4 attacks/seconde en 25% crit, zou je er al zijn en kun je de rest in andere stats gooien.
Ben ondertussen de archieven een beetje ingedoken. Misschien is lioneye's vision/lightning strike wel een interessantere basis dan lacerate als uitgangspunt van mn build. Lightning strike heeft veel screenwide projectiles wat een basis geeft die geen splash/inc aoe nodig heeft. Ook is je skill 50/50 phys/elemental, lost gelijk reflect problemen ook grotendeels op als die er waren. Met een 20Q lightning strike heb je 7 projectiles, 90% pierce en 15% more damage.
Daarnaast aardig betaalbaar, en realistisch, met een 5-7c chest ipv een die meerdere exalts zal kosten (brass dome..
Zit nu te denken in de richting van LS - Multistrike - fortify - melee phys - crit chance.
Weet dat melee phys niet op de projectiles werkt, maar de standaard trash zal er toch wel in 1 attack aan gaan. Het is vooral de single target dps die telt.
[ Voor 58% gewijzigd door Xanaroth op 31-08-2016 20:04 ]
Als ik de fora goed gelezen heb is de cooldown per spell en niet op de gem. Als dat waar is dan is COC nog niet dood maar beter!Xanaroth schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:58:
[...]
Cast-on-crit was 50-69% chance on crit. Dus met 95% hits en 95% crit had je 90% van je aanvallen een crit, en daaruit dus 62% een cast-on-crit proc per linked gem.
Omdat je nu de cooldown hebt van 0,5 seconde, met een maximum van 1 proc per keer, is het genoeg om elke halve seconde 1x crit te hebben als optimum. Theoretisch benaderd gaat je coc dan elke keer af als de cooldown over is.
Dus met zeg 2 attacks/seconde en 50% crit, of 4 attacks/seconde en 25% crit, zou je er al zijn en kun je de rest in andere stats gooien.
Ben ondertussen de archieven een beetje ingedoken. Misschien is lioneye's vision/lightning strike wel een interessantere basis dan lacerate als uitgangspunt van mn build. Lightning strike heeft veel screenwide projectiles wat een basis geeft die geen splash/inc aoe nodig heeft. Ook is je skill 50/50 phys/elemental, lost gelijk reflect problemen ook grotendeels op als die er waren. Met een 20Q lightning strike heb je 7 projectiles, 90% pierce en 15% more damage.
Daarnaast aardig betaalbaar, en realistisch, met een 5-7c chest ipv een die meerdere exalts zal kosten (brass dome..)
Zit nu te denken in de richting van LS - Multistrike - fortify - melee phys - crit chance.
Weet dat melee phys niet op de projectiles werkt, maar de standaard trash zal er toch wel in 1 attack aan gaan. Het is vooral de single target dps die telt.
Heeft er iemand diablo 3 gespeeld?
Ik ben op zoek naar de leukste build die ik daar gespeeld heb en dat is de whirlwind barbarian.
Is er zoiets in PoE dat je op die manier kunt spelen?
Ik ben op zoek naar de leukste build die ik daar gespeeld heb en dat is de whirlwind barbarian.
Cyclone Marauder met RTlauranvh schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:47:
Heeft er iemand diablo 3 gespeeld?
Ja en nee. Er kan nog steeds maar 1 tegelijk afgaan, en het gebeurt in de volgorde van je gear.kevinl schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:39:
[...]
Als ik de fora goed gelezen heb is de cooldown per spell en niet op de gem. Als dat waar is dan is COC nog niet dood maar beter!
Dus stel attack-coc-spell1-spell2.
Crit 1 - spell 1 gaat af, en cooldown start
Crit 2 - spell 2 gaat af, en cooldown start
Crit 3 - spell 1 gaat af, mits cooldown over is
Dus uiteindelijk kom je alsnog tegen de limieten aan van crits/second vs de cooldown. Bedoel, je kunt dan effectief elke 0,25 sec een crit hebben ipv elke 0,5 seconde om de maximale uptime te halen. Alleen tegelijk kost die 2e spell je wel een support.
Een support die zowel je 1e spell meer damage had laten doen, als beide attacks (+crit scaling), als alle non-crit attacks. Dus daar gaat wel degelijk een en ander verschuiven kwa optimum op dps vlak.
Ok, maar Mjolner hebben ze allemaal legacy gegeven!Xanaroth schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:21:
[...]
Ja en nee. Er kan nog steeds maar 1 tegelijk afgaan, en het gebeurt in de volgorde van je gear.
Dus stel attack-coc-spell1-spell2.
Crit 1 - spell 1 gaat af, en cooldown start
Crit 2 - spell 2 gaat af, en cooldown start
Crit 3 - spell 1 gaat af, mits cooldown over is
Dus uiteindelijk kom je alsnog tegen de limieten aan van crits/second vs de cooldown. Bedoel, je kunt dan effectief elke 0,25 sec een crit hebben ipv elke 0,5 seconde om de maximale uptime te halen. Alleen tegelijk kost die 2e spell je wel een support.
Een support die zowel je 1e spell meer damage had laten doen, als beide attacks (+crit scaling), als alle non-crit attacks. Dus daar gaat wel degelijk een en ander verschuiven kwa optimum op dps vlak.
Waarom zou je die legacy willen laten?!kevinl schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:26:
[...]
Ok, maar Mjolner hebben ze allemaal legacy gegeven!
30% chance to cast spells vs 100% chance to cast spells. De trigger gem limiet (max 1 spell die afgaat per keer) geldt ook voor de legacy mjolnirs.
Kevin is 9/10 vaag op forum, maar hij bedoelt denk ik juist dat ze allemaal gebuffed zijn naar de 100% chance to cast.Xanaroth schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:32:
[...]
Waarom zou je die legacy willen laten?!
30% chance to cast spells vs 100% chance to cast spells. De trigger gem limiet (max 1 spell die afgaat per keer) geldt ook voor de legacy mjolnirs.
De grote lijder kent mij.SMD007 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:33:
[...]
Kevin is 9/10 vaag op forum, maar hij bedoelt denk ik juist dat ze allemaal gebuffed zijn naar de 100% chance to cast.
Als je de grote lijder lief vraagt.mathiasv91 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:59:
Is er nog een plekje in tweakers of wraeclast voor een nieuwe speler?
Het zal iets sneller gaan als je je in-game naam erbij voegt. En je moet in nieuwe league HC spelen. Want de grote lijder gaat dat ook doen.
[ Voor 14% gewijzigd door kevinl op 01-09-2016 16:43 ]
IGN zal ik vanavond bezorgen als ik thuis ben. ben een diablo veteran maar begin het een beetje beu te worden, time for a change.kevinl schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:42:
[...]
Het zal iets sneller gaan als je je in-game naam erbij voegt. En je moet in nieuwe league HC spelen. Want de grote lijder gaat dat ook doen.
Je opmerking over hardcore.... Bestaat er nog iets anders dan naast hardcore? normal is maar pussymode
Er is een pussymode. heet softcore. Maar zou jammer zijn dat je als veteraan niet ff op HC speelt.mathiasv91 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:44:
[...]
IGN zal ik vanavond bezorgen als ik thuis ben. ben een diablo veteran maar begin het een beetje beu te worden, time for a change.
Je opmerking over hardcore.... Bestaat er nog iets anders dan naast hardcore? normal is maar pussymode
moest ik niet duidelijk zijn in men post, softcore interesseert me nietkevinl schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:48:
[...]
Er is een pussymode. heet softcore. Maar zou jammer zijn dat je als veteraan niet ff op HC speelt.
Ter verduidelijking jullie mogenMOETEN mij nu voortaan aanspreken met El Presidente!

[ Voor 59% gewijzigd door SMD007 op 01-09-2016 20:02 ]
Het hoeft dus nietSMD007 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:30:
Ter verduidelijking jullie mogen mij nu voortaan aanspreken met El Presidente!
[afbeelding]
Kijk daar zit een promotie voor 1 van mijn peasants aan te komen
minder dan 24 uur wachten!!! damn wat ik zin in deze expansion!
ben ondertussen wel online hoe bereik ik je?SMD007 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:29:
minder dan 24 uur wachten!!! damn wat ik zin in deze expansion!
Zie mijn sig.mathiasv91 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:11:
[...]
ben ondertussen wel online hoe bereik ik je?
Barb nog tot level 6 gekregen, start er vandaag met de expansie een nieuwe custom HC seizoen?
Jep. Vanavond gaan de Essence League's samen met de Atlas of Worlds update live.mathiasv91 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:04:
[...]
Barb nog tot level 6 gekregen, start er vandaag met de expansie een nieuwe custom HC seizoen?
dan gaan we maar weer een nieuwe barb makenNeles7 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:10:
[...]
Jep. Vanavond gaan de Essence League's samen met de Atlas of Worlds update live.
Geen kennis van Cyclone builds maar kwam dit tegen wellicht is het iets voor je.mathiasv91 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:11:
[...]
dan gaan we maar weer een nieuwe barb maken. iemand een leuke whirlwind build die viable is?
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1302337
De game is wel overweldigend qua info, weet soms totaal ni welke drops goed zijn en welke niet. Tot nu toe pak ik enkel stuff op dat ik kan gebruiken of als het een rode, blauwe en groene link heeft op 1 item. Al die stats enzo waar ze in global chat over praten is maar chinees voor mij. Ach ja, tijd zal wel leren 
thanks, bookmarked.Neles7 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:13:
[...]
Geen kennis van Cyclone builds maar kwam dit tegen wellicht is het iets voor je.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1302337
Veel spelenmathiasv91 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:15:
De game is wel overweldigend qua info, weet soms totaal ni welke drops goed zijn en welke niet. Tot nu toe pak ik enkel stuff op dat ik kan gebruiken of als het een rode, blauwe en groene link heeft op 1 item. Al die stats enzo waar ze in global chat over praten is maar chinees voor mij. Ach ja, tijd zal wel leren
[...]
thanks, bookmarked.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1246208
Maar zeker in het begin gewoon lekker spelen en genieten van het noob zijn
wtf, dit is gek handig!Neles7 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:17:
[...]
Veel spelenJe leert gaandeweg. Een lootfilter gebruiken is ook een goede tip.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1246208
Maar zeker in het begin gewoon lekker spelen en genieten van het noob zijn
Bookmark'd.
Heb je al een guild invite geregeld?
Vergeet niet http://pathofexile.gamepedia.com/Path_of_Exile_Wikimathiasv91 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:15:
Sinds ik het spel speel staat deze altijd open, omdat het best ingewikkeld is voor een beginner en je als gevorderde het beste wilt hebben.
Hier staat zo'n beetje alle mogelijke info.
Een lootfilter maakt het spelen zeer aangenaam, ik gebruik NeverSink lootfilter en deze werkt perfect (tweak hem wel wat).
Verder gewoon spelen en dan leer je het vanzelf.
Een goede tip, zeker vanaf het begin is het recipe voor een +1 to gem wapen:
"Weapon with +1 to level of Lightning/Fire/Cold Gems in this item".
Het recept staat op de wiki pagina onder Vendor Recipes, net als vele andere recepten als je bijv melee gaat.
Dit maakt het lvlen een stuk makkelijker, vooral als je items niet zo goed zijn.
Daarnaast zijn er veel uniques die je vanaf lvl 1 kunt dragen, de zogenaamde lvl-uniques.
Deze vind je vanzelf of koop je voor een prikkie op https://poe.trade
Helaas geen ghost busting meer in 2.4 (en terecht eigenlijk).
Bladefall mine heb ik gedaan in 2.3 en was erg saai en veel te op.
Dus 2.4 wordt voor mij 2000+ INT Whispering Ice Guardian.
Ik moet helaas wachten tot dinsdag
Vanaf dan een turbo rush naar merciless.
Mochten er mensen zijn die SC spelen en een support nodig hebben, laat het weten.
Ik speel geen 100% support (speel ook veel solo), maar draai wel de aura's en wat Guardian bied + een goede dps skill (ice storm voorlopig).
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
YouTube: Tortheldrin's Beginner's Guide to Path of Exile
beginners guide in film vorm
engels dat wel maar hij is best goed
beginners guide in film vorm
Iseci
Gaat lekker vanavond.. 10 minuten gespeeld na que, en nu ligt alles eruit in heel europa. Afwachten maar of we zo door kunnen, of door de d/c rip en terug naar hillock gaan.
Is de launch altijd zo erg?Xanaroth schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:32:
Gaat lekker vanavond.. 10 minuten gespeeld na que, en nu ligt alles eruit in heel europa. Afwachten maar of we zo door kunnen, of door de d/c rip en terug naar hillock gaan.
vaak wel ja....zoveel mensen die in een keer willen inloggen dat is net een DDOSje lol
45000 queue
wel mooi maak char kill eerste boss en uniek drop.....achievement earned
Iseci
Thanks ben hem aant bekijken terwijl ik as 52 000e in de queue statntkiller schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:59:
YouTube: Tortheldrin's Beginner's Guide to Path of Exile
beginners guide in film vormengels dat wel maar hij is best goed

Word from GGG:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1718103Our launch has uncovered a big problem where our game instances are taking up ten times as much memory as they did previously on our servers. This is significantly affecting our realm capacity and we have had to impose a queue to prevent users being disconnected while playing. We are working on a solution. We do not have a timeframe yet but will try to get the realm stable and high-capacity as soon as possible. We're very sorry about this! Hopefully you're enjoying the league and new Atlas content if you have managed to log in successfully.
yeah, men queue plaats tikt ook niet echt omlaag dus er is idd meer mis.
5953 ik blijf zitten waar ik zit als ik iedereen hoor over in de que zitten op positie 30k+ xd
Ben nog aan het downloaden 
Na lang niksen toch weer even kijken in de nieuwe league. All m'n characters hebben een skilltree reset gehad, maar dat boeit nog even niet, eerst even een slot vrijmaken en de HC in
Gister al even kennis mogen maken met nieuwe items, nieuwe vijanden, nieuwe verrassingen...allemaal in act 1 en 2, dus nog niks gezien van de grote nieuwe areas.
Zo maar eens een build bedenken/opzoeken.
Na lang niksen toch weer even kijken in de nieuwe league. All m'n characters hebben een skilltree reset gehad, maar dat boeit nog even niet, eerst even een slot vrijmaken en de HC in
Gister al even kennis mogen maken met nieuwe items, nieuwe vijanden, nieuwe verrassingen...allemaal in act 1 en 2, dus nog niks gezien van de grote nieuwe areas.
Zo maar eens een build bedenken/opzoeken.
1975 idemSMD007 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:51:
5953 ik blijf zitten waar ik zit als ik iedereen hoor over in de que zitten op positie 30k+ xd
Binnen!
De download
62850ste....yikes.
Zat op 10k, maar via Frankfurt instance.. toen besloten om naar A'dam te switchen.. boem! 41k
net op 1 seconde van 50K naar 4KOccy74 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:56:
Zat op 10k, maar via Frankfurt instance.. toen besloten om naar A'dam te switchen.. boem! 41k
2443 keer opnieuw inloggen als je langer dan 5 min geen beweging ziet.
zit in essence league charname is duragonov, gooi je invite als je on geraakt?SMD007 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:04:
2443 keer opnieuw inloggen als je langer dan 5 min geen beweging ziet.
en er weer uitgegooid, wachtrij loopt nu wel heel langzaam af. Ga mijn bed maar eens opzoeken, hier heb ik weinig zin in.
Tja ik wacht meestal tot de volgende dag. Kan mij niet echt een league start herinneren zonder problemen. Overigens lossen ze problemen wel erg snel op.
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
Ik ben nog voor een build aan het shoppen.
Iets melee of ranged physical denk ik, wil zelf graag de damage doen
Veel is redelijk gear dependent
Misschien eerst maar wat aanklooien
Iets melee of ranged physical denk ik, wil zelf graag de damage doen
Veel is redelijk gear dependent

Misschien eerst maar wat aanklooien
Iedere keer als ik PoE start via Steam, moet PoE worden bijgewerkt. Komen er vandaag zoveel updates uit, of is er iets anders aan de hand?
Nou, dood op level 9, en dood op level 19....moest maar eens stoppen met side-quests 
Helaas dit keer een leuk item mee de dood in, maar ja, low level, dus zo leuk ook weer niet.
Nou, daar gaan ik weer!
Helaas dit keer een leuk item mee de dood in, maar ja, low level, dus zo leuk ook weer niet.
Nou, daar gaan ik weer!
nog steeds levend, maar anders dan dat ik weet dat ik totems ga gebruiken, totaal nog geen idee in welke opzet. heb een goedkope shockwave build gezien, maar wil liever iets geks doen met spell totem, nu nog bedenken wat.
Mss een righteous fire totem build? Is erg grappig als je eenmaal de ascendancy passives hebt dat je totems immuun zijn voor fire damageDazzling Dwild schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:32:
nog steeds levend, maar anders dan dat ik weet dat ik totems ga gebruiken, totaal nog geen idee in welke opzet. heb een goedkope shockwave build gezien, maar wil liever iets geks doen met spell totem, nu nog bedenken wat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.
<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.
<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]