Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Het geheim van 6-linken:

1: Don't kill any of Kuduku's disciples
2: Have Mathil stream in the background
3: Be insanely lucky

That's about it, easy peasy :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 14:57
Arachnan schreef op zondag 31 januari 2016 @ 17:10:
Thanks, echter lijkt Blade Fall teveel op mijn vorige build en Blade Vortex lijkt me niet zo leuk om te spelen.
Ik ga denk eens Reave proberen. Misschien dat CI daarmee niet helemaal gaat lukken, maar dan maar een life variant proberen, zoals https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1301888
Het leuke is toen jij over melee met CI begon dat ik ben gaan puzzelen met mijn huidige build. Met een paar kleine aanpassingen is mijn build prima viable ook voor melee.

https://www.pathofexile.c...C6rrrY-wY74jv6_DV8uH31_k3

Alle spell crit nodes eruit. Alle dagger nodes gepakt en volgens mij moet ik zo nog meer ES over houden ook. Binnenkort ga ik dit testen met een lvl 93 witch. :)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Occy74 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:38:
Het geheim van 6-linken:

[video]

1: Don't kill any of Kuduku's disciples
2: Have Mathil stream in the background
3: Be insanely lucky

That's about it, easy peasy :D
Uhm.... lol? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Hehe, ja dat gevoel had ik ook.. te zien aan mijn muiscursor vlak na de 6-link :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:36
Mao Kun boss doet AUW!!
http://plays.tv/video/56b12770c08773cd60

RIP lvl90 blegh

Iso ook weer RIP daarna... wat een zieke damage doet die spectral throw zeg.

[ Voor 32% gewijzigd door JohnnyV76 op 02-02-2016 23:05 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Aan je flask setup te zien had je die map nog niet eerder gedaan, zonde van je rip..

Geen topaz flask in die map is zelfmoord.

[ Voor 21% gewijzigd door Occy74 op 03-02-2016 00:38 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Heb die map in vorige leagues wel gedaan en geen moeite gehad maar wist nu idd niet helemaal wat ik kon verwachten. Zo te zien gaat die boss vanzelf weg als ie zn spectral throw gedaan heeft. Goeie les weer!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
RIP Johnny
Volgens mij zat je ook niet echt goed op te letten want geen pots gebruikt na de eerste hit van zijn spectral throw.
Had je misschien wel kunnen redden als je je insta pots had gebruikt.

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Als ik t filmpje bekijk denk ik ook... jeetje waarom deed ik niks... maar op dat moment ging t veel sneller en was er inderdaad niet op berekend dat ik damage zou kunnen krijgen. Ik dacht .. simpel bosje... even nuken en zat meer op zijn hp te letten. Voor mn gevoel heb ik wel op mn insta pot geramd maar wss net toen het niet meer kon. Had denk ik niet veel uitgemaakt want die spectral throws kwamen nog terug ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JohnnyV76 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:21:
Heb die map in vorige leagues wel gedaan en geen moeite gehad maar wist nu idd niet helemaal wat ik kon verwachten. Zo te zien gaat die boss vanzelf weg als ie zn spectral throw gedaan heeft. Goeie les weer!
Hij gaat niet weg na 1 spectral throw hij heeft gewoon een korte timer dat hij in beeld is daarna verdwijnt hij. in principe kan hij wel 10x ST naar je gooien.

Het gerucht gaat ook dat hoe meer dmg je hem doet tijdens al deze korte encounters hoe meer loot hij in de laatste ronde dropt. Dit is echter wel gewoon een gerucht en kan niet zeggen dat ik het ervaren heb.

Nog een paar tips als je range bent is het echt een enorme must om buiten zijn ST range te staan dat betekend dat je hem net buiten je beeld moet hebben staan. als je dat niet lukt omdat je hem dan miss niet meer kan raken blijf dan rond lopen om geen ST tegen je te krijgen. Voor melee is dit eigenlijk het zelfde blijf om hem een draaien om niet te veel hits te krijgen van die ST.
Tenzij je zoveel dmg doet dat die ST je niets meer doet, maar dan is het nog opletten! Het kan namelijk zijn dat hij een ST attack doet en dan verdwijnt die ST komt nog wel terug, maar gezien hij weg is kan je niet meer leechen.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Op dit moment speel ik POE ff niet. De huidige league is een grind. Op standaard gebeurd weinig boeiends.
Maar de aankomende update kan wel heel interessant worden. Die ga ik in ieder geval spelen.

Zelf weet ik nog niet of de subclasses een goed idee zijn. Het verhelpt in ieder geval de klacht dat vrijwel elke build met elk character gedaan kan worden. De meeste builds maken toch een halve cirkel door de tree heen.
Maar het beëindigt wel voor een deel de vrijheid die je op dit punt had.

De multi-totem templar vind ik tot nu toe het interessantst. De ultracrit-shadow als tweede optie, voornamelijk vanwege de raise in basis crit chance. De overige subclasses zijn een beetje een oninteressante mix van dingen die je al kon, maar zoals zo vaak zal ik het wel weer mis hebben en heeft een aantal forumleden het na twee dagen aangetoond dat sommige onwaarschijnlijke combinaties de meest interessante builds opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
YouTube: Full inventory of the Gambler card turned in Volle inventory gambler kaartjes maar eens even ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Verrassend hoe vaak je die ventor's card krijgt..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Occy74 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:21:
Verrassend hoe vaak je die ventor's card krijgt..
ja die is best common wat dat betreft kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Met 1 hand spelen en een peuk in de andere en ook nog eens niet opletten is niet zo slim :D
26h over :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:54
Occy74 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 15:54:
Met 1 hand spelen en een peuk in de andere en ook nog eens niet opletten is niet zo slim :D
26h over :)

[video]
Dat moet je dan ook niet doen he.. :P Gelukkig had je nog maar relatief weing XP dus kan je het jezelf veroorloven. Elke death is er wel 1 teveel.
Gisteren meer geluk gehad dan anders. Ik ben nu zo gewend aan mijn lvl 2 empower, dat wanneer ik naast mijn lvl2 een lvl 3 krijg, deze meteen corrupt. Gisteren eentje die lvl 3 bleef na corrupting, deze zit nu dus standaard in mijn setup. Ging van 20.6k naar 23k caustic arrow cloud damage. :D

Daarna helaas geen mapje meer gedaan, maar dit verschil moet wel degelijk merkbaar zijn. Als ik level up ben (nog 13%, hopelijk vanavond), dan kan ik ook weer een increased chaos damage / projectile damage node pakken, wat me nog meer dps geeft.
Daarnaast zijn mijn 2e void manipulation en rapid decay ook bijna 20/20, deze hoop ik naar 21/20 of 20/23 te krijgen, waarna mijn dps nóg hoger wordt.

To be continued.. :P

Edit:
Gisteren een 6link chest gevonden, helaas in de maelstrom of chaos map. iLvl 70 en een base die niemand gebruikt. Eens kijken of dat ding überhaupt te verkopen is (naast de 7 jewelers die de vendor geeft, dan.. :P).
Daarnaast wel 97 geworden, vanavond weer een beetje aanklooien met build/atziri andere meuk die leuk is.

Volgens mij heb ik ook al wel weer genoeg belts liggen om een nieuwe ronde leather belts te chancen tot headhunter.

[ Voor 15% gewijzigd door enira op 10-02-2016 10:07 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Nou weet ik dat het niet super druk bezocht is hier, maar toch even leuk om er uit te gooien:
ik ga (als alles verder goed gaat) Dinsdag GGG kantoor bezoeken :D Zit momenteel al in Nieuw-Zeeland voor een stage, en heb tijd over. Dus mailtje gestuurd en antwoord daarop gekregen dat ik wel langs kon komen! Tof! Mag hopelijk genoeg foto's maken, dan komen die nog wel hier te staan.

En natuurlijk hoop je dan dat je wat goodies kan krijgen of een dev kan spreken! We zullen zien :)
Dus, hebben we nog dringende vragen die we wellicht als Nederlandse "community" daar willen stellen? Kan mn best doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Fiole schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 01:14:
Nou weet ik dat het niet super druk bezocht is hier, maar toch even leuk om er uit te gooien:
ik ga (als alles verder goed gaat) Dinsdag GGG kantoor bezoeken :D Zit momenteel al in Nieuw-Zeeland voor een stage, en heb tijd over. Dus mailtje gestuurd en antwoord daarop gekregen dat ik wel langs kon komen! Tof! Mag hopelijk genoeg foto's maken, dan komen die nog wel hier te staan.

En natuurlijk hoop je dan dat je wat goodies kan krijgen of een dev kan spreken! We zullen zien :)
Dus, hebben we nog dringende vragen die we wellicht als Nederlandse "community" daar willen stellen? Kan mn best doen
Wow nice man! Vergeet niet te vragen wanneer ze mij gaan erkennen als guild guild master of te wel de master van alle guild ik bedoel ik doe het zo goed in deze guild dus kan ze ook wel allemaal gaan beheren }) }) }) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enira schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:57:
[...]

Dat moet je dan ook niet doen he.. :P Gelukkig had je nog maar relatief weing XP dus kan je het jezelf veroorloven. Elke death is er wel 1 teveel.
Gisteren meer geluk gehad dan anders. Ik ben nu zo gewend aan mijn lvl 2 empower, dat wanneer ik naast mijn lvl2 een lvl 3 krijg, deze meteen corrupt. Gisteren eentje die lvl 3 bleef na corrupting, deze zit nu dus standaard in mijn setup. Ging van 20.6k naar 23k caustic arrow cloud damage. :D

Daarna helaas geen mapje meer gedaan, maar dit verschil moet wel degelijk merkbaar zijn. Als ik level up ben (nog 13%, hopelijk vanavond), dan kan ik ook weer een increased chaos damage / projectile damage node pakken, wat me nog meer dps geeft.
Daarnaast zijn mijn 2e void manipulation en rapid decay ook bijna 20/20, deze hoop ik naar 21/20 of 20/23 te krijgen, waarna mijn dps nóg hoger wordt.

To be continued.. :P

Edit:
Gisteren een 6link chest gevonden, helaas in de maelstrom of chaos map. iLvl 70 en een base die niemand gebruikt. Eens kijken of dat ding überhaupt te verkopen is (naast de 7 jewelers die de vendor geeft, dan.. :P).
Daarnaast wel 97 geworden, vanavond weer een beetje aanklooien met build/atziri andere meuk die leuk is.

Volgens mij heb ik ook al wel weer genoeg belts liggen om een nieuwe ronde leather belts te chancen tot headhunter.
Een 6L is een divine toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Heb je absoluut een punt ja. Stom van me.

Echter heb ik hem toen weten te verkopen voor iets meer dan een exalted, Ooit moet ik ook gaan sparen voor een shav en wat ES gear, wil een CoC build maken waar ik alle gems al voor geleveld heb.
Ik ga dit character tot de 100 brengen met Caustic arrow, maar met Ascendancy ga ik met het levelen iets nieuws proberen, en dan een bestaande witch van lvl 92 omspeccen naar een CoC build,
Speel nu de laatste tijd samen met 3-4 anderen die ook zo snel mogelijk willen levelen, en moet zeggen dat ik mijn map pool behoorlijk kan sustainen op tier 11-12.

Wat is wijsheid? Eerder deze week 2 tier 15 mapjes gevonden welke dus 1ex waard zijn. Deze zelf runnen, of inruilen tegen een bulk t12-13? Ik kan/wil de bosses toch niet doen van deze maps. :P
Of is het verschil in XP dermate groot dat het veel efficienter is om deze 2 te runnen ipv 5-6 mapjes van iets lagere tiers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enira schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:08:
[...]

Heb je absoluut een punt ja. Stom van me.

Echter heb ik hem toen weten te verkopen voor iets meer dan een exalted, Ooit moet ik ook gaan sparen voor een shav en wat ES gear, wil een CoC build maken waar ik alle gems al voor geleveld heb.
Ik ga dit character tot de 100 brengen met Caustic arrow, maar met Ascendancy ga ik met het levelen iets nieuws proberen, en dan een bestaande witch van lvl 92 omspeccen naar een CoC build,
Speel nu de laatste tijd samen met 3-4 anderen die ook zo snel mogelijk willen levelen, en moet zeggen dat ik mijn map pool behoorlijk kan sustainen op tier 11-12.

Wat is wijsheid? Eerder deze week 2 tier 15 mapjes gevonden welke dus 1ex waard zijn. Deze zelf runnen, of inruilen tegen een bulk t12-13? Ik kan/wil de bosses toch niet doen van deze maps. :P
Of is het verschil in XP dermate groot dat het veel efficienter is om deze 2 te runnen ipv 5-6 mapjes van iets lagere tiers?
Als je goed kunt chainen maakt de maptier eigenlijk vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Fiole schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 01:14:

Dit nog even extra onder de aandacht brengen :) Het is toch wel super gaaf om GGG kantoor te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Gisteren 10% xp verloren aan de beruchte flameblast exile. Was in een t14 mapje bezig met een groepje en ging echt hartstikke goed. Totdat ik een kamer inrende en er zo'n flameblast onder me groter werd. Terugrennen helpt niet als je tegen een muur aanloopt. :P Ik stond echt op het randje van de blast, jammer! ;(

Nu weer op 66% in level 97, voor het weekend wil ik eigenlijk wel level-up zijn.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Is echt zuur. Maar je bent ranger. En als je al in een party zit. Vraag ik me af of jij als eerste die kamer bent geweest. Meestal is het toch een achterhoede gevecht toch?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:25:
Is echt zuur. Maar je bent ranger. En als je al in een party zit. Vraag ik me af of jij als eerste die kamer bent geweest. Meestal is het toch een achterhoede gevecht toch?
enira is wel ranged ja, maar slaat liever de monsters met zn boog op hun kop dan dat hij een pijl in hun kop schiet.

Is ook wel een beetje het nadeel van deze fast paced game als je iets wilt doen moet je toch al gauw vooraan staan. Ik ben de laatste tijd bezig met Grim Dawn en in die game wanneer je ranged bent sta je ook gelijk een stuk gemakkelijker achteraan. bij PoE push je jezelf toch al gauw naar de frontlinie omdat je toch ook graag een kill wilt maken en niet voor jan lul achter de rest van je party members wilt aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
kevinl schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:25:
Wat SMD zegt dus. Het is automatisme voor mij om verder door te lopen, old habits never change. ;) Eerst altijd een groundslammer geweest(welke geen deuk in een pakje boter sloeg trouwens), maar daar moest je wel.

Ik heb de laatste weken een vast groepje gevonden waar ik mee kan mappen, maar in een Gorge bijvoorbeeld, dan gebruik ik continu mijn phase run en blink arrow om ze bij te houden, ik hoef gewoon he-le-maal niets te doen, behalve erachteraan te lopen. En dan moet ik ook snel looten, want anders houd ik het gewoon niet bij.

Weet je, dan ben je blij als je al een keer wat kan doen, en een pijltje kan afschieten.. :P Gisteren de loss van XP weer bijgegrind, zit weer op 75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl3nd3d|IA
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-07-2016
Weten jullie al welke build je gaat spelen tijdens Ascendancy?

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
bl3nd3d schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:52:
Weten jullie al welke build je gaat spelen tijdens Ascendancy?
- 3 nodes achter Conduit, totaal 12% chance voor Endurance/Frenzy/Power charge on kill.
- Elemental overload net boven mind-over-matter, voor 8 seconde na crit 40% more elemental damage op alles. Alleen crit multiplier heeft geen effect meer (geen crit stats/nodes meer nodig, enkel een phys-to-lightning gem voor 100% conversie).

Dus nee, nog geen idee nu. Zijn kleine wijzigingen maar dusdanig sterk en build enabling/changing dat ik echt de nieuwe tree volledig moet zien.
Daarnaast is de scion nog steeds onbekend...

• bl3nd3d|IA
Elemental overload is alleen goed voor non-crit builds. Misschien goed icm ungil's harmony? De nodes achter Conduit zijn interessant, al liggen ze een beetje uit de route voor niet Scion builds. Even afwachten wat de Scion subclass wordt dus. Ik denk dat Assassin toch niet zo sterk is als iedereen denkt, nu na de aankondiging van de nieuwe Increased Critical Strikes gem. Ik vind Raider wel interessant, met 9 Frenzy charges icm Darkray's Vector. Goede mix tussen offense en defense. Capped dodge en bizarre movement en attack speed.

• JohnnyV76
Ik weet t ook nog niet.. elke ascendancy tree die ik zie denk ik... wow OP!!
Wordt nog even flink nadenken.
Labyrinth is ook leuk maar daarentegen denk ik haast dat een hc league niet echt geschikt is voor een Labyrinth waarin je vallen e.d. moet ontdekken en leren kennen. Denk alleen dat Cestoda me niet meer serieus neemt als ik non-hc league zou spelen :P

• Xanaroth
bl3nd3d schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 13:22:
Elemental overload is alleen goed voor non-crit builds. Misschien goed icm ungil's harmony? De nodes achter Conduit zijn interessant, al liggen ze een beetje uit de route voor niet Scion builds. Even afwachten wat de Scion subclass wordt dus. Ik denk dat Assassin toch niet zo sterk is als iedereen denkt, nu na de aankondiging van de nieuwe Increased Critical Strikes gem. Ik vind Raider wel interessant, met 9 Frenzy charges icm Darkray's Vector. Goede mix tussen offense en defense. Capped dodge en bizarre movement en attack speed.
Klopt, alleen voor non-crit leuk. Echter is de balans nu extreem anders post-ascendency wat op builds een enorme invloed heeft.

was: crit multi x (maal) crit multi stat. Dus zeg je had 100% crit multi, was het base 150% x2 = 300% damage on crit. non-crit had geen optie. Oftewel, crit was altijd beter dan non-crit, zonder discussie, en de scaling ging ook nog vrij hard.

wordt: crit multi + (plus) crit multi stat. Dat maakt 150% + 100% = 250% damage on crit. Non-crit echter kan van 100% naar semi-permanente 140% damage gaan. Dus crit zal minstens effectief een '40% more' aan damage boost moeten geven voordat het interessant is.

Om even in hetzelfde voorbeeld te blijven van 100% crit multi, moet je een crit kans hebben van 27,5% om gelijk te staan aan die 140% damage boost (mits je damage 100% elemental is natuurlijk, en voldoende attack speed voor 100% uptime...). Er is dus, afhankelijk van je build, behoorlijk wat crit chance EN crit multi investering nodig om deze keystone te verslaan.

De benodigde investering in stats (crit%/multi) en nodes (crit%/multi ) welke je met deze keystone elders kunt stoppen (+str/as%, % phys/elemental damage..) maakt dat het een serieuze afweging wordt om niet all-out crit te gaan. Want zelfs als crit je effectief een 50% more damage oplevert, zal de besparing in stats/passives zeer zeker de non-crit variant toch een hogere damage opleveren.

Helemaal als je een AS/elemental damage opzet hebt ipv pure phys, zoals rebuke of the vaal of een windripper of een 100% conversion build, zal dit een serieuze boost geven. Het is immers generiek, dus schaalt op alles zoals we gewend zijn.
Op zich niet bijzonder, maar samen met een WED gem en de nieuwe support gem Elemental Focus (nog eens extra support gem voor +30% MORE ele damage welke volgens mij een beetje langs iedereen gegaan is) wel eens heel interessant kan zijn.

60% MORE WED op max, 40% MORE keystone, 40(?)% MORE Ele Focus en je zit ineens op een factor x3,1 in totaal ondanks dat je 'maar' 2 gems gebruikt. Dat is toch een interessant uitgangspunt aan het worden.

edit: oh ja, de +30% light/fire/cold nodes krijgen zo te zien ook een 8% penetration erbij. 2 daarvan zitten er net links/rechts van duelist. Duelist bespaart me ook gem slots (gratis melee splash of fortify naar keuze) dus die staat nu aardig hoog op het lijstje.

Voor nu hopen op een geweldige of vreselijke scion ascendency. Middelmatig lijkt me vreselijk, omdat je dan vanwege de makkelijke jewels samen met de nieuwe conduit groep waarschijnlijk gaat twijfelen.

extra edit: even aan het rekenen geslagen vanuit een bow-karakter, nooit bij stilgestaan hoe belachelijk sterk heralds zijn, en elemental wapens in het algemeen. Mijn referentie bow (beste dps voor 1 ex) doet gemiddeld 40 dmg/hit, en herald of ice 48/hit.
Verder zit er voor een top-end ele bow geen enkele modifier op, dus naar ratio levert elke statpunt voor damage meer op dan op een phys bow. +150% op een ele bow is effectief x2,5 damage. +150% op een +150% phys bow is 'maar' x1,4 damage.

[ Voor 46% gewijzigd door Xanaroth op 25-02-2016 21:21 ]

• Xanaroth
Nieuwe post waard: info van scion is online op YouTube: THE ASCENDANT - Scion's Ascendancy Class Revealed! - Path of Exile Ascendancy Expansion

Scion mag inderdaad de subclasses van de 18 die tot nu toe gereleased zijn. Als bonus ook nog eens erg veel attribute points wat het halen van een minimum (skillgems iemand) ook aanzienlijk makkelijker zal maken. En leek ook +1 passive point te zien als een van de nodes.

En voor puur nerdgasm hype: je kunt ook, als je scion volledig op 1 class richt met je ascendency punten van die starting point gebruik maken.
Serieus, hoeveel meer opties zijn er wel niet als je dus effectief 2 starting points hebt (leap gem says hi) en mogelijkheid tot 1-2 extra passives.

Dus dag duelist, en halloooo scion. De andere 6 interesseren me nu echt niets meer. Denk dat Slayer (enemy on full life always gets stunned) en Deadeye bovenaan het lijstje staat nu voor me. Always enemies on full life in combinatie met de more damage/extra projectile/pierce chance klinkt erg leuk.

edit: yep, eerste passive lijkt +40 attribute points, 2e en 4e zijn extra passive point, 3e is een ascendency class (met 6 punten kun je er dus 2) en de 5e geeft toegang tot een specifieke starting point.

[ Voor 67% gewijzigd door Xanaroth op 25-02-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Ik heb mezelf echt nog niet verdiept in het hele Ascendancy gebeuren. Ik ga waarschijnlijk vanuit de shadow werken met het levelen, ik heb werkelijk nog geen enkele shadow als class omdat het vroeger beduidend 1 van de mindere was.
De rest kan ik gewoon omspeccen en wat gear aantrekken welke ik nog heb liggen, daar zit het probleem niet.

Gisteren ook lvl 98 geworden.
http://www.twitch.tv/phyloni1/v/50860892 :P

Mijn voornemen is om de komende 2 levels echt voorzichtig te spelen, nog voorzichtiger dan ik al deed. Waarschijnlijk is een death nu nog langer farmen dan op 97, daar heb ik echt geen zin meer in als ik 140% xp moet halen ipv 100% ;)

[ Voor 3% gewijzigd door enira op 26-02-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl3nd3d|IA
Gefeliciteerd, knappe prestatie! Meestal stop ik rond de level 90. Misschien wel een leuk doel voor Ascendancy om 95+ te halen. Ik zit te denken aan een SRS witch met de Necromancer subclass. 'Your offering skills also apply to you' klinkt gewoon erg sterk. Een level 20 bone offering geeft je 594 life on block (plus natuurlijk 35% block/spell block). Dat is gewoon een gratis Aegis Aurora, zonder enige gear of skill point investments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet hier iemand of srs de -damage multiplier krijgt als je hierophant met 4 totems gaat?

Ik hoorde iemand zeggen dat srs niet beinvloed word maar kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl3nd3d|IA
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:42:
Weet hier iemand of srs de -damage multiplier krijgt als je hierophant met 4 totems gaat?

Ik hoorde iemand zeggen dat srs niet beinvloed word maar kan het nergens vinden.
Less of decreased totem damage heeft helaas ook invloed op je SRS damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
bl3nd3d schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 22:18:
[...]

Less of decreased totem damage heeft helaas ook invloed op je SRS damage.
Andere kant, wat is '10% less' bij 2 totems of zelfs '20% less' bij 3 totems, als je ondertussen ook een x2/x3 more effect krijgt. Beetje hetzelfde gevoel als met PPAD, Multistrike en Ice Crash. Het nadeel lijkt groot, maar afgezet tegen het geheel levert het toch meer op dan elk alternatief.

Eens goed aan het rekenen geweest voor Ascendancy, maar uiteindelijk wordt het toch een duelist/champion (fortitude + first to strike, last to fall) als basis. 40% increased damage, 15% increased attack speed, 8% movement speed en permanent -24% damage taken.
Zo hard gewerkt aan scion, helemaal gehyped, maar ik blijf tegen dezelfde lamp lopen: hoe blijf je in leven in HC. Nu kan ik enfeeble/fortify/7xEC runnen voor een totaal van 61% physical damage reduction tegen een boss (inclusief de curse resist, tegen mobs is het 67%).

Op elke build, ongeacht wat. 61% phys reduction. Zonder enige vorm van gear, letterlijk naakt. Zoveel mogelijk pure armor erbij, granite flask, >75+% moet dan toch wel te doen zijn. Hoef ik geen lightning coil meer te zoeken. Ook al geld dezelfde enfeeble/fortify damage reduction ook op elemental damage natuurlijk.

Heeft verder aardig wat koppijn gekost om gear uit te zoeken, mixen/matchen, trees uit te werken maar uiteindelijk denk ik een redelijke excel op kunnen zetten om ele vs phys te vergelijken.

Elemental doet ongeveer 1,2x de damage die physical doet, wat heel erg aantrekkelijk is. Kom je een worst-case 75% resist tegen dan doet een physical opzet ongeveer 1,1x de damage van een elemental build.
Dat laatste had ik totaal niet verwacht, zo een klein verschil. Met zaken als Hatred, HoA en de meeste 50/50 skills (burning arrow, blast rain, lightning arrow.. kiest u maar) blijft er kennelijk erg weinig over van de voorsprong van hardcore physical builds op dat vlak.
Heb dan quality nog niet meegenomen hierin (werd wat te complex met effect van global quality van heralds enzo) alleen daar zit voornamelijk ele dmg/attack speed in wat sterker in het voordeel van elemental builds werkt.

Dus geen physical build voor mij maar puur elemental opzet (crit-bow met 3x fire/cold/lightning mods, gear met WED en/of 1-2 flat elemental mods, etc)
Ga voor nu in de richting van deze crit-ele achtige opzet als eerste build. Met dan Anger, HoI en HoT.
Afhankelijk van wat de elemental nodes doen (mogelijk 8% penetration op lava lash, fangs of frost) gaan de huidige 6 punten voor 64% WED misschien nog wel over. En let wel, de staff/melee crit nodes is bewust. Met lioneye's fall gaan die een hoop bow-crit geven, evenals EC on crit.

edit: nog even paar nodes heen en weer gewijzigd aan optimalisaties. +2% elemental damage evenals de 12% resist plus 10% chance to freeze/shock/ignite, de complete combat stamina cluster (5% life, 1,8% regen, 30% armor) en effectief alleen 15% reduced mana cost verloren uit de hoek van Unrelenting.
Gezien ik 100% reserve en dus toch BM gebruik is dat het me zeer zeker waard.

[ Voor 11% gewijzigd door Xanaroth op 27-02-2016 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 08:02
Nog even een vraagje over talisman. Speel HC en en heb 6 van de 7 challenges gehaald. Wil dus nog graag voor het slot even de 7e halen. Ben nu L40 en mijn plan was eigenlijk om Rigwald de 7e challenge te laten worden.

Gaat dat lukken? En hoe kill ik hem zo laag mogelijk, behalve natuurlijk door lage Talismans te gebruiken en in een lage map te summonnen? Nog meer tips?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanaroth schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:55:
[...]

Andere kant, wat is '10% less' bij 2 totems of zelfs '20% less' bij 3 totems, als je ondertussen ook een x2/x3 more effect krijgt. Beetje hetzelfde gevoel als met PPAD, Multistrike en Ice Crash. Het nadeel lijkt groot, maar afgezet tegen het geheel levert het toch meer op dan elk alternatief.
Als je voor 4 totems gaat is 1 totem al 10% less en bij 4 totems dus 40% less en ja ik kan ook berekenen dat het meer oplevert maar ik probeer alleen een goede sterke start combo te vinden waar je weinig dure gear bij nodig hebt.
bregweb schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 14:01:
Nog even een vraagje over talisman. Speel HC en en heb 6 van de 7 challenges gehaald. Wil dus nog graag voor het slot even de 7e halen. Ben nu L40 en mijn plan was eigenlijk om Rigwald de 7e challenge te laten worden.

Gaat dat lukken? En hoe kill ik hem zo laag mogelijk, behalve natuurlijk door lage Talismans te gebruiken en in een lage map te summonnen? Nog meer tips?
De map waar je hem in summoned maakt niet uit het gaat om het gemiddelde van de talismans en volgens mij maar niet zeker is minimale summen ilvl 60/65

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 16:44:
[...]

Als je voor 4 totems gaat is 1 totem al 10% less en bij 4 totems dus 40% less en ja ik kan ook berekenen dat het meer oplevert maar ik probeer alleen een goede sterke start combo te vinden waar je weinig dure gear bij nodig hebt.
Dan lijkt het mij om simpelweg zoveel mogelijk totems te willen. Templar en +1 totem keystone en ga richting 3-4 shockwave totems welke jou met knockback veilig houden.

Heb je minimale gear nodig, enkel EC/armor/life/resist voor als de knockback muur het begeeft en 1-2 aura's om de totems verder te buffen. Beetje boss/rare/unique kun je dan zelfs vastpinnen :p.

Tegen endgame pak je dan een empire's grasp van poe.trade, en gaan ze als taunt totems werken welke je mooi kunt laten overlappen.

[ Voor 15% gewijzigd door Xanaroth op 27-02-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen al flink gehyped voor Ascendancy? :)

Leuk om te zien dat dit ook nog wel door Tweakers wordt gespeeld. Ik ben het afgelopen jaar er even tussenuit geweest wat PoE betreft maar de laatste maand weer even aan het exploren geweest en nu wachten op de nieuwe update.

Ik heb de build ook al klaar: Wordt een Duelist met uiteindelijk Fortify en Inspirational.
Dan met Dual Strike, Multi Strike, Melee Splash, Increased Phys en Faster Attacks (5L) in combinatie met Claws (puur phys build), Iron Reflexes, hoge block en rond 180% life moet dit gaan lukken.
Zal 3 aura's runnen: Hatred, Herald of Fire en Arctic Armour.

Heb een soortgelijke build ooit gedaan in Nemisis League (I think) en beviel toen erg goed:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/423538

Enige wat er aan die build ontbrak was in sommige situatie wat peniebel werden omdat je wel constant in de face van de mobs bent (vandaar mijn RIP at lvl 78 haha). Echter met Fortify hoop ik dat dit beter wordt. Ook kan ik door de nieuwe mechanics nu wel Arctic Armour gebruiken, was voorheen impossible met mijn build. Daar tegenover staat natuurlijk het feit dat ik niet 5 aura's kan gebruiken. Spannend, spannend, spannend! :D

Direct HC league, die scrubcore league laat ik mooi links liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 11:40
Ik ga simpel op HC weer eens een keer beginnen met een dual RF totem als marauder/chieftain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Net als je denkt dat je klaar bent, krijgen niet enkel de fire/cold/lightning WED specifieke nodes er 8% pen bij - de Forces of Nature node geven ze meer %dmg EN ook nog eens 6% generieke penetration erbij.

Denk niet dat ik die 6% penetration wil negeren, dus dat wordt weer sleutelen vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Voor de nieuwe versie van POE wil ik een troll build maken. Ik heb daarvoor een legacy Mjolner gekocht. Met de nieuwe Assassin subclass kun je met power charges de base crit chance verhogen. 0.5% per power charge. 8 Charges moet lukken. 3 standaard, 3 van de tree, 1 van de questreward en 1 op gear. Dan zit je op 4% meer crit chance. Dan heeft een Mjolner 9% crit chance en kun je een cast on crit build maken. De Mjolner heb ik al BBG gekleurd voor spark, lightning ball en GMP. Op de chest zal ik Molten strike, GMP, Multistrike, CoC, Fireball en Iceball (hoe heet die ook alweer?) doen.
Dat moet een mooi festijn geven.
Met wat generieke crit. chance en crit. multiplier van de tree moet deze build ook nog eens best wat DPS geven.

Helaas kan GGG de boel nog verstieren, aangezien ze aan het kijken zijn om voor de zoveelste keer CoC te nerfen. Allemaal om de fakener builds te nerfen. Waarom pakken ze dan niet een keer de echte oorzaak aan? CoC is in de meeste gevallen nu al geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat ik ice trap ga spelen. Ziet eruit als een extreem sterke cold dmg build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Kaw schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:48:
Voor de nieuwe versie van POE wil ik een troll build maken. Ik heb daarvoor een legacy Mjolner gekocht. Met de nieuwe Assassin subclass kun je met power charges de base crit chance verhogen. 0.5% per power charge. 8 Charges moet lukken. 3 standaard, 3 van de tree, 1 van de questreward en 1 op gear. Dan zit je op 4% meer crit chance. Dan heeft een Mjolner 9% crit chance en kun je een cast on crit build maken. De Mjolner heb ik al BBG gekleurd voor spark, lightning ball en GMP. Op de chest zal ik Molten strike, GMP, Multistrike, CoC, Fireball en Iceball (hoe heet die ook alweer?) doen.
Dat moet een mooi festijn geven.
Met wat generieke crit. chance en crit. multiplier van de tree moet deze build ook nog eens best wat DPS geven.

Helaas kan GGG de boel nog verstieren, aangezien ze aan het kijken zijn om voor de zoveelste keer CoC te nerfen. Allemaal om de fakener builds te nerfen. Waarom pakken ze dan niet een keer de echte oorzaak aan? CoC is in de meeste gevallen nu al geen optie meer.
Waarom niet op je 6L iets van static strike of lightning strike? Dan kun je ook vrij efficient de nieuwe arcing blows (52% lightning damage/8%pen) nodes meepikken samen met wrath aura.
Penetrate negeert immers over-capped resists waar je met bijvoorbeeld curses last van hebt.

Die 8% pen werkt daardoor als een 'more' multiplier voor zowel je attacks als lightning spells, wat enorm efficient is als je er toch langs gaat - en dat zal wel als je alle power charges wilt van de tree. Op een 75% resist target is dat 32% MORE damage, voor maar 3 puntjes.
De 50% lightning damage with weapons is dan gewoon bonus.

edit: nieuwe tree voor mij ele bow pakt in elk geval alle penetration nodes mee aan de onderkant. 14% fire, 14% cold, 6% lightning.
Worst case is dat 6-12% more damage (op een 0-resist target), maar op 75% resist kan dat wel 56% more damage opleveren voor fire/cold (39 dmg recieved ipv 25). Dat tikt serieus aan wanneer dat het hardst nodig is, en kan geen nodes bedenken die kijkend naar de 9 passive points evenveel opleveren.
Pathing voor levellen iets van duelist start -> king of the hill-fangs of frost -> smashing strikes -> scion life dinges-> vanaf level 75 ofzo de rechterkant van de tree afronden. Aura's Anger/HoT/HoI (HoI/HoT/curse on hit/enfeeble samen in 1 link), bandits oak/passive/oak.
De laatste twijfel ik nog om op cruel misschien de 8% attack speed te pakken en er een 4% life node voor op te offeren, want ~210% life van tree met fortify/enfeeble/7x EC lijkt me best redelijk als uitgangspunt.

[ Voor 55% gewijzigd door Xanaroth op 29-02-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Waa ik weet ook nog niet wat ik moet gaan doen... wordt Scion nu echt de OP class?
Vind het niet erg een keer de FOTM build te doen... wat is de verwachting voor de sterkste builds?
Dacht zelf een keer CA te doen of toch weer een keer met totems of siege ballistas.

Als ik dan weer naar de ascendancy classes kijk en bijv. naar de Gladiator class van duelist met "100% block chance applies to spells" dan kan ik bedenken dat een max block build ook enorm sterk kan worden.

edit: zat net even die RF totem build te lezen... best geinig..

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnyV76 op 02-03-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
JohnnyV76 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 07:39:
Waa ik weet ook nog niet wat ik moet gaan doen... wordt Scion nu echt de OP class?
Vind het niet erg een keer de FOTM build te doen... wat is de verwachting voor de sterkste builds?
Dacht zelf een keer CA te doen of toch weer een keer met totems of siege ballistas.

Als ik dan weer naar de ascendancy classes kijk en bijv. naar de Gladiator class van duelist met "100% block chance applies to spells" dan kan ik bedenken dat een max block build ook enorm sterk kan worden.

edit: zat net even die RF totem build te lezen... best geinig..
Als je meerdere dingen tegelijk wilt (bijvoorbeeld tank + dps) dan wordt scion mogelijk interessant. Bijvoorbeeld champion/berserker (10% more damage, 5% increased damage taken, maar via fortify/taunt on meleehit grofweg 24% reduced damage taken om zo de berserker te compenseren).
Niet zoveel dps als berserker, niet zoveel tank als champion, maar wel netto damage boost terwijl je toch beter in leven kunt blijven.

Dan krijg je alleen de vraag, is die 10% more damage en +10% attack speed tegenover 45% armor/evasion van Champion genoeg motivatie om russisch roulette te spelen. Als de on-hit RNGsus op het verkeerde moment langskomt en fortify weg valt (of niet op tijd aan gaat), sta je weer in softcore.

Verwacht dus uiteindelijk niet dat Scion OP wordt, daarvoor zijn de nodes teveel afgezwakt. De echte HC spelers zullen de juggernaut/champion niet kunnen weerstaan, en de SC types kan niks schelen als ze dood gaan dus die gaan eerder massaal voor vberserker/deadeye voor de maximale 'more' bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Het is even wachten of het werkt, maar waarschijnlijk ga ik voor de eerste keer Marauder spelen. Die Tukohama keystone is gewoon te mooi. Die totem deals 8% fire damage of own life when hit is te mooi. Het is even afwachten of het werkt met Decoy totem en of je het kan augmenten met fire en elemental damage, maar ik zou niet weten waarom niet. Decoy totem heeft een shitload life en met de juiste passives wordt het de saaiste build ooit maar wel veilig en redelijk effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Xanaroth, je invite is geaccepteerd.. Welcome to the club :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Yay patchnotes up... linkje

Mijn favo change:
When you use an Orb of Fusing or a Jeweller's Orb on an item, the item's quality is no longer consumed. The way that quality affects the result has also been changed. Each 1% quality improves the result by 1%. This makes the Fusing process 20% easier on 20% quality items, for example.

Verder aardig wat nerfs in een aantal populaire skills maar volgens mij niks game breakings. Nog 1 nachtje slapen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
JohnnyV76 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:48:
Yay patchnotes up... linkje

Mijn favo change:
When you use an Orb of Fusing or a Jeweller's Orb on an item, the item's quality is no longer consumed. The way that quality affects the result has also been changed. Each 1% quality improves the result by 1%. This makes the Fusing process 20% easier on 20% quality items, for example.

Verder aardig wat nerfs in een aantal populaire skills maar volgens mij niks game breakings. Nog 1 nachtje slapen!
Die change is natuurlijk hartstikke mooi, maar 20% meer kans op heel weinig, is nog steeds.. heel weinig. :P Neem aan dat het niet absolute getallen zijn.
Gisteren niet zo hele goede avond in PoE. Eergisteren al geripped, en gisteren ook 2x. Dat betekent dat ik nu weer op 0% zit in 98. 1x door Voll's charge in Wasteland. Ik liep in een stuk waar 0,0 mobs zaten. Voordat ik besefte dat het de bossroom was, was er al een charge en was ik dood. De andere death was 1 of andere exile in een Excavation map, deze stond vrolijk tussen een groep en werd zo goed als ge-oneshot.
Had het gelijk maar afgesloten, want dat werd niks meer. :P

Die nieuwe stashtab change is natuurlijk ook super. Werkt vlekkeloos en scheelt een hoop geklooi met Procurement / Acquisition. De hele discussie dat het pay2win zou zijn is he-le-maal niet relevant (officiële forums staan er vol mee). De 3rd party apps zijn nog steeds te gebruiken, niemand forceert je om premium tabs te nemen. Als GGG deze oplossing niet had ontwikkeld blijft het voor sommige mensen gewoon lastiger om te traden.
Vanavond maar geen tot weinig PoE doen, misschien een beetje inlezen in builds voor Ascendancy.

Edit:
The /remaining command now shows up to 50 monsters remaining in end-game maps. We expect to add this to the map information screen soon.
- Goede change! Scheelt ook weer typen. Bijvoorbeeld in een Academy is het echt rot zoeken als er nog 21 zijn.
The Fracturing end-game Map Mod can no longer be generated on maps. Existing maps with this mod will still retain their functionality.
- Waarom ze dit zouden doen snap ik niet. Al is fracture met beyond wel een 'beetje' een chaos..

[ Voor 12% gewijzigd door enira op 03-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Afbeeldingslocatie: http://1.media.dorkly.cvcdn.com/50/27/0d41808f60af8871fa122b3b0f37ab1b.gif
Ik weet het gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl3nd3d|IA
Elke dag weer een andere build in gedachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb de afgelopen dagen PoE beetje links laten liggen was de game gewoon echt even zat. Zoals enira nu ook ondervonden heeft is lvlen past lvl 98 gewoon niet leuk meer. De league was voor mij ook al langer niet meer leuk. De komende league trekt mij ook totaal niet. Blijft dus over om vanavond het doolhof maar te proberen. Hopelijk werkt mijn huidige baldefall / bladevortex build nog prima want ben niet echt van plan een nieuwe build te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Daarom speel ik ook alleen (hc) leagues. Zolang ik blijf leven is het leuk en speel ik dagelijks... als ik vroeg in de league rip dan begin ik opnieuw. Rip ik aan t einde van de league dan wacht ik op de volgende. Nu al een paar weken niet gespeeld en heb echt heel erg zin om weer aan de slag te gaan vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Inderdaad, als je het saai vindt worden moet je eens HC gaan spelen. Dan gaat het zoveel meer om je defensieve mogelijkheden en tactieken dan alleen DPS - je krijgt immers geen 2e kans.
Dan kijk je naar je 220-240% life en vraag je je af of dat niet naar 260% moet of misschien belly of the beast/kaom erbij. Ondanks dat je al EC, fortify, chaos golem, enfeeble etc gebruikt en je EHP skyhigh gaat.
Heel andere opzet dan SC waar je mensen rustig met een 150-175% life ziet op basis van beetje evasion/armor met all-out dps en frenzy/power charges.

Het geeft ook gewoon een kick als je het net (niet) overleeft. Dan ga je weer sleutelen/verbeteren om het in het vervolg te voorkomen, want in leven blijven is prio nr 1, in plaats van rustig doorgaan met je geplande build en strategie. Niks resurrect en doorgaan met de boss op 90/75/25% life om het af te ronden. Nee, dood is dood, gear is weg, en je mag weer als lvl1 naar Hillock rennen.

En niet om te bashen, maar zeg nou zelf - als je lvl97/98 niet doorkomt ondanks dat je vrij dood kunt gaan, zitten er waarschijnlijk gewoon grote gaten in je build die nodig gedicht moeten worden. Dus misschien geven een paar rondjes HC je wel nieuwe inzichten om efficiënt gaten in je build te dichten.

Bijvoorbeeld mijn geplande build (bow nota bene!) kijkt naar een effectieve 85% elemental en iets van 65% physical damage reduction en dan neem ik flasks (zoals de nieuwe 20% phys reduction of the +max resist) niet mee. Met daarnaast nog backup van o.a. knockback on crit, 20% extra movement speed, evasion, leech.. Dan rip je echt niet (snel) meer.

[ Voor 52% gewijzigd door Xanaroth op 04-03-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Xanaroth schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:36:
Inderdaad, als je het saai vindt worden moet je eens HC gaan spelen. Dan gaat het zoveel meer om je defensieve mogelijkheden en tactieken dan alleen DPS - je krijgt immers geen 2e kans.
Dan kijk je naar je 220-240% life en vraag je je af of dat niet naar 260% moet of misschien belly of the beast/kaom erbij. Ondanks dat je al EC, fortify, chaos golem, enfeeble etc gebruikt en je EHP skyhigh gaat.
Heel andere opzet dan SC waar je mensen rustig met een 150-175% life ziet op basis van beetje evasion/armor met all-out dps en frenzy/power charges.
HC heeft voor mij niet veel meer waarde. Ik heb die discussie al wel vaker gevoerd, maar het hc of geen hc is puur persoonlijke smaak je houd er van of je houd er niet van. Ik vind het niet zo heel veel toevoegen.

Vergeet ook vooral niet dat ik eigenlijk sinds open beta day 1 al zeer actief deze game speel met af en toe eens klein weekje een break. Ik speel nu denk ik al 3 weken niet en dat is gelijk de langste break die ik ooit in mijn PoE career heb gehad. ;)
Hoe leuk je een game ook vind je raakt er altijd een keer op uit gekeken. Tijdens mijn vorige breaks startte ik ook nog wel eens de game op om een trade te doen of 1 mapje runnen kijken of ik de smaak weer te pakken kon krijgen. Dat heb ik deze keer niet gedaan en had ik eerlijk gezegd ook niet echt de behoefte aan.
Grim Dawn is ook echt een leuke vervanger :9 maar zo gezegd vanavond de game toch even weer proberen. Begin toch enigszins nieuwsgierig te worden naar het doolhof.
En niet om te bashen, maar zeg nou zelf - als je lvl97/98 niet doorkomt ondanks dat je vrij dood kunt gaan, zitten er waarschijnlijk gewoon grote gaten in je build die nodig gedicht moeten worden. Dus misschien geven een paar rondjes HC je wel nieuwe inzichten om efficiënt gaten in je build te dichten.
Om hier nog op in te gaan mijn build zuigt niet en heeft ook geen problemen, maar wanneer je 20 mapjes achter elkaar runt om te lvlen en je hebt dan eindelijk 10% xp en je gaat in map 21 dood puur vanwege de saaie herhaling waardoor je niet meer op let daar gaat HC mij ook echt niet vanaf helpen. verveling slaat ook in HC gewoon toe hoe vaak zie je wel geen streamer dood gaan in een mapje dat hij daarvoor 99x zonder problemen gedaan heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door SMD007 op 04-03-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Xanaroth schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 16:36:

Bijvoorbeeld mijn geplande build (bow nota bene!) kijkt ...... Dan rip je echt niet (snel) meer.
Het heeft niks met zijn build te maken. Het heeft met zijn speelstijl te maken. Je kan doodgaan met elke build.

Hij vindt de 21e map saai. Ik vind het niet erg om voor mijn part de 99e map te draaien. Kan ik nog meer hoarden. Zeg SMD als je lange tijd niet meer met POE speelt, mag ik je gear dan ff lenen? Kom ik misschien nog voorbij level 90. ;)

Trouwens wie heeft er hinder van de nieuwe crit changes? Of is het allemaal storm in een glas water?

En zie ik het nu goed dat voor een perfect legacy Facebreaker nu 150 exalt word gevraagd?!? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door kevinl op 04-03-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
kevinl schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 17:22:
[...]

Trouwens wie heeft er hinder van de nieuwe crit changes? Of is het allemaal storm in een glas water?

En zie ik het nu goed dat voor een perfect legacy Facebreaker nu 150 exalt word gevraagd?!? 8)7
Crit verandering is dat de multi anders berekend wordt. Dus alles waar crit multi op zit, is nu grofweg 50% zwakker totdat je een divine gebruikt.

Divine gebruiken op je mirror gear is wat lastig want het is mirrored, dus voor die mensen is het kut. Maar voor de rest is het kwestie van divine of nieuwe drop en je bent weer klaar. Zou dan ook wel prijs sprong verwachten op divines, want degene die mirror service aanbieden zullen die willen gaan rerollen.
En natuurlijk legacy uniques, zoals de FB die je noemt, krijgen effectief een nerf op de crit multi. Weegt niet op natuurlijk tegen de more multiplier op die dingen, dus een divine orb zullen die mensen niet willen gebruiken.

Kijk je echter naar DPS van crit builds, welke toch makkelijk 100k+ single target gaan, tja.. Ik zeg storm in een glas water. Maakt de duurste items (legacy/mirrored) iets zwakker, alleen op build niveau betwijlef ik op je verschil niet in de gameplay. Je 1-shot voor de patch, en 1-shot na de patch.. boeiend.

[ Voor 35% gewijzigd door Xanaroth op 04-03-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
There are 5950 people ahead of you in the queue... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door microoo op 04-03-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
16488.... damn lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
7258... tik tak tik tak.
Oh, en natuurlijk straks gelijk disconnect op het strand, en weer overnieuw mogen.

Zit alleen nog sterk tussen HC en SC te twijfelen. Geloof dat de meeste hier SC spelen, andere kant is een beetje uitdaging ook wel leuk. In elk geval nog paar minuten om te beslissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
Xanaroth schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:50:
7258... tik tak tik tak.
Oh, en natuurlijk straks gelijk disconnect op het strand, en weer overnieuw mogen.

Zit alleen nog sterk tussen HC en SC te twijfelen. Geloof dat de meeste hier SC spelen, andere kant is een beetje uitdaging ook wel leuk. In elk geval nog paar minuten om te beslissen!
Ik ga voor hardcore! Mijn ign is zo EerlijkVuur (wss als die werkt ander pas ik hem hier wel aan) dus dan kan je me adden mocht je ook HC gaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Heb afgelopen weekend op mn std char het doolhof geprobeerd, maar vond het nog niet heel PoE aanvoelen. Je moet erg rustig spelen met al die traps, want ze doen gewoon 100% dmg op je. Rustig en PoE gaan imo niet echt samen de game heeft een hoog tempo en om dan rustig aan te moeten doen voelt zeer geforceerd aan. Zag er ook tegen op om met al mn active std char 26x de trail +3x doolhof te moeten doen. Gelukkig komt daar een aanpassing voor las ik waarmee je nog maar 1x het doolhof hoeft te doen per char zolang dat char maar in merciless zit. Wanneer die aanpassing wordt doorgevoerd ga ik denk ik het doolhof nog wel weer een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
SMD007 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:56:
Heb afgelopen weekend op mn std char het doolhof geprobeerd, maar vond het nog niet heel PoE aanvoelen. Je moet erg rustig spelen met al die traps, want ze doen gewoon 100% dmg op je. Rustig en PoE gaan imo niet echt samen de game heeft een hoog tempo en om dan rustig aan te moeten doen voelt zeer geforceerd aan. Zag er ook tegen op om met al mn active std char 26x de trail +3x doolhof te moeten doen. Gelukkig komt daar een aanpassing voor las ik waarmee je nog maar 1x het doolhof hoeft te doen per char zolang dat char maar in merciless zit. Wanneer die aanpassing wordt doorgevoerd ga ik denk ik het doolhof nog wel weer een kans geven.
Ja en jij hebt nogal wat std chars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Heerlijk weekendje gehad. 1x rip op lvl36 ofzo - triskeraki dinges pakte me met een volley van alle locaties. was lelijk. Verder nu in de 2e ronde al lvl52 en stoomt lekker door.

Lab is erg leuk om te doen, alleen de elemental statues challenge is niet goed getuned (zorg dat ze alle 3 nooit >100% Hp komen) dus constant je DPS yoyo-en tussen 3 plekken en izaro maakt het heel erg dps-heavy . Kreeg normal uiteindelijk gedaan op lvl50 met 2k dps, en gewoon stilstaan en facetanken die hap. De andere soorten gevechten die er zijn lijken wel redelijk uitgewerkt, en zijn prima te doen.

De parandus boxen zijn wel het meest geniaal, heerlijk hoe die dingen 2-3-4x dubbelop gebuffed kunnen worden tot een ripfest. Zo'n box heeft veel monsters, vaak ook 1 of meerdere rares en uniques. Zo'n rare aura buffed alles, ook de uniques. Zet de map layout zelf er nog een rare/unique bij, wordt het een slachting.
Ergste was Solaris temple tot nu toe. 2e kamer heeft standaard 2x unique monster staan, die zijn best goed te doen. Gooi daar een perandus box bij met rare (= aura buff) + unique, en een ghost die over wat mobs heenvliegt (ja, resurrect door perandus box houden ze de ghost buff) en de unique knuffelt. Dat gevecht was uiteindelijk langer dan alle 3 de izaro delen bij elkaar. En dan is er nog wat ze doen met je framerate, als er zoveel meuk op je af gespammed wordt 8)7 .
In elk geval dus goed je ogen ophouden voor die boxen - niet alleen de loot (en xp, ondertussen aardig overlevelled met 3-4 levels), maar ook de potentiele dps die er vanaf komt is iets om serieus rekening mee te houden.

Snap nu al die lvl80+ gamers die rippen, want verkeerde mapmods/rares met een perandus groep geeft vrijwel geen kans om te reageren als de spell-spam voor lag zorgt. Zie bijvoorbeeld de rip van Nugi. Jullie zijn gewaarschuwd :P

[ Voor 10% gewijzigd door Xanaroth op 07-03-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Ja en jij hebt nogal wat std chars.
Ja nu speel ik ze niet allemaal meer, maar als je toch met 3 - 6 char's dat doolhof wilt halen is 26x trial +3x doolhof wel behoorlijk veel van het goede. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Afgelopen weekend tot level 63 gekomen op de nieuwe league, standard. Moet zeggen dat dit wel 1 van de leukere toevoegingen is. Cadiro mag dan vaak nutteloze troep verkopen, maar ben er ook al flink rijker door geworden.
Zaterdag 10c voor 236 coins, gisteren 10 alchemy voor 76 coins, en vanochtend 10 chaos voor 89 coins.
Dat zijn de betere deals. Heb nu bijna 1k coins, mede doordat ik ook lang niet elke perandus chest geopend krijg.
Gister typisch voorbeeld hiervan; In de sewer waar je zo'n idol moet vinden. 2 chests in de room met nog een gewone exile erbij. Uiteindelijk iets van 20x doodgegaan, maar ik had ze wel uiteindelijk. Had er voor kunnen kiezen om de instance te resetten, maarja. :P

Ik faalde gisteravond ook 2x op Izaro cruel, dat gevecht is echt veel te overtuned. Loop je eerst 20-30 minuten in zo'n doolhof rond (whirling blades ftw trouwens!), om vervolgens in stage 3 van die fight snel afgemaakt te worden.

YouTube: Cruel Izaro fail #1
YouTube: Cruel Izaro fail #2

Als ranged is het ook echt zoveel makkelijker heb ik het idee. Speel nu viperstrike, maar denk dat ik uiteindelijk toch iets anders ga speccen. Misschien nu al wat regrets inslaan nu ze nog goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
enira schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:57:
Afgelopen weekend tot level 63 gekomen op de nieuwe league, standard. Moet zeggen dat dit wel 1 van de leukere toevoegingen is. Cadiro mag dan vaak nutteloze troep verkopen, maar ben er ook al flink rijker door geworden.
Zaterdag 10c voor 236 coins, gisteren 10 alchemy voor 76 coins, en vanochtend 10 chaos voor 89 coins.
Dat zijn de betere deals. Heb nu bijna 1k coins, mede doordat ik ook lang niet elke perandus chest geopend krijg.
Gister typisch voorbeeld hiervan; In de sewer waar je zo'n idol moet vinden. 2 chests in de room met nog een gewone exile erbij. Uiteindelijk iets van 20x doodgegaan, maar ik had ze wel uiteindelijk. Had er voor kunnen kiezen om de instance te resetten, maarja. :P

Ik faalde gisteravond ook 2x op Izaro cruel, dat gevecht is echt veel te overtuned. Loop je eerst 20-30 minuten in zo'n doolhof rond (whirling blades ftw trouwens!), om vervolgens in stage 3 van die fight snel afgemaakt te worden.

YouTube: Cruel Izaro fail #1
YouTube: Cruel Izaro fail #2

Als ranged is het ook echt zoveel makkelijker heb ik het idee. Speel nu viperstrike, maar denk dat ik uiteindelijk toch iets anders ga speccen. Misschien nu al wat regrets inslaan nu ze nog goedkoop zijn.
Lijkt erop dat je niet beide stages 3/3 haalt, waardoor hij buffs meeneemt. Dan wordt het inderdaad stuk lastiger.

Verder is izaro veel makkelijker als melee dan als ranged. Als melee gebruikt hij bepaalde skills (zoals charge) niet en de meuk die die ghost gooit gebeurt ook niet in melee range. Enige wat je hoeft te doen is wb door hem heen als ie zn melee strike oplaad (rondje draait) en zorgen dat je niet in de groene cirkel staat wanneer deze af gaat (teleport in traps).

Dus verkijk je niet teveel op izaro, hij is echt heel erg melee-vriendelijk.

Probleem is eerder je build, die ziet er echt belabberd uit sorry dat ik het zeg. Physical melee maar geen Hatred enkel HoA (waarom wel +15% maar niet de +30%), dat kost je al aanzienlijk in DPS. Tegelijk geen curse als enfeeble zo te zien, ook geen endurance charges. Maar dan wel een caster-aura (clarity?) terwijl je in cruel toch echt je mana-on-hit ofwel BM gem in orde moet hebben.
Zou veel logischer zijn om blasphemy-enfeeble te hebben met Hatred, en later met wat %reserve nodes er nog HoA bij te zetten en je skills verder aan BM te koppelen met regelmatig enduring cry te spammen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 07-03-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond lab (normal, nog geen tijd gehad voor cruel etc) prima te doen. Eerst een uurtje alles doorgelopen etc. Had van te voren geen video's o.i.d. bekeken dus het was wel even wennen en uitzoeken. Af en toe loop je ergens naartoe en blijk je weer helemaal terug te moeten. Kan gebeuren.

Ook interessant hoe de boss mechanics werken. Al met al goed te doen, 0x dood gegaan (maar goed ook want ik speel temp hc).

Wel een 2e char gemaakt. Eerst was ik ice trapper gegaan maar dat valt toch zwaar tegen moet ik zeggen. Jammer - hopelijk gaan ze nog wat aan de skills doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, wou de party leaven, maar leavde somehow per ongeluk de guild, er was geen officer online. Mag ik een reinvite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:15:
Oeps, wou de party leaven, maar leavde somehow per ongeluk de guild, er was geen officer online. Mag ik een reinvite?
LOL :p laat je ingame name ff achter log ik wel speciaal even vandaag in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:34:
Wel een 2e char gemaakt. Eerst was ik ice trapper gegaan maar dat valt toch zwaar tegen moet ik zeggen. Jammer - hopelijk gaan ze nog wat aan de skills doen.
Welk level ben je geworden met je trapper?
Ik ben atm lvl 53 en ik steamroll alles. Zo goed als alle mobs (bosses daar gelaten) gaan neer in maximaal 2x Ice Trap (met Cluster Traps)

Misschien verkeerde links/gear/build?

De skill voelt voor mij zelfs wat OP :)
Ik kan niet wachten tot ik nog 2 ascendancy punten heb voor Chain Reaction. Die is echt ziek voor trappers.
  • 20% trap damage
  • 40% cooldown recovery
  • 10% increased AoE
  • Als 1 trap afgaat, dan gaan ze allemaal af
Don't mind if I do..

Alleen mijn defenses voelen nog niet echt geweldig aan.
Heb momenteel iets van 35% evasion en 30% dodge en 2k hp met capped resists.
Als ik kijk naar Pohx dan moet 6k hp wel te doen zijn rond lvl 85, dus dat zou prima moeten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Arachnan op 08-03-2016 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zo sinds gister ook "ascendant"!
Was 16:30 thuis... vrouw ging met de oudste naar voetbal training dus ik ging nog voor het eten even PoE spelen. Was iets van 17:00 online... leveltje up... ach nu wordt het tijd om dat labyrinth in te gaan... al is t alleen maar even om te kijken.

Mobs waren op lvl51 een makkie dus het was puur opletten op de traps. Ah silver key hier... ook mn eerste puzzle opgelost... Izaro ging ook makkie... silver key daar.. vrouw belt... ja je moet nog aardappels schillen he want we eten bloemkool en ik moet vanavond ook weg dus moet echt zodra ik thuis ben om 18:20 eten hoor! Sjips... het is al 17:30... maar ben al ruim over de helft... ook zonde om nu te stoppen..
Portallen mag niet begreep ik dus ik maar in de boss room van Izaro (2e encounter) blijven staan en naar beneden gerend.... water op t vuur en "on the fly" aardappels schillen en meteen t water in mieteren. Tussendoor even snel naar boven rennen om te zorgen dat ik niet uitgelogd wordt... en weer terug naar beneden... andere pan op t vuur voor de bloemkool... bloemkool ontdoen van overtollig groen, de pan in en t vuur niet al te hoog zodat t niet overkookt... en weer naar boven rennen... heb 20m om t af te maken... bijna rip omdat ik door 4 traps heen ren maar weet net een plekje te bemachtigen waar ik veilig sta. en door... snel sneller!!! Izaro... yes! down hup kisten open maken, ascendancy class kiezen... gloves enchanten geen tijd voor... log off.... ren naar beneden... mooi aardappels bijna goed... vlees bakken en BAM precies op tijd klaar.....

Zomaar een greep uit het leven van een PoE speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
JohnnyV76 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:48:
Zo sinds gister ook "ascendant"!
Was 16:30 thuis... vrouw ging met de oudste naar voetbal training dus ik ging nog voor het eten even PoE spelen. Was iets van 17:00 online... leveltje up... ach nu wordt het tijd om dat labyrinth in te gaan... al is t alleen maar even om te kijken.
[..]
Eten klaar!

Zomaar een greep uit het leven van een PoE speler :P
Hahaha schitterend herkenbaar!

Ik heb gisteren ook de ingrediënten af gekregen om het labyrinth te doen, maar bij de eerste fight moest ik zo lang kiten dat ik besloot het op een ander moment nog eens te proberen.

spoiler:
Ik begreep dat je die 3 beelden bij de eerste fight moet triggeren vlak voordat je Izaro killed, maar die gaan zo snel weer ontriggered worden... Hoe doe je dat? En wanneer vertrekt Izaro? Dat was voor mij een verrassing. Hij ging er ineens vandoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
(jarig!)
/nailed it
Toch wel nog beetje zout bij je bloemkool gedaan voor wat smaak? :P

Ik had gisteren ook nog leuk moment.
Was op poe.trade wat aan het rondkijken naar een upgrade voor mijn wapen en had er 1 gevonden die geen prijs had staan.
Blijkbaar wilde hij er eerst 8c voor hebben, maar ik heb nog maar iets van 3c gevonden ofzo, dus ik zeg beleefd dat dat iets meer is dan dat ik kan uitgeven. Daarna verlaagd hij zijn prijs naar 5c, maar dat was dus nog steeds teveel, dus ik bedank hem voor het verlagen, maar dat kon ik nog steeds niet betalen.

Daarna vraagt hij of het mijn eerste char is in deze league, dus ik zeg ja.
Krijg ik party invite en geeft hij mij de wand gratis. Ik bood hem zelfs nog 1c aan omdat ik het niet gratis wilde nemen, maar hij stond erop \o/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yyGscN4.png

Toch leuk voor mijn trapper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
(jarig!)
Kaw schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:54:
[...]

Hahaha schitterend herkenbaar!

Ik heb gisteren ook de ingrediënten af gekregen om het labyrinth te doen, maar bij de eerste fight moest ik zo lang kiten dat ik besloot het op een ander moment nog eens te proberen.

spoiler:
Ik begreep dat je die 3 beelden bij de eerste fight moet triggeren vlak voordat je Izaro killed, maar die gaan zo snel weer ontriggered worden... Hoe doe je dat? En wanneer vertrekt Izaro? Dat was voor mij een verrassing. Hij ging er ineens vandoor.
Mocht iemand niet willen weten wat Izaro doet, ik stop mijn reactie wel ff in een spoiler tag:

spoiler:
Voor zover ik het kon zien was het iedere 1/3 van zijn hp. Want je komt hem ook 3x tegen.
En klopt, ik had het zelf ook verkeerd gedaan in de eerste (en ook tweede) fase, waardoor in fase 3 hij dus gebuffed was door 2 totems en 2 golems :P

Gelukkig ging hij erg snel neer bij mij omdat ik tot lvl 50 gewacht had voor normal, maar ik kan wel zien dat het veel pijn doet als je het ongeveer op het level doet van de zone zelf. Soms kreeg ik hits van 800-1000.

[ Voor 5% gewijzigd door Arachnan op 08-03-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hah ik heb eigenlijk geen idee met Izaro... ik zette mn 2 flame totems en searing bond neer en ging rondjes rennen tot ie dood was :P

en Arach... dat is wel een leuk kadootje!
Faith in humanity......restored.

[ Voor 23% gewijzigd door JohnnyV76 op 08-03-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arachnan schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:32:
[...]

Welk level ben je geworden met je trapper?
Ik ben atm lvl 53 en ik steamroll alles. Zo goed als alle mobs (bosses daar gelaten) gaan neer in maximaal 2x Ice Trap (met Cluster Traps)

Misschien verkeerde links/gear/build?

De skill voelt voor mij zelfs wat OP :)
Ik kan niet wachten tot ik nog 2 ascendancy punten heb voor Chain Reaction. Die is echt ziek voor trappers.
  • 20% trap damage
  • 40% cooldown recovery
  • 10% increased AoE
  • Als 1 trap afgaat, dan gaan ze allemaal af
Don't mind if I do..

Alleen mijn defenses voelen nog niet echt geweldig aan.
Heb momenteel iets van 35% evasion en 30% dodge en 2k hp met capped resists.
Als ik kijk naar Pohx dan moet 6k hp wel te doen zijn rond lvl 85, dus dat zou prima moeten zijn.
Evasion is echt waardeloos op hoge levels (90-95). Ik ben t/m level 40 o.i.d. gekomen. Eerder een BF poison trapper gespeeld, dat speelde echt 10x beter.

Het was meer een gevoel I guess, vond het gewoon dit keer niet lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Elemental bow build van me is toch wel serieus OP. Gisteren rond 55-58 paar keer bijna geripped en veel defensieve problemen. Zie ik dat ik het tot cruel A3/A4 heb geschopt met gear dat nog uit a1n komt. Waaronder een blauwe amulet en blauwe life/cold resist belt. Op HC.
Ja, dan krijg je vanzelf problemen met je resists, hp en armor 8)7 . Maar goed, OP build om zo ver te komen zonder dat je doorhebt dat je je gear nooit geupgrade hebt, en nog binnen HC ermee wegkomen ook.
Kijk dan toch ineens heel anders terug naar wat ik heb lopen facetanken de afgelopen tijd aan perandus events. O-)

Dus maar even goed aan het shoppen gegaan. En natuurlijk loop je dan alles voor de zekerheid even door, en zie je o.a. dat je bow nog van lvl40 is en dus bijna 20 lvls achter loopt (en 4l ipv 5/6l), je helmet vrijwel nutteloos (evasion-based, beetje life en de resist die erop zit is zonder dat ook al capped) en meer van dat soort geintjes zoals gear met nog maar 1-2 gems ipv 4.

Al met al nu een chaos of 5 minder in mn stash, en nu genoeg stats dat piety/dom in cruel gewoon te facetanken waren als bow zijnde. Belangrijkste is nu nog de helm, maar eerst voorraad chromes bij elkaar rapen.
Dus ben benieuwd hoe A4C vanavond zal zijn, maar lijkt me dat ik vanavond ook A1M gedaan ga krijgen met dit nieuwe speelgoed. Hopelijk met onderweg genoeg chrome drops om de 5L (wat is de kans dat je telkens 2-3xB krijgt op puur armor chest, terwijl je er maar 1 wilt) en 3x 4l die ik heb ook echt kan gaan gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Xanaroth op 08-03-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Dat is aan de ene kant t vervelende en aan de andere kant t leuke van een nieuwe league.
Geen stuiver om aan je kont te krabben en blij zijn met alles wat er dropt.

Ikzelf ben nu ook in A3C en heb ook nog een aantal erg brakke items.. maja met 3 chaos in de vault heb ik weinig ruimte om te upgraden en hoop altijd op betere drops maar tot nu toe nog weinig bruikbaars gevonden. Moet ook nog steeds naar RF totems switchen maja 2 flame totems en een (3L)searing bond erbij killed ook nog snel genoeg en ik ben een beetje bang dat ik met non-linked items kom te zitten en geen currency meer. Desnoods mn resists maar tijdelijk boosten via de skilltree en dan later respeccen.
Wacht ook nog steeds op een goede deal van Cardio (or whatever his name is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMD007 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:13:
[...]

LOL :p laat je ingame name ff achter log ik wel speciaal even vandaag in ;)
Heel orgineel, 'Hierophant_Templar' :p
Komende paar uur zoiezo wel online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Ondertussen weer 3 man minder in de top 10 op Hardcore, waaronder Etup. Heeft zichzelf 1-shot op een 93% damage added as lightning map (snap trouwens niet waarom je een 93% added as lightning map doet met een ruby flask, topaz werkt dan toch handiger lijkt me).

Valt me trouwens wel op dat de PHC spelers al op lvl98 zitten in de top 2, en PSC pas op lvl95. Terwijl aan de onderkant je op PSC lvl75 moet zijn op bij de top 15.000 te zitten, en op PHC lvl57.

Dus: hype, meeste van ons HC spelers staan op de ladder _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Xanaroth op 09-03-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanaroth schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:21:
Ondertussen weer 3 man minder in de top 10 op Hardcore, waaronder Etup. Heeft zichzelf 1-shot op een 93% damage added as lightning map (snap trouwens niet waarom je een 93% added as lightning map doet met een ruby flask, topaz werkt dan toch handiger lijkt me).

Valt me trouwens wel op dat de PHC spelers al op lvl98 zitten in de top 2, en PSC pas op lvl95. Terwijl aan de onderkant je op PSC lvl75 moet zijn op bij de top 15.000 te zitten, en op PHC lvl57.

Is elke league zo, bijna nooit is een SC speler eerder 100 dan de HC variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

Hij droeg een lightning coil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
kevinl schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:22:
[...]

Hij droeg een lightning coil.
Daar heb je niks aan tegen lightning damage, alleen tegen phys dmg.. dus emt lightning coil moet je sowieso een topaz bij je hebben imo want dan heb je 1 flask tegen 2 soorten dmg types, lightning en phys..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Wil echt heel graag cruel lab gaan halen zodat mn totems immune worden voor fire damage. Ik heb al even RF geprobeerd zonder maar dan gaan de totems ongeveer even hard neer als de mobs :)
Ik merkte dat ik sneller clearede met dual flame totems en een searing bond. Dit werkt tot nu toe ook heel goed ... heb voor t eerst on-level piety a4 en normal + cruel malachai solo gedaan. Toch wil ik graag switchen naar RF dus dan dat verdraaide labyrinth maar gaan proberen. Probleem is om een uurtje te vinden dat ik ongestoord achter elkaar door kan spelen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
(jarig!)
Hij ging pas dood bij de boss en niet eens door de boss zelf.
De gehele map was steamroll voor iemand met zijn gear/ervaring, maar hij zat te slapen en killde een stuk of 10 van die porcupine mobs die spikes schieten wanneer ze dood gaan in 1 klap. Daarnaast had de map mod meer projectiles en natuurlijk wat damage mods, daarom oneshot hij zichzelf en ging z'n CWDT setup niet eens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Arachnan schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Hij ging pas dood bij de boss en niet eens door de boss zelf.
De gehele map was steamroll voor iemand met zijn gear/ervaring, maar hij zat te slapen en killde een stuk of 10 van die porcupine mobs die spikes schieten wanneer ze dood gaan in 1 klap. Daarnaast had de map mod meer projectiles en natuurlijk wat damage mods, daarom oneshot hij zichzelf en ging z'n CWDT setup niet eens af.
Was het normaal dat in die map Porcupines zitten? Dan weet je dat je met die projectiles mod en lightning damage best gevaarlijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 10:05:
[...]

Was het normaal dat in die map Porcupines zitten? Dan weet je dat je met die projectiles mod en lightning damage best gevaarlijk kan zijn.
't was een Tora missie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Af en toe van heb je van die rare ingevingen.

Maar helpt het de map drops wanneer je in je inventory mapjes hebt gestashed?
Als ik naar al die streamers kijk. Dan is hun map drops soms wel om voor te watertanden.

Zo'n gast als Mathil pleurt zijn inventory zo vol dat er vaak maar plek is voor een paar items.

Ik vroeg me af of daar een correlatie in lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
(jarig!)
Neehoor, heeft puur te maken met items die increased quantity/quality geven en de map mods op de maps zelf. Hoe moeilijker de mods, hoe meer/betere items!

Daarnaast runnen hun zo ontzettend veel maps en meestal ook 3x zo snel als dan ik doe, dus dan gaat het rap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Blijkaar is de eerste lvl100 op PHC gekicked uit de lijst door GGG. Havoc staat met zn lvl99 dus weer bovenaan de ladder.

Blijkbaar is het er niet helemaal netjes aan toe gegaan daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
(jarig!)
Xanaroth schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:51:
Blijkaar is de eerste lvl100 op PHC gekicked uit de lijst door GGG. Havoc staat met zn lvl99 dus weer bovenaan de ladder.

Blijkbaar is het er niet helemaal netjes aan toe gegaan daarzo.
Heb je daar wat meer info over? Linkje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arachnan schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Heb je daar wat meer info over? Linkje ofzo?
https://www.reddit.com/r/...s_hc_deleted_from_ladder/

GGG zal volgens mij nooit bekend maken waarom iemand een ban heeft gehad/zoiets zal gebeuren.

Echter is Kobe een bekende hacker + d2jsp user. Niet zo gek dat hij (extra) in de gaten wordt gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Wat kan er gebeurt zijn? Bots draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:15:
Wat kan er gebeurt zijn? Bots draaien?
Accountsharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
En dat is? iemand die het van je overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
(jarig!)
Letterlijk dat, je deelt je account.
Hij had blijkbaar iets van 60-70 uur achter elkaar continue maps gedaan.

Iemand nam het dus van hem over, of dat achter dezelfde pc is of vanaf verschillende locaties weet ik niet.
Pagina: 1 ... 84 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]