Andere kant, wat is '10% less' bij 2 totems of zelfs '20% less' bij 3 totems, als je ondertussen ook een x2/x3 more effect krijgt. Beetje hetzelfde gevoel als met PPAD, Multistrike en Ice Crash. Het nadeel lijkt groot, maar afgezet tegen het geheel levert het toch meer op dan elk alternatief.
Eens goed aan het rekenen geweest voor Ascendancy, maar uiteindelijk wordt het toch een duelist/champion (fortitude + first to strike, last to fall) als basis. 40% increased damage, 15% increased attack speed, 8% movement speed en permanent -24% damage taken.
Zo hard gewerkt aan scion, helemaal gehyped, maar ik blijf tegen dezelfde lamp lopen: hoe blijf je in leven in HC. Nu kan ik enfeeble/fortify/7xEC runnen voor een totaal van 61% physical damage reduction tegen een boss (inclusief de curse resist, tegen mobs is het 67%).
Op elke build, ongeacht wat. 61% phys reduction. Zonder enige vorm van gear, letterlijk naakt. Zoveel mogelijk pure armor erbij, granite flask, >75+% moet dan toch wel te doen zijn. Hoef ik geen lightning coil meer te zoeken. Ook al geld dezelfde enfeeble/fortify damage reduction ook op elemental damage natuurlijk.
Heeft verder aardig wat koppijn gekost om gear uit te zoeken, mixen/matchen, trees uit te werken maar uiteindelijk denk ik een redelijke excel op kunnen zetten om ele vs phys te vergelijken.
Elemental doet ongeveer 1,2x de damage die physical doet, wat heel erg aantrekkelijk is. Kom je een worst-case 75% resist tegen dan doet een physical opzet ongeveer 1,1x de damage van een elemental build.
Dat laatste had ik totaal niet verwacht, zo een klein verschil. Met zaken als Hatred, HoA en de meeste 50/50 skills (burning arrow, blast rain, lightning arrow.. kiest u maar) blijft er kennelijk erg weinig over van de voorsprong van hardcore physical builds op dat vlak.
Heb dan quality nog niet meegenomen hierin (werd wat te complex met effect van global quality van heralds enzo) alleen daar zit voornamelijk ele dmg/attack speed in wat sterker in het voordeel van elemental builds werkt.
Dus geen physical build voor mij maar puur elemental opzet (crit-bow met 3x fire/cold/lightning mods, gear met WED en/of 1-2 flat elemental mods, etc)
Ga voor nu in de richting van deze
crit-ele achtige opzet als eerste build. Met dan Anger, HoI en HoT.
Afhankelijk van wat de elemental nodes doen (mogelijk 8% penetration op lava lash, fangs of frost) gaan de huidige 6 punten voor 64% WED misschien nog wel over. En let wel, de staff/melee crit nodes is bewust. Met lioneye's fall gaan die een hoop bow-crit geven, evenals EC on crit.
edit: nog even paar nodes heen en weer gewijzigd aan optimalisaties. +2% elemental damage evenals de 12% resist plus 10% chance to freeze/shock/ignite, de complete combat stamina cluster (5% life, 1,8% regen, 30% armor) en effectief alleen 15% reduced mana cost verloren uit de hoek van Unrelenting.
Gezien ik 100% reserve en dus toch BM gebruik is dat het me zeer zeker waard.
[
Voor 11% gewijzigd door
Xanaroth op 27-02-2016 01:09
]