• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik heb verschillende methodes geprobeerd, inclusief clipping masks en pathfinders, maar ik denk dat ik iets niet goed doe.

Ik heb een logo getekend in illustrator. Daar staat tekst overheen. Nu wil ik dat de outline van die tekst uit dat logo wordt gesneden, maar dat het logo wel als vector blijft bestaan.
Dit omdat het logo op textiel moet worden gedrukt, en als de tekst en het logo overlappen, kan het niet goed gedrukt worden.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Clipping Mask: Ik plaats de tekstlaag boven het logo, gebruik c.m. en dan wordt alles van het logo weggesneden, behalve waar deze met de tekst overlapt. Ik wil dus het omgekeerde.
De lagen omwisselen helpt niet, dan wordt alles weggesneden behalve de tekst die binnenin het logo stond.
Dat is ook niet de bedoeling.
Het logo bestaat zegmaar uit een kronkelende lijn. Uit deze lijn moet dus een gedeelte worden weggesneden waar deze overlapt met de tekst.

All is fair in God of War

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Topicstarter
Gelukt!
Met 'afvlakken transparantie' op het logo, duplicaat van de tekst maken, dan deze tekst uitbreiden
(object->uitbreiden), dan met pathfinder knippen (tekst wel onder het logo plakken) , en tada!!! bob's your uncle!
Bedankt mezelf, voor de vlugge en spontane reactie ;-)

Misschien dat iemand anders hier nog wat aan heeft

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Precies, laat maar staan en zakken. Mooi dat je het gevonden hebt!
Volgende keer tot 10 10800 tellen voordat je een topic opent :+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs