Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modem kapot, kan ik gewoon een andere kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Ik heb internet van Online. Gisteren haalde ik de stroom (per ongeluk) van mijn modem en daarna kon ik niet meer online. Alleen het power-lampje brandt en verder niks. Ik ga er dus vanuit dat mijn modem overleden is.

Online klantenservice wilde natuurlijk alles weten over de bekabeling in mijn huis en de technische dienst naar de wijkcentrale laten kijken, etc etc blabla. Alsof de wijkcentrale toevallig net een storing krijgt op het moment dat ik mijn stroom er even af haal.

Bovendien kan ik de modem ook niet meer vanaf mijn PC benaderen.

Kan ik nu gewoon een willekeurige ADSL-modem op marktplaats kopen en die gebruiken in plaats van deze? Of zitten daar voorgebakken instellingen in of iets dergelijks?

Het is een Thomson Speedtouch ST706. En waar moet ik rekening mee houden als ik een ander merk of type koop?

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• DeviaVir
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Ik denk niet dat hij overleden is, heb je de reset knop geprobeerd? Nog een keer stroom eraf?

Vergeet trouwens niet die "overleden" modem te bewaren; is bruikleen dus die moet nog terug, overleden of niet.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:02
Heb je wel geprobeerd je modem te resetten? Er zal vast wel ergens zo'n knop op zitten die je met een pen in moet drukken. :)

Wat modems betreft, kijk even of je analoog of ISDN hebt. Op basis hiervan kun je een nieuwe router kopen. Deze moet je vervolgens instellen met de configuratie die Online voorschrijft en klaar!

• Kogando
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 13:32

Kogando

Humordenaar

Topicstarter
Ja, ik heb al 10x de reset knop ingedrukt.. ook lang inhouden geprobeerd. Stroom eraf gelaten een tijdje, etc. Maar ik zou 'm toch in ieder geval vanaf mijn pc moeten kunnen benaderen, en dat lukt ook niet.

Maargoed, dan weet ik dus dat ik gewoon een ander modem kan kopen. :*) Denk dat ik dat maar doe want als het via Online moet ben ik zo weer een paar weken verder.

Citeerde hij de halve wereldbevolking..

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Als je telefonie hebt van Online kun je niet zomaar een ander modem aanschaffen, aangezien Online specifieke instellingen gebruikt. Zie ook het algemene topic over Online.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Kogando schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:56:
Ja, ik heb al 10x de reset knop ingedrukt.. ook lang inhouden geprobeerd. Stroom eraf gelaten een tijdje, etc. Maar ik zou 'm toch in ieder geval vanaf mijn pc moeten kunnen benaderen, en dat lukt ook niet.

Maargoed, dan weet ik dus dat ik gewoon een ander modem kan kopen. :*) Denk dat ik dat maar doe want als het via Online moet ben ik zo weer een paar weken verder.
Of een paar dagen, overdrijven is ook een vak. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Als het goed is heb je het modem in bruikleen. Voordeel hiervan is dat Online dit modem moet vervangen als deze defect is.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Als je geen telefonie afneemt van Online, kan je ieder modem/router inzetten die je wilt.
Telefonie van Online is wel gebonden aan Online apparatuur.

Welke kleur brandt het power lampje?

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:18
vorige week binnen 2 dagen nieuw modem ontvangen van online na een telefoontje naar de klantenservice, gaat dus behoorljik snel

• Sebazzz
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

alex3305 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:41:
Als je telefonie hebt van Online kun je niet zomaar een ander modem aanschaffen, aangezien Online specifieke instellingen gebruikt. Zie ook het algemene topic over Online.
En sowieso zit je abo aan het MAC adres van je modem gekoppeld, dus een ander modem, zelfs met de juiste instellingen, zou simpelweg niet geaccepteerd worden door de centrale.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 23:02
dat is niet waar

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat is het wel, ik heb het uit eerste hand. En als je modem verwisselt wordt, waarvoor bij ons een monteur is langsgekomen duurt het ongeveer een half uur voordat ie werkt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 10:25
Dat kan, maar hoeft niet. Ligt heel erg aan de provider. Tegenwoordig zijn er steeds minder providers die een controle doen op mac adres, maar ze zijn er nog wel. Wel kan het zo zijn dat je ip adres voor een bepaalde tijd geleased is aan een mac adres. Dit vervalt dan vanzelf, maar het kan even duren.

Hoe online dat precies doet weet ik niet, maar ik kan me beide mogelijkheden voorstellen. Online klanten die hun modem een keer zelf verwisseld hebben zullen het denk ik wel weten.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11

D4NG3R

kiwi

:)

Plug hem weer in, en in je windows open je het cmd console, en hier typ je:

Ipconfig /all

Kijk even of hij je router ziet.

Ziet hij nog niks? Typ in:

Ipconfig /Release
En dan:
Ipconfig /Renew

En dan weer:

Ipconfig /all

Als hij nu nog niks doet moet je even contact op nemen met Online, want stroom van de Router trekken sloopt hem niet.

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2010 21:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

We hebben het hier toch over Online. Dat is de context van mijn post althans ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Sebazzz op 07-09-2010 21:37 ]

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 13:29

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Heb ook problemen, alleen dan met een haperende verbinding. Dit met een Thomson 712

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Sebazzz schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:28:
[...]

Dat is het wel, ik heb het uit eerste hand. En als je modem verwisselt wordt, waarvoor bij ons een monteur is langsgekomen duurt het ongeveer een half uur voordat ie werkt.
Bij Online kun je zonder problemen ieder modem aansluiten. VOIP is gekoppeld aan je modem dus zal alleen werken met het modem dat je van Online hebt, maar ADSL werkt met ieder modem waarin je de goede VPI/VCI instellingen kunt zetten.

Ondersteuning krijg je wel alleen op Online-apparaten.

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1