• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
hallo mede tweakers :D

ik zat vandaag op school en had technologie, en me school werkt met office 2003 en ik met 2010.
en ik kan dus echt niet overweg met 2003 dus ik dacht hee ik neem me pc ff over.
maar tot me teleurstelling had ik hem uit staan.
toen dacht ik wake on lan :D
maar dit had ik nog niet ingesteld.
vanmiddag ff gezocht op google, kon wel wat vinden maar niet iets wat mij echt hielp.
ik heb een acer aspire 6930G, windows 7 ultimate, en heb internet via wifi.
dus me eerste vraag is: kan ik wake on lan gebruiken via wifi?
ik heb al ff in de bios gekeken en daar zag ik network-boot > enabled staan, dit betkent dat wake on lan toch kan?
volgende vraag: ik heb een intel (r) wifi link 5100 AGN, bij netwerkverbindingen> wifi> eigenschappen>configuren>energiebeheer> dit apparaat mag de pc uit slaapstand halen, kan ik niet selecteren, is grijs. betekent dit dat wake on lan niet via wifi kan?

als er meer info nodig is hoor ik het wel. :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

Netwerkboot houdt in dat je kan booten van je netwerkkaart (zoek maar eens op PXE).
Ik heb wel het een en ander gevonden op Wiki: hier dus en daaruit begrijp ik dat het wel bestaat. De volgende stap is dan ook dat je moet kijken of je router en je wifi kaartje het ondersteund, misschien is het zoeken wat makkelijker met behulp van de termen van de Wiki ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik zou liegen door te zeggen dat het onmogelijk is, maar het bestaat niet. Als je wat rond googled dan zal je wel enkele modders vinden die wake on lan over wifi hebben kunnen realiseren, maar niet zonder de handen vuil te maken. (lees: Soldeerwerk)

[ Voor 4% gewijzigd door IStealYourGun op 02-09-2010 16:29 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
lier schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:22:
Netwerkboot houdt in dat je kan booten van je netwerkkaart (zoek maar eens op PXE).
Ik heb wel het een en ander gevonden op Wiki: hier dus en daaruit begrijp ik dat het wel bestaat. De volgende stap is dan ook dat je moet kijken of je router en je wifi kaartje het ondersteund, misschien is het zoeken wat makkelijker met behulp van de termen van de Wiki ?
oke, mijn draadloze router is: linksys wap54G, die zit aangesloten op een thomson speedtouch 546, en dan gaat een heel mooi kabeltje de muur in :P
ik heb niet echt wat hier over kunnen vinden, jullie miss?
en het wifi kaartje is mijn intel wifi link 5100 agn?
ik heb wel deze site gevonden: deze
scroll naar beneden tot aan ''netwerk'' of zoek op de site ''wake''
dar staat wake on lan: JA :D
dus nu zou alleen me router nog roet in het eten kunnen gooien?

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-07 14:50
ik heb wel deze site gevonden: deze
scroll naar beneden tot aan ''netwerk'' of zoek op de site ''wake''
dar staat wake on lan: JA
Dat is de gigabit poort. Wake on lan via wireless gaat je niet lukken!