Hoe maak ik dit in word 2007 ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
De bedoeling is dat dit word document een lijst word van verschillende items die met een foto en begeleidende text besteld kunnen worden.

De gebruiker kan dan de items aanvinken die hij wil bestellen en dan op een knop bestel drukken zodat er een email naar mij verstuurd word maet daarin de aangevinkte items.

Ik heb een screenshot gemaakt van wat ik tot nu toe heb.

Het aanvinken werkt, maar hoe krijg ik het zo dat de naam van het item (in dit geval testnaam 1) geselecteerd word, en hoe kom ik aan een knop submit ofzo zodat er een mail verstuurd word aan mij als de gebruiker op die knop drukt. ??

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom wil je dit perse in Word maken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Word is absoluut niet geschikt voor wat jij wilt. Eerder html en een phpform

.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het niet stukken makkelijker om hier een webpagina voor te maken?
Het kan vast ook wel in Word als je met VBscript aan de slag gaat. Heb je daar al wat mee geprobeerd?

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:29
Formulieren maken die gebruikers in Word kunnen invullen

http://office.microsoft.c...invullen-HA010030746.aspx

[ Voor 20% gewijzigd door Kalief op 02-09-2010 16:17 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

De way to go volgens MS is trouwens infopath gebruiken voor dit soort dingen. Maar het kan natuurlijk prima in word (of excel, of access for that matter)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Speedy_Gonzalez
Tsurany schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:12:
Waarom wil je dit perse in Word maken?
Ik heb die hele lijst in word gemaakt, dat bevalt me prima, zou eralleen graag die opties bij willen.

• Speedy_Gonzalez
Hier ga ik ens even doorheen om te kijken of ik er uit kom

• Speedy_Gonzalez
Terw_Dan schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:13:
Is het niet stukken makkelijker om hier een webpagina voor te maken?
Het kan vast ook wel in Word als je met VBscript aan de slag gaat. Heb je daar al wat mee geprobeerd?
Ja met een webshop pakketje gaat dat allemaal prima, maar ik wil het per se in word hebben.

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:29
bonzz.netninja schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:19:
De way to go volgens MS is trouwens infopath gebruiken voor dit soort dingen. Maar het kan natuurlijk prima in word (of excel, of access for that matter)
Vereist dat niet dat gebruikers ook over Infopath beschikken?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Speedy_Gonzalez
Ik heb ens een tijdje zitten stoeien met die formulieren en infopath, maar ik snap er de balle van.

Is er nergens iets te downloaden ofzo ?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je het per se in Word wilt doen, heb je er vast redenen voor zoals je kennis van automatiseren van formulieren in Word. De opmaak is natuurlijk grotendeels irrelevant, het gaat om de logica.

ff iets downloaden is zegmaar niet de bedoeling van GoT. Als je vastloopt en niet weet hoe het in Word werkt en er zelfs met iets als http://office.microsoft.c...invullen-HA010030746.aspx niet uit komt, dan wil je kijken naar andere manieren. Maar veel eenvoudiger dan die genoemde link + de bijbehorende F1-teksten (zoals Word > Bepaalde documenten maken > Formulieren) gaat 'em, als je wat meer complexe of "mooie" forms wilt hebben, niet worden geloof ik. Waar loop je vast bij het bouwen van de forms?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe weet je wie wat besteld? Of anders hoe weet je word bestand wie de mail zend? Of ga je ook een login systeem maken in je word document?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
kluyze schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:08:
Hoe weet je wie wat besteld? Of anders hoe weet je word bestand wie de mail zend? Of ga je ook een login systeem maken in je word document?
Ik heb helemaal geen idee hoe dit te realiseren.
Ik ging ervan uit met een of ander mailto commando ofzo dat dan je eigen emailprogramma opent.

Zal me er vandaag nog ens over buigen maar ik geloof niet dat ik zoiets voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21

Haan

dotnetter

Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:12:
[...]

Zal me er vandaag nog ens over buigen maar ik geloof niet dat ik zoiets voor elkaar krijg.
Dat denk ik ook niet nee, Word is gewoon niet bedoeld voor wat jij wil. En zelfs als het misschien wel technisch mogelijk zou zijn, is het nog steeds een bizar idee. Ik heb altijd geleerd dat je het juiste gereedschap voor de juiste klus moet gebruiken. Je kán wel een schroef vastdraaien met een beitel als je wil, maar beter pak je een shroevendraaier, als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
Inderdaad.

De schroevendraaier die ik nodig heb heet webshop geloof ik :)

Ik zal mijn gedachten er nog ens over laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Kalief schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:00:
[...]

Vereist dat niet dat gebruikers ook over Infopath beschikken?
Geld dat sowieso niet ook voor Word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21

Haan

dotnetter

Rieverst schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:10:
[...]
Geld dat sowieso niet ook voor Word?
Ja, maar Word is nét wat gangbaarder dan InfoPath ;) (al heb je volgens mij geen InfoPath nodig om formulieren die je er mee zijn gemaakt te bekijken, browser moet daarvoor voldoende zijn)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Haan schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:14:
[...]

Ja, maar Word is nét wat gangbaarder dan InfoPath ;) (al heb je volgens mij geen InfoPath nodig om formulieren die je er mee zijn gemaakt te bekijken, browser moet daarvoor voldoende zijn)
Poeh dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Ik dacht dat je idd kon publishen naar html. (met sharepoint ken ik het dan weer wel, dan heb je moss 2007 (enterprise) nodig)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het gaat je sowieso niet lukken om het Word document te e-mailen. Je moet dan rekening houden met welke mail client je gebruiker heeft. Zelf gebruik ik gmail dus beschik helemaal niet over een mail client.

Misschien heeft het nut als je uitlegt wat je precies wilt.

Voor zover ik het begrijp heb je een lijst met producten. Deze moeten aangevinkt kunnen worden en dan met 1 druk op de knop besteld. Klopt dat?

Het makkelijkste is dan om inderdaad een website te maken. Dit kan erg simpel en nagenoeg alleen uit html bestaan. Je hebt geen database of dergelijke nodig. Naar mijn idee zou je dan een html pagina maken waarop je de producten zet in een formulier. Daarna verzend je dat formulier naar een 2e (php) pagina die de inhoudt van dat formulier naar jou e-mail adres stuurt.

Er zijn natuurlijk gratis webshops te downloaden, maar dan zul je wel wat kennis van web en programmeren moeten hebben.
Ook zijn er goedkope webshops te huren.

Als je geen verstand van webdesign hebt kan ik je wel een simpele voorzet maken. Je moet dan alleen zelf je producten er aan toevoegen. Natuurlijk heb je wel een webhosting nodig, die kan ik je niet geven. Maar ook daar zijn wel gratis varianten van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
Timo002 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:24:
Het gaat je sowieso niet lukken om het Word document te e-mailen. Je moet dan rekening houden met welke mail client je gebruiker heeft. Zelf gebruik ik gmail dus beschik helemaal niet over een mail client.

Misschien heeft het nut als je uitlegt wat je precies wilt.

Voor zover ik het begrijp heb je een lijst met producten. Deze moeten aangevinkt kunnen worden en dan met 1 druk op de knop besteld. Klopt dat?
Dat is inderdaad precies de bedoeling
Het makkelijkste is dan om inderdaad een website te maken. Dit kan erg simpel en nagenoeg alleen uit html bestaan. Je hebt geen database of dergelijke nodig. Naar mijn idee zou je dan een html pagina maken waarop je de producten zet in een formulier. Daarna verzend je dat formulier naar een 2e (php) pagina die de inhoudt van dat formulier naar jou e-mail adres stuurt.

Er zijn natuurlijk gratis webshops te downloaden, maar dan zul je wel wat kennis van web en programmeren moeten hebben.
Ook zijn er goedkope webshops te huren.

Als je geen verstand van webdesign hebt kan ik je wel een simpele voorzet maken. Je moet dan alleen zelf je producten er aan toevoegen. Natuurlijk heb je wel een webhosting nodig, die kan ik je niet geven. Maar ook daar zijn wel gratis varianten van te vinden.
Ik zal ens met mijn qnap nas aan de slag gaan, daarmee is het mogelijk om een webshop op te installeren.
Dit werkt dan volgens mij het gemakkelijkste, producten toevoegen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 16:44:
Ik zal ens met mijn qnap nas aan de slag gaan, daarmee is het mogelijk om een webshop op te installeren.
Dit werkt dan volgens mij het gemakkelijkste, producten toevoegen en klaar.
"qnap nas"? WTF is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 23:45
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=qnap+nas

Een nas waar je met een omweg PHP op kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door eXcyle op 03-09-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
QNap Nas <= klik

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1