Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ongewoon 'can't find server' probleem

Pagina: 1
Acties:

• Hanterp
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik heb een hardnekkig probleem. Ik dacht het eerst te hebben opgelost maar het is na een paar dagen weer terug.

Probleem: Tijdens het surfen geeft de browser de melding dat hij de server niet kan vinden.
Dit gaat dan niet om onbekende sites die al lang off-line zijn, maar om willekeurige sites, zoals ook Google. Er is steeds geen sprake van een typo.

Het begint bij een of twee sites en dan worden het er steeds meer. Uiteindelijk doet niets het meer.
Ook mijn mail-programma doet het uiteindelijk niet meer.
Ik los het steeds op door mijn PC te restarten, waarna alles weer werkt.

Ik gebruik Firefox 3.6.8., maar ook met Internet Explorer ben ik steeds de verbinding kwijt.
Het probleem is lastig te traceren, want mijn modem-browser is altijd een van de eersten waarvan ik de server niet kan vinden. Na het starten cleart het modem de logfile, zodat ik niets aan de log heb.

Ondernomen actie: Driver van de ethernetkaart ge-update, omdat de eventviewer een paar waarschuwingen had van TCP/IP en DHCP, hier staan ze:.
"TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP."

"Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 90E6BAA3F5D0. De volgende fout is opgetreden:
De time-outperiode van de semafoor is verlopen. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen."

Wie o wie kan mij helpen? :)

Mijn hardware:
Moederbord: ASUS P5Q SE plus
CPU: Intel Core 2 CPU 6600 @2.40 Ghz
4 GB RAM
BIOS date 8/28/09 version 08.00.14
Graphische kaart: ASUS Gforce 8600 GTS Driver versiie 182.08
RealtekRTL8111B/C ethernet-kaart.
Modem: Fritzbox 7340 fon WLAN ( gedrade verbinding ).

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57
Computer al opgeschoond?
Gescannend op virussen en malware?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt erop dat je dhcp ip adres lease time is verlopen en je pc een dhcp renew aanvraagt en die niet kan krijgen.

Lijkt erop of de oorzaak in je modem/router zit. Stel anders gewoon handmatig een ip adres in.

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
Als je de modem restart in plaats van de pc, wordt dan het probleem ook weer even opgelost?

• Hanterp
@ Jjbstolk: Alles gescanned met meerdere scanners ( Avira, Spybot search&destroy, Spyware doctor, Super-antispyware en bitdefender online). Afgezien van wat tracking cookies niets gevonden.

@Viper, ik ben er nog niet achter hoe ik dat in het Fritzbox 7340 modem moet doen. Ik heb wel de manual van dit modem, misschien kan je me dan helpen?
http://www.avm.de/en/serv...RITZBox_Fon_WLAN_7340.pdf

@Dbm, nee, dat lost het probleem niet op.

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Je hebt waarschijnlijk gelijktijdig torrents of andere netwerk intensieve downloads actief. Vandaag het half open connection limit, dit is een beperking opgelegd door windows. Deze pakketjes worden vertraagd wat de rest van je internetwerking mogelijk beinvloed. Er is een patch voor beschikbaar, maar niet officieel.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pagina 146

DHCP op disabled zetten en handmatig je pc een ip adres geven.

of gewoon niet zoveel downloaden

[ Voor 19% gewijzigd door Viper® op 02-09-2010 16:19 ]

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Btw. Kijk eens hoe lang je modem verbonden blijft met internet. Kan ook zijn dat je signaal naar buiten steeds disconnect en reconnect. ADSL is zwaar k#$!2t, lijnsignaal wordt steeds slechter.

Windows Veteran turned Apple Addict

• Hanterp
michelzwarts schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:18:
Je hebt waarschijnlijk gelijktijdig torrents of andere netwerk intensieve downloads actief. Vandaag het half open connection limit, dit is een beperking opgelegd door windows. Deze pakketjes worden vertraagd wat de rest van je internetwerking mogelijk beinvloed. Er is een patch voor beschikbaar, maar niet officieel.
Nee, ik gebruik al tijden geen torrent meer en als het probleem zich voordoet ben ik alleen aan het browsen. Wel heb ik dan verschillende Firefox-bladzijden tegelijk open staan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Stel eens een vast IP adres en controleer of je dan nog steeds de melding krijgt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Hanterp
Ik heb het IP-adres standaard op 192.168.178.1 staan ( vrij gebruikelijk )
DHCP staat op
From 192.168.178.20
TO 192.168.178.200

Gek genoeg staat het bij IPconfig op:

IP adres 192.168.178.21
Standard gateway: 192.168.178.1

Wat moet ik nu doen?

[ Voor 24% gewijzigd door Hanterp op 02-09-2010 16:31 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Stel je IP adres in op:192.168.178.201 (deze valt buiten je scope)
Gateway: 192.168.178.1
DNS Server 1: 208.67.222.222
DNS Server 2: 208.67.220.220

Doe desnoods na het instellen een reboot en controleer dan de werking.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Hanterp
Oh ik zie het al, dat moet niet van binnen de Fitzbox maar bij eigenschappen TCP/IP in de netwerkverbindingen :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat bij mij vrijwel altijd werkt in zo'n geval is onder een command-prompt:
ipconfig /flushdns
evt gevolgd door een
ipconfig /renew

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:06
Even wat info vragen ;)
- Gebeurd het verbreken en verbinden ook als je zelf bezig bent of na een periode van inactiviteit?

- Heb je op de gekozen voor een nailed-up (permanente) connection of on-demand?

- Welke provider heb je? Blijf je line-sync houden? Op wat voor snelheid is je modem ingesteld tijdens onderhandeling met CMS

- Je hebt een lichte overklok. Heb je wel de PCI-Bus op 33.3Mhz vastgezet?? Is het probleem anders verholpen als je weer naar stock-speeds gaat?

- Geef windows aan dat je link verbroken is? Of geeft het systeem vanuit het niets een 404 melding?

- Wat heb je in de systemtray draaien? Ontstaan de TCP/IP meldingen tijdens opstarten of tijdens normaal gebruik?

[ Voor 9% gewijzigd door Atmosphere op 02-09-2010 17:06 ]

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

• Hanterp
Da's eentje om te onthouden, Eagle :)

Ik heb het IP-adres nu veranderd en opnieuw opgestart.
Het staat nu goed, alleen vind Fritzbox nu 3 IP-settings voor mijn PC, namelijk:
192.168.178.21
192.168.178.20
192.168.178.201

Is dat niet wat vreemd?
DHCP staat trouwens van 192.168.178.20 naar 192.168.178.200
Maar die 21... dat was het oude IP-adres, waarom bewaart-ie die?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je niet gewoon een wormvirus ofzo dat achter de schermen heel veel verbindingen probeert op te zetten?

• Hanterp
Atmosphere schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:00:
Even wat info vragen ;)
- Gebeurd het verbreken en verbinden ook als je zelf bezig bent of na een periode van inactiviteit?
Zover ik weet alleen als ik bezig ben.
- Heb je op de gekozen voor een nailed-up (permanente) connection of on-demand?
Hij staat altijd aan, als ik je vraag goed begrijp :)
- Welke provider heb je? Blijf je line-sync houden? Op wat voor snelheid is je modem ingesteld tijdens onderhandeling met CMS
Xs4all. De snelheid op het modem was niet nodig om aan te passen ( 16Mb down , 1Mb up ) omdat de verbinding goed genoeg was.
Hoe controleer je of je line-sync houdt?
- Je hebt een lichte overklok. Heb je wel de PCI-Bus op 33.3Mhz vastgezet?? Is het probleem anders verholpen als je weer naar stock-speeds gaat?
Hoe check ik dat? Ik weet wel dat ik on-board PCIE LAN heb.
- Geef windows aan dat je link verbroken is? Of geeft het systeem vanuit het niets een 404 melding?
Het laatste.

• Hanterp
BèR schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:03:
Heb je niet gewoon een wormvirus ofzo dat achter de schermen heel veel verbindingen probeert op te zetten?
Heb ik aan gedacht. Kijk maar in een van de posts hierboven:
@ Jjbstolk: Alles gescanned met meerdere scanners ( Avira, Spybot search&destroy, Spyware doctor, Super-antispyware en bitdefender online). Afgezien van wat tracking cookies niets gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Hanterp op 03-09-2010 11:39 ]

• Hanterp
Jammer dat al die goede adviezen nu een beetje stilgevallen zijn... ik zit nog met het probleem. :|

@Atmosphere, over jou post heb ik nog nagedacht ( en die ook in mijn post op 2 september om 17.08 uur beantwoord ).
Jouw vraag die mij het meest deed nadenken was:
Als mijn PC een lichte overclock heeft, vraag ik me af hoe jij dat weet?!
Verder weet ik niet hoe je een PCI-bus moet vastzetten op 33.3Mhz en waarom dat moet.
In de manual van het moederbord - en ook in de BIOS - zie ik geen mogelijkheid om de PCI-bus te veranderen, zie de manual ( Engelse download onderaan de bladzijde, operating systeem Windows XP )

Graag hier dus even antwoord op, samen een reactie op de andere antwoorden die ik in die post van 2 september 17.08 uur gegeven heb.
Alvast bedankt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hanterp op 03-09-2010 15:42 ]

• BèR
Hanterp schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:10:
[...]

Heb ik aan gedacht. Kijk maar in een van de posts hierboven:

[...]
Ook offline gescand? Dat wil zeggen, HD met de Windows installatie aan een andere pc en die laten scannen? Rootkits kunnen zich namelijk goed verstoppen voor het OS waar ze in draaien, maar offline zijn ze meestal wel te vinden.

• Hanterp
Dat heb ik niet gedaan. Ik heb maar één PC en één HD.
Ik heb wel een externe HD. Zou het zin hebben mijn systeem daar naar te backuppen en vervolgens die externe HD te scannen?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

"TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP."

Er is dus iets wat heel veel verbindingen opzet op je bak. is het niet bittorrent, dan is het iets anders. Dit kan precies de symptomen verklaren die je noemt.

Als je in een DOS prompt het commando netstat -a -o intypt, krijg je een overzicht van actieve verbindingen vanaf je bak. Zie je daar nog iets verdachts tussen?

• Hanterp
Goeie vraag :)
Ik heb niet zoveel verstand van dit aspect, maar ik heb de regels onderstreept waar een naam stond die ik nog niet kende. Dat hoeft niks te betekenen, kan aan mijn gebrek aan kennis liggen :)
Zegt jou deze lijst uberhaupt iets?
( lijst verwijderd )

[ Voor 99% gewijzigd door Hanterp op 11-09-2010 12:13 ]

• Hanterp
Lijkt erop dat mensen best even willen helpen maar met follow-up afhaken... jammer! :|

• BèR
Nou nee, bij het kopieren neem je misschien bepaalde mappen niet mee omdat ze verborgen zijn. Kun je niet bij iemand anders even in de PC inprikken en diens pc de schijf laten afscannen?
Handige scanners om dat mee te doen:
* Trend Micro Housecall
* ESET Online Scanner
* Panda ActiveScan
* McAfee/Norton Security Scan
Liefst allemaal, want geen enkele scanner geeft 100% dekking.

• Hanterp
Nee, ik ken niemand waar ik dat kan doen, maar ik zal die scanners eens proberen waar jij het over hebt.
Dat doe ik dan met de eventuele beschikbare online scanners, want ik kan ze natuurlijk niet allemaal installeren.

• BèR
En programma's als RootkitRevealer zijn ook wel handig om eens een rondje te laten doen.

• Hanterp
Trent MicroHousecall vond iets, maar ik weet niet zeker of het echt iets was. Misschien een false positive.
Hij vond 2 rootkits in Documents and Settings\username\application data\Securom\userdata.

Ik twijfel omdat het gevonden werd in de securom-map... Securom is een DVD-beveiliging van gekochte software.

Ik zal eens een search doen naar die RootkitRevealer.

• Hanterp
Tests gedaan met de RootkitRevealer en ook een ander rootkit-speur-programma, maar het systeem is clean.
De virusscanners ook allemaal geprobeerd, maar verder dan wat tracking-cookies vonden ze niets.
Rest mij nog de vraag of iemand mijn vragen kan beantwoorden die ik eerder aan Athmosphere stelde?
Die vond ik toch wel belangrijk; zie quote hieronder:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hanterp schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:53:
Jammer dat al die goede adviezen nu een beetje stilgevallen zijn... ik zit nog met het probleem. :|

@Atmosphere, over jou post heb ik nog nagedacht ( en die ook in mijn post op 2 september om 17.08 uur beantwoord ).
Jouw vraag die mij het meest deed nadenken was:

[...]

Als mijn PC een lichte overclock heeft, vraag ik me af hoe jij dat weet?!
Verder weet ik niet hoe je een PCI-bus moet vastzetten op 33.3Mhz en waarom dat moet.
In de manual van het moederbord - en ook in de BIOS - zie ik geen mogelijkheid om de PCI-bus te veranderen, zie de manual ( Engelse download onderaan de bladzijde, operating systeem Windows XP )

Graag hier dus even antwoord op, samen een reactie op de andere antwoorden die ik in die post van 2 september 17.08 uur gegeven heb.
Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hanterp op 14-09-2010 11:54 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Ik zie het nog niemand voorstellen, dus:
Ik zou als eerste uitsluiten of het aan de windows installatie ligt, of dat het een hardware/modem probleem is.

Download een Ubuntu CD, brand die en werk eens een paar dagen vanaf een Ubuntu/Linux live-CD. Zeker met een bedrade netwerkverbinding verwacht ik dat dat in elk geval voor internetbrowsen probleemloos werkt.

Het is misschien even afzien (e-mail zal je even via een webmail-client moeten doen en je mist misschien wat andere programma's), maar na een paar dagen kan je wel conclusies trekken.

• Hanterp
Ik heb Ubuntu op een aparte partitie geinstalleerd, maar ik kan er niet aan wennen. Ik heb sommige games ( groot, zoals Starcraft ) en die draaien niet op Ubuntu. Verder heb ik op Windows inderdaad mijn mail.
Ik voel me er niet comfortabel bij 8)7

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Het gaat er ook niet om dat je er aan went of je er comfortabel bij voelt.
Gebruik het voor een paar dagen, maximaal een week of zo - enkel om uit te sluiten dat het aan je windows installatie ligt of dat het een hardware probleem is.

Heb je er onder Linux ook last van? Mooi, weet je dat het bij de router of je PC hardware zit. Onder Linux geen last van? Dan zou een makkelijke oplossing een windows her-installatie zijn.

Echt, ik probeer je niet om te krijgen naar Linux - mijn laptop & desktop draaien ook gewoon windows - maar het is nu wel even een manier om wat oorzaken uit te sluiten.

• Hanterp
Ik heb de log-file nagekeken van het modem en hij schijnt vannacht toen de PC uitstond ook te hebben gereset.
Er zal dus ofwel iets bij de provider of iets met mijn modem zijn denk ik nu.
Ik zal de provider ( XS4ALL ) eens bellen.

Verwijderd

Het zou ook kunnen dat je mac-adres niet uniek is in het netwerk van je provider.
Stel dat je mac-adres 00:00:00:00:00:00 is en er nog 3 personen zijn met dit mac-adres in het netwerk.
Er kan er maar één online zijn en dat is de persoon die het laatst een ip-adres heeft aangevraagd.
Dit gebeurt automatisch bij het opstarten van je pc, waarna je verbinding hebt tot de volgende zijn pc herstart of ip-adres vernieuwd.

• Atmosphere
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 20:06
excuus voor de grote vertraging!!!

Even simpel gezegd: het was een aanname dat je systeem overgeklokt is.
Als je systeem het niet is, zal het waarschijnlijk ook het probleem niet zijn ;)

Zou je nog wat willen testen? Gebruik eens andere DNS servers zoals OpenDNS (bij je DNS servers 208.67.222.222 toevoegen). Mocht dat het probleem verhelpen zou het best kunnen dat je router je parten speelt. Een firmware update zou dan helpen.

edit:
[quote]"TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP."[/quote] Hmmz.. never mind. Dit lijkt inderdaad op spyware..

[ Voor 17% gewijzigd door Atmosphere op 25-10-2010 00:16 . Reden: goed lezen is een vak ]

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Pagina: 1