5.1 werkt niet in windows 7 met realtek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn 5.1 set in windows 7. Ik heb de Asus eeeBox 1501 met een realtek alc 662 geluidskaart. Met de drivers die ik installeer krijg ik bij afspeelapparaten> configureren alleen maar stereo te zien ipv 5.1 of iets anders. Bij de test hoor ik dan ook alleen maar de 2 voorste luidsprekers.

Ik heb al verschillende topics bekeken en dingen geprobeerd maar niets blijkt tot nu toe te werken. Dus installeren van nieuwe drivers....

Daarnaast ben ik opzoek naar het realtek programma waar je meerdere dingen kan instellen. Realtek audio manager heet het geloof ik.

Kan iemand mij met deze problemen helpen?? veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Misschien moet je juist een oudere driver installeren. Heb je de driver ook al helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Hoe heb je de set aangesloten op je pc, via analoog of via s/pdif?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de drivers heb ik al een keer helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb de set aangesloten via analoog. Kunnen jullie hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Die eeebox heeft helemaal geen analoge 5.1 output. Er zit maar 1 stereo jack output achterop dat ding, dus hoe kan je in godsnaam een 5.1 set analoog aansluiten? Voor 5.1 moet je een dolby digital/DTS decoder aansluiten met een toslink kabel. Topic sluiten aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gravitone schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:17:
Die eeebox heeft helemaal geen analoge 5.1 output. Er zit maar 1 stereo jack output achterop dat ding, dus hoe kan je in godsnaam een 5.1 set analoog aansluiten? Voor 5.1 moet je een dolby digital/DTS decoder aansluiten met een toslink kabel. Topic sluiten aub.
Bedankt voor de info en de o zo vriendelijke toon waarmee dit geschreven is...Had dus een vraag en blijkbaar wist ik dit dus niet, niet iedereen is hiervan op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 17:47
Nouja.. Ik neem aan dat je die 5.1 set met 3 jackplugs aan moet sluiten (als je tenminste een computer speaker set hebt).. Als je dan maar 1 jackplug ziet op de eeeBox.. 1+1=2, toch? :P

Het was op zich een overbodige vraag, en ik denk dat je met Google o.i.d. al ver genoeg zou zijn gekomen.
Pagina: 1