Toon posts:

Aanschaf USB Flash Drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een snelle flash USB drive, waarmee ik 1080p films op mijn tv met USB ingang kan afspelen. Nu is het lastig om een weg te vinden in de enorme hoeveelheid USD drives die op de markt zijn. Kan iemand mij vertellen wat de snelste USD flash drive is die op dit moment beschikbaar is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De bitrate van een bluray film ligt op 40Mb/s, ofwel 5MB/s. 5MB/s haalt praktisch iedere USBdrive wel tegenwoordig, dus wat dat betreft zul je hier niet snel een complete miskoop doen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie, dat maakt de aanschaf zeker een stuk makkelijker. Evengoed zou ik graag ook nog weten wat de snelste USD flash drive is die op dit moment beschikbaar is. Enig idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk naar reviews, de allersnelste zullen USB SSDs zijn, maaar daar betaal je flink voor (en dan zit je alsnog met de USBbus die de bottleneck vormt, want ik ga er niet vanuit dat je TV beschikt over USB3.0).
Veel van die dingen komen niet boven de ~30MB/s uit, dat is de praktische limiet van USB2.0 (soms wat hoger, soms wat lager, maar veel meer dan 35MB/s heb ik nog nooit gehaald over een USB2.0 poort).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En de processorkracht van de tv zal ook net voldoende zijn om de snelheid te halen om een film af te spelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

op zich intressant, de tv bij mijn ouders had met bepaalde films toch moeite van usb en niet van hd

Ik heb het vermoeden dat deze tv weining cached en usb stick het te nauw krijgt op de vele piekmomenten.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor deze verdere informatie. Ik ga op zoek.

Het is al gelukt om een 720p film van een hd af te spelen op mijn Samsung UE40C6000, maar vanwege de grootte ga ik nu voor een kleine snelle flashdrive (waarmee dan ook 1080p afgespeeld kan worden). Ga er evenwel van uit dat de tv dat wel zal moeten kunnen.
Pagina: 1