[SSD] Goedkope oplossing voor 2,5" ata SSD

Pagina: 1
Acties:

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-02 21:56
Ik maak (dankbaar) gebruik van een oude Dell D400 met windows 7.
Ik wil deze laptop nog enige tijd achter de hand houden.

Dus ik wil het liefst de harde schijf een upgrade geven om een algehele performance-boost te krijgen.
Ik wil een (fatsoenlijke SSD) gebruiken, prijs moet laag zijn (~€100, lager is beter) en de capaciteit moet minimaal 30GB zijn.

De schijf moet in de behuizing passen (2,5" ata).
In de behuizing zit een afstandhouder, zie de volgende afbeelding:
[img=http://i207.photobucket.com/albums/bb109/bigdogtrucker/SL739152-1.jpg]

Het is de bedoeling dat het geheel in de behuizing past, ik heb bijvoorbeeld ook gekeken naar 1,8" oplossingen.
In de pricwatch staan namelijk 1,8" sata (micro-sata) oplossingen, welke eventueel met een micro-sata naar 44pins ide (ata-100) converter bevestigd zou kunnen worden.
Alleen heb ik de converter niet gevonden en is het de vraag wat dit met de prestaties doet (sequentiële schrijfsnelheden boeit me niet veel, >50MB/sec is prima).

Ik zoek iets met een aardig tot goed presterende controller, geen jmicron, maar vergelijkbaar met indilinx/intel/sandforce. TRIM ondersteuning is uiteraard ook wenselijk.

Misschien dat iemand dezelfde zoektocht heeft gedaan en een aardige oplossing heeft gevonden?

vrede in rust

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

In pricewatch staat precies een SSD die aan je eisen voldoet :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Nas T
voodooless schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:24:
In pricewatch staat precies een SSD die aan je eisen voldoet :)
Ik zag hem (later) ook, domweg over het hoofd gezien 8)7
Ik twijfel alleen een klein beetje aan de prestaties:
klik.
De een is lyrisch, de ander zegt: troep.
Enkele gebruikers zeggen dat het prima werkt in linux. De review op tweakers is ook positief.
Kortom: Is het terecht dat de schijf als traag wordt beoordeeld? Ligt het aan de opstelling? Degene op tweakers had ook problemen met de installatie, maar heeft hem uiteindelijk (met succes) aangezwengeld gekregen.

vrede in rust

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:27
Ik zou die transcend links laten liggen en gaan voor de 40Gb Intel postville. Veel sneller met lezen en aantal iops en wat mij betreft een veel betrouwbaarder merk.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Nas T
InfinityG35 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:47:
Ik zou die transcend links laten liggen en gaan voor de 40Gb Intel postville. Veel sneller met lezen en aantal iops en wat mij betreft een veel betrouwbaarder merk.
Past dit in ("in" in de zin van er steekt niks buiten) een 2,5" slot met ata-aansluiting?

vrede in rust