• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Ik heb even de zoekfunctie gebruikt, maar dat leverde me niet echt iets op.

Volgende week ga ik enkele dagen naar Londen.
Nu dacht ik dat ik ergens had opgevangen dat je objectieven voor een heel stukje goedkoper kunt krijgen daar.
Ik ben van plan om een prime en een telelens te kopen (beide zeker onder de 500euro).

Is het goedkoper in de UK? Zo ja, is het aan te raden om daar te kopen? Zo ja, kent iemand leuke adresjes in Londen?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 22:16
Ongeveer iets meer dan een jaar geleden is de pond vrij plots harder dan de euro gezakt in marktwwaarde en was alles uit het vk goedkoper, maar dat verschil is niet meer zo groot. het zal niet zo heel veel schelen gok ik. Surf eens naar de grotere engelse webshops?

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

Als ik dat zo zie lijkt het een en ander zelfs een stukje duurder te zijn daar dan hier. Bijvoorbeeld de Canon 50mm 1.4.. Omgerekend 345 euro daar, 311 hier. En dan hebben we importbelasting nog niet meegerekend.

[ Voor 7% gewijzigd door RoyBijster op 02-09-2010 18:10 ]

I make things.

• Teun_2
importbelasting is niet van toepassing op dingen die je koopt in de eu. Garantie kan echter wel een probleem zijn.

Verwijderd

Google shopping werkt imo beter. Je komt dan bijvoorbeeld amazon.co.uk tegen voor 265 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:51

Polariteit

Fietsende fotografeur

Teun_2 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:41:
importbelasting is niet van toepassing op dingen die je koopt in de eu. Garantie kan echter wel een probleem zijn.
Geldt dat ook voor het VK? Er zijn met de VK wel meer dingen anders dan met andere lidstaten van de EU :P

overigens ben ik ook wel benieuwd naar het prijspeil van cam-stuff in duitsland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik was met afgelopen kerst in London, de prijzen waren vrijwel altijd duurder als in NL toen. Het verschil is nu nog groter is omdat de euro flink in waarde is gezakt.

Als je dan toch gaat winkelen in Oxford Street, dan zou je langs Camera World kunnen gaan. Om maar het verhaal compleet te maken, toen ik laat in de middag was geland (met die sneeuw ellende, ik had mazzel dat er nog een vlucht was na flinke vertraging) was het droog dus dacht ik erop uit te kunnen gaan voor nacht foto's. Na het eten en toen later op de avond, kwam ik er achter dat ik m'n fastplate was vergeten :-( :F

Op het vliegveld had ik wel wat foto tijdschriften gekocht (kan ik aanraden, daar betaal je de originele prijs en dus geen 14euro), toen snel doorgebladerd voor londonse shop advertenties. Ik vond toen Camera World, dichtbij Oxford Street, dat moest ik wel kunnen vinden. Maar helaas, ik kwam 18:15 aan en ze waren net dicht. Volgende dag weer langsgeweest, ondanks een moderne website, is het een echte fotografie winkeltje. Ze verkopen echt heel veel accesoires, precies wat ik zocht. Personeel was behulpzaam en hadden kennis van zaken. Ik blij met m'n plate, maar uiteindelijk viel mijn missie (letterlijk) in het water: het heeft afgezien van de eerste dag alleen maar nonstop geregend. M'n vriendin natuurlijk blij omdat ik dan mooi al haar shoppingbags kon dragen >:)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
marceltuit schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 07:20:
[...]

Geldt dat ook voor het VK? Er zijn met de VK wel meer dingen anders dan met andere lidstaten van de EU :P

overigens ben ik ook wel benieuwd naar het prijspeil van cam-stuff in duitsland :P
Dat geldt ook voor het vk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:09:
[...]

Google shopping werkt imo beter.
Thanks voor de tip,anyway denk ik dat de prijzen in nederland goed zijn tav omringende landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik wel zeker! In het VK zijn maar weinig online winkels voor zaken als fotografie met echt goede prijzen. Het is dus een beetje zoeken ipv alleen maar kijken naar de PW en je favoriete winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
jejeh schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 10:38:
[...]

Thanks voor de tip,anyway denk ik dat de prijzen in nederland goed zijn tav omringende landen.
Dat weet ik al Belg ook, ik bestel redelijk vaak bij Nederlandse shops. vergelijk voor de leut eens de prijzen tussen de Belgische konijnenberg en de Nederlandse, die liggen echt redelijk ver uit elkaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Teun_2 op 03-09-2010 11:33 ]

Pagina: 1